Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Hur tror du att du hade uppfattat det om du hade stått en meter ifrån, och att det var en magnumrevolver som använts ? Det skiljer sig lite i ljudbild mellan en pistor och en kraftig revolver, och på vilket avstånd du står.
Och jodå, jag förstår att ljudet skiljer sig åt beroende på avstånd och om man är inomhus eller utomhus. Jag var inomhus i en lokal med stenväggar som kanske var 120 kvm stor, befann mig kanske 8 meter från pisolen men jag kan försäkra dig om att det iallafall inte var en knallpulverpistol som avfyrades.
Men vad säger du om Israel, Palestina och en ev. relation till Olof Palme 1986 då? Palme kanske stod oerhört ensam 1986, då dels SÄPO tycks ha betraktat honom som en KGB-förrädare (enligt gamle SÄPO-chefen Frånstedt) och dessutom så spred tydligen förre arméchefens fru, tilika hovdam vid slottet, illasinnade rykten om Palme medan hennes man C. Almgren tydligen skrev debattartiklar i den famösa tidningen Contra efter sin pensionering? Inte undra på om Lisbeth inte ville medverka till att lösa mordet om hon hade full kännedom om bl.a SÄPO:s (och kanske även höga svenska militärers) fientliga inställning till hennes man. Det är så man mår lite illa när man tänker på det.