2011-10-04, 23:51
Medlem
hweyls avatar
Affären Krantz

Som tidigare nämnts driver jag nu tesen att Anér, Martinger och Krantz utsatts för kampanjer från okänt håll med ett gemensamt syfte – nämligen att lansera skenspåret Anti Avsan. Med risk för att bli en i raden av alla foliehattar som frekventerar denna tråd, ska jag nu förklara hur det gick till. Eftersom Anér och Martinger fått komma tilltals i Affären Anti Avsan resp tidningen DSM nöjer jag mig med att skildra hur Krantz genom hotmejl drevs till vanvettets brant. Visserligen hade nog Krantz spårat ur redan före 2000, men hans mentala hälsa blev knappast bättre av dessa sjuka mejl. Kampanjen mot Krantz pågick under längst tid och är kanske mest otäck av dem alla. Det finns mer exempel än de jag återger, men det urval jag presenterar här räcker för att illustrera min poäng.

Avsan-spåret är ett skenspår som först planterades hos Krantz. När Krantz visade sig immun, övergick man till att bearbeta Gösta Söderström, Sven Anér m.fl. Anér var den ende som svalde betet och resten är historia. Samma person har också i mejl till Jerry Martinger erkänt hur man satte dit honom för snuskiga telefonsamtal som följd av hans ”nästan sjukliga läggning att ta reda på sanningen i Palmeärendet”.

Hur vet man att samma person ligger bakom alla tre kampanjerna? Läs igenom alla mejl i denna soppa. Skribentens stilistiska drag och referenser tyder starkt på att det är en unik person, men det kan såklart finnas medhjälpare. Nu till kuggfrågan. Varför valde man just Avsan? Det finns såklart flera skäl, men just detta val tyder på ett visst mått av slughet och beräkning. Den stora frågan är såklart vilken ”spinndoktor” som regisserat alltihop.
Citera
2011-10-04, 23:53
Medlem
hweyls avatar
Affären Krantz del 1

Nedan följer ett antal citat från bloggen nationalmordet.nu med kommentarer. Det är inte min aviskt att spamma tråden, men det blir mycket text. Eftersom detta är ett begränsat urval av ca 700 sidor ser jag tyvärr ingen annan utväg. Så här började det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Krantz
2000-10-14
Ibland går man på en mina, det är lika bra att erkänna det. Jag misstog mig måhända när det gäller fallet Jerry Martinger. I en månads tid har vi utväxlat mail, utan att jag träffat Jerry. Först var jag smickrad över beröm som jag fick för mina hemsidor. Sedan blev jag mera skeptisk. Han svarade då att han blivit mycket mycket ledsen för det. Här återger jag ett av mina senaste mail till Jerry Martinger:
Genom f poliskommissarien Gösta Söderström blev jag intresserad av Ditt fall och trodde först att det verkligen var så att Du blivit utsatt för en komplott för att Du engagerat Dig i Palmemordet.Sedan fann jag till min häpnad att Du i KU medverkat till att scientologernas bibel blivit skyddad inte bara av regeringen, efter påtryckningar från USA, utan även av Riksdagen.

Och det fortsätter på klassiskt Krantz-manér. Så långt Krantz. Vi vet att Martinger vid den här tiden utsatts för hot och trakasserier under en tid, åtalats och dömt för snusksamtal och blivit av med sitt jobb i riksdagen. Detta förefaller vara den riktige Martinger, ni vet han som ”åkte på en rejäl käftsmäll”. Martinger misstänker tydligen att Krantz kan ligga bakom trakasserierna.

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Krantz
2001-12-19
Min senaste file ÅRETS NYHET har föranlett den avsatte riksdagsmannen och åklagaren Jerry Martinger att skicka mig följande mail, sedan jag undanbett mig vidare otidigheter i min mailbox:
”Jag kommer att fortsätta att skicka mail till Dig så snart det finns skäl till detta. Skulle Dina trakasserier av mig och min familj fortsätta på Internet blir jag naturligtvis tvungen att i stället koppla in någon myndighet på ärendet.”

Enligt Krantz fortsätter nu Martinger att "flåsa i hans mailbox". Martinger är irriterad på saker som Krantz tidigare skrivit. T.ex. att Carl Bildt nekade honom posten som justitieminister p.g.a. hans efterforskningar i Palmemordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jerry Martinger
Jag har inte haft någon möjlighet att skapa klarhet i mordet på Olof Palme. Varför skulle jag som privatperson eller riksdagsman lyckas med det som inte heller någon annan gått i land med? Jag har inte heller varit lika engagerad i frågan som exempelvis Du.

Krantz är vid det här laget övertygad om scientologernas inblandning i Palmemordet, sprängningen av åklagare Denckers villa och styckmordet på Catrine da Costa Krantz får inte bara mejl från Martinger. Detta verkar vara första gången Avsan-spåret planteras hos Krantz.

Citat:
Det kommer ett mail i boxen också, En man som säger sig ha stått på andra sidan Sveavägen när folk samlades vid ”jubileet”. Han skriver att en av de två SÄPO-männen som kom först och pratade i nalle och sedan försvann var Anti Avsan. Va? Det är ju Olle Alséns finska kroppsbyggare, som stod nära Decorima på Sveavägen på mordnatten och talade finska i sin walkietalkie när två finska flickor gick förbi och hörde det. De slog sig i slang med honom, och de lade märke till att han var beväpnad fast han var civil. Mailaren säger att han finns med i utredningen men förhöret är hemligstämplat. Han var polis men inte i tjänst på mordkvällen. Senare ska han ha drivit ett företag i Täby tillsammans med Per G[J]örlin, polisen som likviderade sin thailändska fästmö, gömde liket och dömdes till 3 ½ år för grov misshandel.

Det fortsätter med anonyma mejl från någon som Krantz tror finns på RPS och "Jerry Martinger" och "Lars Bergman" (båda troligtvis falska avsändare, den senare känd från Affären AA) om Krantz favoritämnen (se ovan). Läs http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0425.html. Jag tar en Treo...

Men Krantz nappar inte riktigt. Mejlskriven ändrar då ton.

Citat:
Tror du fortfarande på fullt allvar att Lisbeth sköt Olof? I så fall är du Nordens största idiot genom tiderna!!!
...
För att gå rakt på sak. Är det inte dags att lägga ned din hemsida nu? Är det pengar det handlar om kan jag kanske ordna saken, diskutera en uppgörelse i godo. Det handlar i så fall om en stor summa. Om du är med kan du föreslå en plats som du kan träffa en person på, nån sen kväll utanför ditt hus.
…
Din lampa lyser ibland till halv två-två på nätterna. Är det kanske småpojkarna du brukar ha hemma och förlusta dig med som stannar så länge? [Aha, var det därför som en öldrickare på en pizzeria häromdagen började tala med mig om kontakter med småflickor man kan få på nätet? Och var det därför som det stod en hel gottepåse, en hel bärkasse med porrvideos i soprummet? Vid ett tillslag skulle de avslöja pedofilen!]

Nu kanske många tror att Krantz fabulerar, men historien om kassen med porrfilmerna är beskriven av en annan källa i Affären AA. Man försöker t.o.m. få in Lisbeth Palme på ett hörn för att Krantz ska nappa.

Citat:
http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0470.html
Sen hade vi ögonen på Avsan och hans bolag Team SOS HB med också Per Jörlin, Kjell Bertil Östling, en Lindberg, en Nielsen och en Grönkvist. De sa att de skjututbildade en fru till en hög politiker och vi trodde hela tiden att det var Lisbeth Palme. Det var så himla hemligt på den tiden 1984-1986. Ja, vi blev till och med övertygade. Men när vi sen hörde den teorin som nån framfört att det skulle vara hon som sköt tillsammans med att Avsan bevisligen var på Sveavägen 28.2.86 och av tradition brukar gå dit tillsammans med nån kompis varje år det datumet blev vi ännu mer troende i frågan. Deras bolag sattes i likvidation 94 04 12. Ett annat bolag som dom försökte med hette Sat Staff Assessment Tools AB. Även det sprack 97 08 27. Det var helskumma rörelser, saker som jag inte ens kan skriva. Du skulle bara veta. Vi hade förresten ögonen på dom där herrarna för att dom hade nazifester i ett hus i en norrort. Stod ute på balkongen och sjöng ´Die Fahne hoch´ sent på kvällarna och gjorde hitlerhälsningar och kladdade på damer som gick i trappuppgången. Detta upprepades varje vår och höst.

Brevskrivaren tipsar även om Donald Forsberg-specialen i Gotlands Allehanda 2004-10-01. Krantz tar det med ro och avslöjar till sist namnet på sin koresspondent.

Citat:
http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0470.html

2004-11-03
Och så har jag läst det långa mailet igen. Det är något som inte stämmer. Varför vill han att jag ska göra så mycket? Han säger att jag ska akta mig för Avsan. Är det ett hot? Vill han skrämma mig till tystnad? Eller vill han verkligen ha klarhet i MORDET PÅ OLOF PALME? Och att lilla jag ska klara den biffen.

Vill ni veta vad han heter? Ska jag avslöja min grundlagsskyddade källa? OK. Han kallar sig Peter Lundqvist och han skriver att han var kollega med Anti Avsan vid Norrmalmspolisen på 80-talet.
Citera
2011-10-05, 00:02
Medlem
hweyls avatar
Affären Krantz del 2

Krantz får vid den här tiden även mejl från ”Anti Avsan”, givetvis ett fejkalias (http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0534.html). Anagrammet ”Anna [Vista]” förekommer också. Krantz tror att det är Martinger som ligger bakom eftersom svarsadressen går till Jerry Martinger. Det är givetvis en scam (sånt här är ju lätt att manipulera), men Krantz går på det. Han tror att allt är en komplott iscensatt för att han ska svälja Olle Alséns Avsan-spår. På den punkten ger jag faktiskt Krantz rätt. Men det blir mer skruvat.

Citat:

http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0537.html
2005-11-03
Och så trycker vi på knappen MAIL-BOX. För någon vecka sedan dominerades min mailbox av meddelanden undertecknade Jerry Martinger, som handlade om hur moderaterna i Huddinge i västra Stockholm försökte manipulera in den suspekte domaren Anti Avsan i Riksdagen, med sikte på en ledande post i Staten. Avsan är en före detta polis vid den beryktade A-turen på Norrmalm i Stockholm som fått juridisk utbildning av professorn i straffrätt Christian ”Likskändarn” Diessen. Den före detta åklagaren Jerry Martinger bestred energiskt att han skickat mig några mail. Och då kommer det plötsligt ett nytt mail från en moderat som heter Peter Forssman och som bekänner att han helt enkelt lånat Jerry Martingers namn. Så här skriver han:
”Om syftet är gott gör det inget om man använder metoder som inte är accepterade av alla på vägen dit. I dianetiken kallas individen i sitt bästa möjliga tillstånd för CLEAR. En RELEASE är en person som är befriad från större påfrestningar och bekymmer. Tanken var att göra Anti Avsan till en både Clear och Release, att befria honom från all smärta efter dina ojusta beskyllningar. Det betydde att han skulle kunna börja arbeta med politisk dianetik, att befria Sverige, så att det i vårt land uppstår stabilitet. Som Clear kan han framkalla all sin inneboende förmåga, och den är stor med hans erfarenheter som kustjägare, polis och domare. Sin kroppsliga hälsa håller han vid god vigör genom styrketräning och kanotpaddling. Genom den här clearingen kan han förlänga staten Sveriges fortlevnad.
Anti Avsan har sagt många kloka saker. Han har till exempel lärt mej grundsatsen:
Man ska alltid göra det man ska. Och om nån inte gör det han ska får nån annan göra det. För vissa saker ska bara göras, för samhällets och människans bästa.”

Ganska sjukt eller hur? Men det följer fler mejl från ”Anti Avsan” som en annan person vill ta på sig skulden för.

Citat:
http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0606.html
2007-12-05
Helt nyligen erhöll jag ett långt och överraskande mail från en som kallade sig för Rickard Vogel. Han sa att dessa mail hade han skrivit i ANTI AVSANS namn. På en rad punkter drog han fram felaktigheter. Bland annat skulle ANTI AVSAN över huvud tagit inte ha varit på platsen vid tiden för mordet. RICHARD VOGEL [sic] skulle sedan ha bett ANTI AVSAN om ursäkt för sitt skämt.
…
Jag svarade för min del att jag betackade mig för dessa skämt men att jag fann det anmärkningsvärt att mailaren var så insatt i vad jag blivit utsatt för på västkusten att han till och med visste min makas efternamn.
…
Han skrev:
"Ta dej i arslet! Vi skuggar dej dag och natt din sinnessjuka alkoholistjävel!
Heil Hitler"
Den skuggningen är jag väl förtrogen med. Det är ingen skuggning utan snarare en terror, som går ut på att man blir knuffad, att folk visslar eller sjunger, hälsar eller fotograferar. Det förekommer inifrån mitt hem i servicehuset genom Gamla Stan ända till Slussen på Söder. En terror som betyder: Sluta att rota i MORDET PÅ OLOF PALME!

Läs också mejlet på http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0603.html.
Citera
2011-10-05, 00:06
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Affären Krantz del 1

Nedan följer ett antal citat från bloggen nationalmordet.nu med kommentarer. Det är inte min aviskt att spamma tråden, men det blir mycket text. Eftersom detta är ett begränsat urval av ca 700 sidor ser jag tyvärr ingen annan utväg. Så här började det.

Och det fortsätter på klassiskt Krantz-manér. Så långt Krantz. Vi vet att Martinger vid den här tiden utsatts för hot och trakasserier under en tid, åtalats och dömt för snusksamtal och blivit av med sitt jobb i riksdagen. Detta förefaller vara den riktige Martinger, ni vet han som ”åkte på en rejäl käftsmäll”. Martinger misstänker tydligen att Krantz kan ligga bakom trakasserierna.

Enligt Krantz fortsätter nu Martinger att "flåsa i hans mailbox". Martinger är irriterad på saker som Krantz tidigare skrivit. T.ex. att Carl Bildt nekade honom posten som justitieminister p.g.a. hans efterforskningar i Palmemordet.

Krantz är vid det här laget övertygad om scientologernas inblandning i Palmemordet, sprängningen av åklagare Denckers villa och styckmordet på Catrine da Costa Krantz får inte bara mejl från Martinger. Detta verkar vara första gången Avsan-spåret planteras hos Krantz.

Det fortsätter med anonyma mejl från någon som Krantz tror finns på RPS och "Jerry Martinger" och "Lars Bergman" (båda troligtvis falska avsändare, den senare känd från Affären AA) om Krantz favoritämnen (se ovan). Läs http://ribe.biz/nationalmordet.nu/0425.html. Jag tar en Treo...

Men Krantz nappar inte riktigt. Mejlskriven ändrar då ton.

Nu kanske många tror att Krantz fabulerar, men historien om kassen med porrfilmerna är beskriven av en annan källa i Affären AA. Man försöker t.o.m. få in Lisbeth Palme på ett hörn för att Krantz ska nappa.

Brevskrivaren tipsar även om Donald Forsberg-specialen i Gotlands Allehanda 2004-10-01. Krantz tar det med ro och avslöjar till sist namnet på sin koresspondent.

Visst är det så att det pågår ett spel runt "polisspåret".. men en detalj som inte är helt oviktig är att identifikationen av A A som Dekorimamannen har DN's Olle Alsén och de "finska flickorna" som grundkälla.
Citera
2011-10-05, 00:16
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Hur kan man konstatera att det rör sig om samma person? (Det är ju i så fall synnerligen intressant)

Bra fråga. Stilistiska drag och referenser sa jag tidigare, men det går givetvis att utveckla. Varje person har ett unikt sätt att uttrycka sig i skrift. Jag har tittat på enkla saker som stavning, bruk av skiljetecken (t.ex. !!!) och grammatik. Man kan t.ex. notera att personen i fråga är konsekvent och att det nästan inte förekommer några stavfel alls, vilket tyder på noggrant sinne eller relativt hög utbildning. Det finns också tämligen obskyra referenser som ständigt återkommer. Den agressiva tonen är heller inte att ta miste på. En professionell skriftanalytiker kan säkert hitta fler gemensamma nämnare.
Citera
2011-10-05, 00:18
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLiljensparre
Visst är det så att det pågår ett spel runt "polisspåret".. men en detalj som inte är helt oviktig är att identifikationen av A A som Dekorimamannen har DN's Olle Alsén och de "finska flickorna" som grundkälla.

En annan rolig detalj är att Jerry Martinger och Anti Avsan är gamla kompisar..
Avsan gick in som ny ordförande i Huddingemoderaternas lokalgrupp och övertog diverse andra uppdrag efter Martinger när han hoppade av efter domen år 2000.
Citera
2011-10-05, 00:33
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
1. Några huvudingredinser kanske?-Låt mig gissa:

* Bränna eller rentav få, från början , trovärdiga privatspanare att bli galna genom villospår-desinfo
(anser för egen del att SA nu börjar nå LK-nivå)

* Skydda kärnan av inblandade genom att hänga ut andra mer perifert inblandade genom ovanstående villospår/desinfo

2. Frågan är vem /vilka som rycker i trådarna?

1. Ja, det lutar nog mer åt dessa två alternativ. Jag är som sagt övertygad om att Avsan är ett skenspår. Oklart varför de ville komma åt Martinger dock. Är tveksam till historien om Holmér. Den kronologiska ordningen har nog betydelse.

2. Ja, vem är spindeln i nätet Det kan förstås vara nån sjuk jävel som bara är ute efter att jävlas. Men varför så mycket besvär i så fall? Det är ju inte bara en massa mejl som har skickats. Vi har terrorn mot Martinger (hundratals telefonsamtal, skadegörelse, bedrägeri, ev påverkan av förundersökning och rättegång), terrorn mot Krantz (förföljelse, porrtidningar i trapphuset m.m.) och terrorn mot DSM:s redaktion i Gränna (skuggning av anställda, stulen post, skadegörelse, telefoner som kopplas om till konstiga anknytningar). En ensam galning kan svårligen genomföra en så stor operation på egen hand. Själv tänker jag mig något hemligt und-organ typ Barbrogruppen kanske med hjälp av CIA eller Mossad. CIA har säkert en manual för denna typ av black ops (oj, nu åkte visst foliehatten på). Jallai får gärna fylla i om han vet mer
Senast redigerad av hweyl 2011-10-05 kl. 00:35.
Citera
2011-10-05, 00:34
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLiljensparre
En annan rolig detalj är att Jerry Martinger och Anti Avsan är gamla kompisar..
Avsan gick in som ny ordförande i Huddingemoderaternas lokalgrupp och övertog diverse andra uppdrag efter Martinger när han hoppade av efter domen år 2000.

Exakt, och därför var det ingen slump att de valde just Avsan. Båda bor väl i Segeltorp också om jag inte minns fel. Att Avsans förhör i PU är hemligstämplade är en annan anledning.
Citera
2011-10-05, 00:38
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ja, det lutar nog mer åt dessa två alternativ. Jag är som sagt övertygad om att Avsan är ett skenspår. Oklart varför de ville komma åt Martinger dock. Är tveksam till historien om Holmér. Den kronologiska ordningen har nog betydelse.

2. Ja, vem är spindeln i nätet Det kan förstås vara nån sjuk jävel som bara är ute efter att jävlas. Men varför så mycket besvär i så fall? Det är ju inte bara en massa mejl som har skickats. Vi har terrorn mot Martinger (hundratals telefonsamtal, skadegörelse, bedrägeri, ev påverkan av förundersökning och rättegång), terrorn mot Krantz (förföljelse, porrtidningar i trapphuset m.m.) och terrorn mot DSM:s redaktion i Gränna (skuggning av anställda, stulen post, skadegörelse, telefoner som kopplas om till konstiga anknytningar). En ensam galning kan svårligen genomföra en så stor operation på egen hand. Själv tänker jag mig något hemligt und-organ typ Barbrogruppen kanske med hjälp av CIA eller Mossad. CIA har säkert en manual för denna typ av black ops (oj, nu åkte visst foliehatten på). Jallai får gärna fylla i om han vet mer

Man kan ju ställa frågan på ett annat sätt. Vilka är dom enda som får hålla på på det sättet utan att bli jagade av rättvisan? (Undantagsparagrafen i grundlagen)
I Martingers fall rätt avancerat bus som att koppla hans telefon så att hans samtal kopplades till Calle Lidboms telefon.
Citera
2011-10-05, 00:52
Medlem
bartrams avatar
Citat:
1. Ja, det lutar nog mer åt dessa två alternativ. Jag är som sagt övertygad om att Avsan är ett skenspår. Oklart varför de ville komma åt Martinger dock. Är tveksam till historien om Holmér. Den kronologiska ordningen har nog betydelse.

Ett tänkbart motiv till att Martinger är föremål för dessa trakasserier kan väl vara Dalgrens dagbok och vad Martinger sedan gjorde. Eller finns andra förklaringar. ? Som jag skrivit tidigare tror jag också att Mattisbreven är en del av desinfokampanjen.
Sen är frågan om de utpekade personerna är helt oskyldiga eller på nåt sätt är inblandade i MOP. Jag skulle tro på det senare, i vart fall för några av dem. Om nu inte AA inte är inblandad då måste de finska flickornas berättelse vara en del av setupen-och vem är då DM-mannen ?
Citera
2011-10-05, 01:04
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ett tänkbart motiv till att Martinger är föremål för dessa trakasserier kan väl vara Dalgrens dagbok och vad Martinger sedan gjorde. Eller finns andra förklaringar. ?

Så vill man ju att det ska se ut.
Jag har vänt ut o in på Martingerfallet och den enda rimliga förklaringen är att Martinger deltog högst frivilligt i det här spelet.
I annat fall får man nog ta på sej foliehatten.
Citera
2011-10-05, 01:06
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Om nu inte AA inte är inblandad då måste de finska flickornas berättelse vara en del av setupen-och vem är då DM-mannen ?

Du gör en logisk tankevurpa. För all del, Avsan kan ha befunnit sig vid Dekorima och blivit igenkänd av de finska flickorna utan att ha varit inblandade i mordet. Du har väl själv förespråkat någon sorts kuppförsvarsövning eller avblåst knarkspaning eller hur?

Jag tror dock att PU kört Avsan i botten. Troligtvis vet man varför han var där (om han var där) och i så fall blir finskornas berättelse ointressant. Därför har man aldrig gjort någon konfrontation etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in