2011-09-26, 17:27
Medlem
tinytinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Var de inblandade i mordet?

Tror inte att WT grabbarna var involverade. Tror heller inte att de skulle förhindra MOP. Kanske informationen från övervakningen kan ha förts vidare utan vetskap av övervakningsgruppen.
Citera
2011-09-26, 19:39
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Mörkläggning

Stig Edqvist sa i en intervju med Gunnar Wall att walkie-talkie männen antagligen var folk med mobiltelefoner - första mobiltelefonen kom 1987. Det säger han alltså efter tio år i Palmegruppen. Jag betvivlar att karln är fullständigt efterbliven, det är något som spökar.

Det där är skitsnack. NMT kom redan 1981 och helt bärbara mobiltelefoner fanns redan 1983 (Motorola). Technonphone (från Ericsson) kom just 1986, och den blev rätt vanlig bland s.k. yuppisar, då de kostade runt 20 papp.

Jag tror Edqvist har rätt i denna fråga. Däremot visste ju inte gemene man vad mobiltelefoner var, och tolkade dem när de såg dem som "walkie talkies".

CGÖ/IG hade alla nödvändiga kontakter för att ordna fram dessa prylar redan i början av 1986 och demonstrationsex. fanns säkert hemma hos AA, vars far var ingenjör på Ericsson och var med om att ta fram AXE-växlarna, som ju direkt kopplades upp till NMT.
Citera
2011-09-26, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Det där är skitsnack

Du får tillskriva det GW, det stod i hans bok.
Citera
2011-09-26, 20:34
Medlem
Såg att ägaren av ITdemokrati hemsidan Lennart Remstam har börjat blogga. Kika här:http://lennartremstam.blogspot.com/
Citera
2011-09-26, 21:26
Medlem
Citat:
Jag kommer till slut använda mig av levande grisar påklädda med samma typ av kläder som Olof Palme hade på sig och skjuta dom rakt igenom kroppen med samma typ av vapen som Olof Palme blev skjuten med för att se om det stänker ut samma mängd blod och lika långt.

Haha kan bli problem med djurrättsaktivister. Sen vet jag inte om kläderna finns i grisstorlek. Men du kan ju alltid sy upp dem.
Citera
2011-09-26, 21:37
Medlem
Journalisten Kjell Wase sysslade med polisspåret och dess förgreningar.
Dock upphörde han helt med detta sedan han hotats på det sätt som har beskrivits
i tråden nyligen.
Citera
2011-09-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Haha kan bli problem med djurrättsaktivister. Sen vet jag inte om kläderna finns i grisstorlek. Men du kan ju alltid sy upp dem.

Rätt intressant test ändå
Citera
2011-09-26, 22:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Jag vill se dokumentären "satans mördare"

Någon som vet var jag kan se den?

Här hade du haft möjlighet att skaffa båda delarna om du kollat efter lite grann!

http://www.tradera.com/Satans-Mordare-Olof-Palme-2-st-Vhs-1995--auktion_130203_138142038

Edit: Själv har jag haft alltsammans inspelat på just VHS-band, men är osäker på om det
finns kvar i min ägo. Bra att man inte har gjort sig av med gamla, hederliga videobandspelaren
förresten...den har man sannerligen glädje av ibland...
Senast redigerad av Grandioso 2011-09-26 kl. 22:49.
Citera
2011-09-26, 23:58
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Såg att ägaren av ITdemokrati hemsidan Lennart Remstam har börjat blogga. Kika här:http://lennartremstam.blogspot.com/

Ja, vad ska man säga? Det är väl just sånt här som gör det så lätt att bunta ihop alla "privatspanare" och avfärda dem som knäppisar i ett svep. LR håller alltså på att svetsa ihop en ställning där han ska hänga upp grisar utklädda till Palme och skjuta dem med en magnumrevolver? Sen kommer vi alla få tolka otaliga blodiga Rorschachtest tills vi hittar ett som ger rätt extas? Nej tack.
Citera
2011-09-27, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Ja, vad ska man säga? Det är väl just sånt här som gör det så lätt att bunta ihop alla "privatspanare" och avfärda dem som knäppisar i ett svep. LR håller alltså på att svetsa ihop en ställning där han ska hänga upp grisar utklädda till Palme och skjuta dem med en magnumrevolver? Sen kommer vi alla få tolka otaliga blodiga Rorschachtest tills vi hittar ett som ger rätt extas? Nej tack.

LR driver som bekant tesen att AA sköt Palme, under ett mötesscenario där han trodde att OP var Sigge (?) Faktasamling och entuasism bör väl berömmas men inte många rätt här inte: http://www.youtube.com/watch?v=96t2gCkn3i8

Edit: Menar människan allvar med att han ska skjuta grisar?
Senast redigerad av Acech 2011-09-27 kl. 00:11.
Citera
2011-09-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob

Jag håller faktiskt med honom om att det är väldigt konstigt att så mycket blod kan ha gått ut genom så mycket kläder som OP hade på sig.
Citera
2011-09-27, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag håller faktiskt med honom om att det är väldigt konstigt att så mycket blod kan ha gått ut genom så mycket kläder som OP hade på sig.

Det är inte konstigt. OP rullades runt på platsen länge och en majoritet av blodet kom från munnen. Vad är den alternativa förklaringen och vad skulle stödja den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in