2011-09-02, 18:20
Medlem
Soterns avatar
Är det verkligen någon i den här långa tråden som tror på Utredarens försäkran att mordet skulle vara löst innan årets slut?
Jag vågar påstå att det är inget annat än trams. Att dessutom påstå att åklagaren håller på med en utredning i fallet och att media vet om det men håller tyst, faller på sin egen orimlighet. Om det pågick en utredning kring Palmemordet där man förbereder för en rättegång mot gärningsmännen, skulle media inte kunna hålla tyst, och varför skulle de?
Om det vore sant, hade det varit en världsnyhet som alla tidningar ville vara först med.

Tyvärr kommer Palmemordet inte lösas denna gång heller och troligen aldrig och denna tråd kommer fortsätta i evighet med fler "utredare" som låtsas veta något.
Citera
2011-09-02, 18:32
Medlem
Durgedurgs avatar
AMEN

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är det verkligen någon i den här långa tråden som tror på Utredarens försäkran att mordet skulle vara löst innan årets slut?
Jag vågar påstå att det är inget annat än trams. Att dessutom påstå att åklagaren håller på med en utredning i fallet och att media vet om det men håller tyst, faller på sin egen orimlighet. Om det pågick en utredning kring Palmemordet där man förbereder för en rättegång mot gärningsmännen, skulle media inte kunna hålla tyst, och varför skulle de?
Om det vore sant, hade det varit en världsnyhet som alla tidningar ville vara först med.

Tyvärr kommer Palmemordet inte lösas denna gång heller och troligen aldrig och denna tråd kommer fortsätta i evighet med fler "utredare" som låtsas veta något.
Citera
2011-09-02, 18:33
Medlem
Durgedurgs avatar
Utredaren! När tror du det kommer börja skrivas om detta?
Citera
2011-09-02, 18:52
Medlem
hehehos avatar
Det klagas på att FB tråden inte tillräckligt uppmärksammat Jallai's senaste uppgifter på sin hemsida. Jag har gjort det ett par gånger men tänkte ändå jag kunde skriva lite mer:

- AJ har gjort en berömvärd instats som satt "den större konspirationen" på banan och gjort den mer rumsren att debatera. Alla andra sansande debattörer har mest mumlat och antytt medan AJ har vågat stå för ett för eliten provokativt spår på ett väl underbyggt sätt (tänker mer på interviewer än boken.)

- Han verkar ha grävt fram viktiga nya dokument och kondenserat AGAG-spåret som ingen annan, applåd

- Jag tycker AJ lägger väl mycket ord i OFs mun och i övrigt säger han (OF) kanske inte så hemskt mycket, men kul att höra en sådan person säga det han säger

-Vad det gäller Näss så tror jag inte ett spår på vad den mannen säger och har aldrig gjort, om han tillhör det goda eller onda är jag inte helt säker på dock, kul att höra honom och vad han säger men man får ta allt han säger med skopor salt...till det kommer nato-dokument som pekar ut honom

-Personen Ingemar E har haft desinformation som arbetsuppgift hela livet och den röra han presenterar nu kan bara vara desinformation, kan trots detta finnas guldkorn av sanning som den händige kan plocka ut....

- Håller inte med om tolkningen av IC, EC, HH etc. Visst var ebbe "spook" och han tyckte han var mycket viktig som sådan. Men han var sosse-spook precis som HH och tillhörde bara de duktiga idioterna, för männen bakom skynket. IC var också staybehind men den typ som var läöngst ned på hierarkin. Stay-behind fanns i fem smaker för säkerhetsskull och nästa alla trodde de var ensamma och jätteviktiga. Endast den variant som var mer lojal mot USA än Sverige fick tillgång till lite mer av game-plan.
Att blanda ihop de olika stay-behind är som att blanda ihop Ryssar och engelsmän i andravärldskriget bara för att båda var motståndare till Tyskland.

EC å HH var så fullsmockade med desinfo om PKK att de inte kunde släppa spåret när ensamme galningen blev mer opportunt för konspirationen. När sedan en del av det riktiga spåret virvlade upp runt PKK (sydafrika, wedin, säpo uppsala... osv) blev de besatta, anade ugglor och tänkte avlyssna Näss och andra för att ev sätta dit dem...

- Tror att AJ resulterat i en damage-control-operation och det vore synd om han inte genomskådade den...

Att han fått information från FB är klart och lite kul, han har tom inkorporerat en del av den "tracer-information" jag lagt in i uppgifter jag släppt på FB.... känns lite mysigt...

[tracer-information = specifik men obetydlig påhittad information som vävs in i (oftast sanna) fakta för att man skall kunna spåra ursprunget...]
Senast redigerad av heheho 2011-09-02 kl. 19:14.
Citera
2011-09-02, 19:28
Bannlyst
Hur sannolikt är det att någon rör sig med en Magnum på sveavägen år 1986?

Var det Clint Eastwood filmerna som var en inspirationskälla?
Citera
2011-09-02, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kissmeyer
Hur sannolikt är det att någon rör sig med en Magnum på sveavägen år 1986?

Var det Clint Eastwood filmerna som var en inspirationskälla?

Sannolikt i och med att det hände <- min analys.

Förövrigt:

Utredaren var det så listigt att skriva att man "ska gör husrannsakan". Du sa det själv, Nigel Barnett kan ju svenska? Jag hade lackat på dig om jag varit åklagare.

(Det blir nog ingen rättegång av Diamantspåret men den diskussionen kan vi ta när vi är där...)
Citera
2011-09-02, 19:35
Bannlyst
(Ballar ur lite men det är fredag:

Ingen som har dragit kopplingen Staybehind > Marc Dutruox > Da Costa > Palme...)

Edit

Ang "tracer-info" så används ju samma princip ofta bland underättelser för att identifiera läckor. Jag tror det är en bidragande orsak till att så många ex-agenter har tjallat på varandra för Palmemordet såväl juggarna som sydafrikanerna och givetvis är CIA och Chip inte nödvändigtvis ett undantag...

Sensmoral?

Man måste inte ta med allt i nätet, även om jag tänker stort tror jag innerst inne att lösningen är lite mindre...
Senast redigerad av Acech 2011-09-02 kl. 20:00.
Citera
2011-09-02, 19:39
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

-Personen Ingemar E har haft desinformation som arbetsuppgift hela livet och den röra han presenterar nu kan bara vara desinformation, kan trots detta finnas guldkorn av sanning som den händige kan plocka ut....

Vem är Ingemar E? Har nog missat det namnet. Är det personen som Jallai kallar IE?
Citera
2011-09-02, 20:01
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
(Ballar ur lite men det är fredag:

Ingen som har dragit kopplingen Staybehind > Marc Dutruox > Da Costa > Palme...)

Edit

Ang "tracer-info" så används ju samma princip ofta bland underättelser för att identifiera läckor. Jag tror det är en bidragande orsak till att så många ex-agenter har tjallat på varandra för Palmemordet såväl juggarna som sydafrikanerna och givetvis är CIA och Chip inte nödvändigtvis ett undantag...

Sensmoral?

Man måste inte ta med allt i nätet, även om jag tänker stort tror jag innerst inne att lösningen är lite mindre.

Jo, jag har dragit den (sant) helgpyssel att hitta itråden ...
Citera
2011-09-02, 20:05
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Vem är Ingemar E? Har nog missat det namnet. Är det personen som Jallai kallar IE?
IE= ingemar engman

http://fib.se/fib_1/IB/sap.html
Citera
2011-09-02, 21:48
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
IE= ingemar engman

http://fib.se/fib_1/IB/sap.html

Mer om Herr Engman, PG Vinge och andra intressanta figurer.

"Det grå brödraskapet. En berättelse om IB"
http://www.regeringen.se/content/1/c4/04/49/7cdace65.pdf
Citera
2011-09-02, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Fredagsläsning:

Olof Palme - Victim of 'Pegasus': CIA's Assassination Project?
http://www.redicecreations.com/article.php?id=2684

Bra länk! Visar att "CIA-spåret" och "Nato-spåret" är samma sak... OSG stod nära de sistnämnda.
Senast redigerad av Acech 2011-09-02 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in