Det klagas på att FB tråden inte tillräckligt uppmärksammat Jallai's senaste uppgifter på sin hemsida. Jag har gjort det ett par gånger men tänkte ändå jag kunde skriva lite mer:
- AJ har gjort en berömvärd instats som satt "den större konspirationen" på banan och gjort den mer rumsren att debatera. Alla andra sansande debattörer har mest mumlat och antytt medan AJ har vågat stå för ett för eliten provokativt spår på ett väl underbyggt sätt (tänker mer på interviewer än boken.)
- Han verkar ha grävt fram viktiga nya dokument och kondenserat AGAG-spåret som ingen annan, applåd
- Jag tycker AJ lägger väl mycket ord i OFs mun och i övrigt säger han (OF) kanske inte så hemskt mycket, men kul att höra en sådan person säga det han säger
-Vad det gäller Näss så tror jag inte ett spår på vad den mannen säger och har aldrig gjort, om han tillhör det goda eller onda är jag inte helt säker på dock, kul att höra honom och vad han säger men man får ta allt han säger med skopor salt...till det kommer nato-dokument som pekar ut honom
-Personen Ingemar E har haft desinformation som arbetsuppgift hela livet och den röra han presenterar nu kan bara vara desinformation, kan trots detta finnas guldkorn av sanning som den händige kan plocka ut....
- Håller inte med om tolkningen av IC, EC, HH etc. Visst var ebbe "spook" och han tyckte han var mycket viktig som sådan. Men han var sosse-spook precis som HH och tillhörde bara de duktiga idioterna, för männen bakom skynket. IC var också staybehind men den typ som var läöngst ned på hierarkin. Stay-behind fanns i fem smaker för säkerhetsskull och nästa alla trodde de var ensamma och jätteviktiga. Endast den variant som var mer lojal mot USA än Sverige fick tillgång till lite mer av game-plan.
Att blanda ihop de olika stay-behind är som att blanda ihop Ryssar och engelsmän i andravärldskriget bara för att båda var motståndare till Tyskland.
EC å HH var så fullsmockade med desinfo om PKK att de inte kunde släppa spåret när ensamme galningen blev mer opportunt för konspirationen. När sedan en del av det riktiga spåret virvlade upp runt PKK (sydafrika, wedin, säpo uppsala... osv) blev de besatta, anade ugglor och tänkte avlyssna Näss och andra för att ev sätta dit dem...
- Tror att AJ resulterat i en damage-control-operation och det vore synd om han inte genomskådade den...
Att han fått information från FB är klart och lite kul, han har tom inkorporerat en del av den "tracer-information" jag lagt in i uppgifter jag släppt på FB.... känns lite mysigt...
[tracer-information = specifik men obetydlig påhittad information som vävs in i (oftast sanna) fakta för att man skall kunna spåra ursprunget...]