2011-08-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ja37viggen
Polisman G

Citat: Psykologen UL ansåg att polisman G hade en personlighetsprofil som passade in på en gärningsmans...

G odlade skägg sen tiden för mordet

Det överskoms vid det tillfället att polis skulle besöka läkaren på hans arbetsplats, för att erhålla mer fullständiga uppgifter, men koncentrationen på CP gjorde att detta ej blev aktuellt.

G är intressant, dessutom är han en Främlingslegionär som behärskar konsten att döda.....

Gick tillbaka och läste lite om denna polisman G, vet ngn om han flyttat till USA, eller var det bara studier. Kopplingen till VG också intressant. Ingen som vet namnet på polisman G och om han lever idag??

SE och VG var ju någonstans nära mordplatsen, av tillfälligheter kan man ju undra, men var det inte så att båda på ngt sätt var involverade i EAP, kan dom tänkas ligga bakom mordet och är dom ordentligt utredda? CIA har väl PU aldrig vågat utreda och är säkert omöjligt ändå...
Citera
2011-08-28, 16:29
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Du har missförstått den hypotes jag ställt upp att de finska flickorna kan ha träffat på Dekorimamannen ganska omedelbart efter att LOP lämnat biografen.

Att jag också tidssatt hela skeendet från denna stund till det dödande skottet vid Dekorima med stöd i polisför, GK och andra offentliga uppgifter är för att visa på rimligheten i ett sådant scenario.

Det som jag mest är intresserad av är det unga par som passerade bakom de finska flickorna under samtalet med Dekorimamannen och som jag antar är det unga par som Lundin misstar för Mårten med flickvän vid Kammakargatan.

Jag är inte motståndare till "alternativa scenarier" men den möjliga jag har redogjort för är både logisk och rimlig.

Först: jag har aldrig påstått att hela ditt scenario är åt skogen. Det är det mest detaljerade jag sett här på FB ,det är därför jag tar upp det , men jag får inte tidsschemat avseende flickornas möte med DM att stämma med deras uppgift om att det small bara några få minuter senare. Det kan omöjligen vara hela 10 minuter. Då återstår två möjigheter eller en kombination av dem

a) flickorna har totalt missbedömt tidsrymden mellan mötet och skotten eller ljuger om detta

b) Mordet ägde rum långt tidigare än 23:21

Jag ser inte ngn av alternativen som speciellt sanolika men det gör tydligen du?
Citera
2011-08-28, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Gick tillbaka och läste lite om denna polisman G, vet ngn om han flyttat till USA, eller var det bara studier. Kopplingen till VG också intressant. Ingen som vet namnet på polisman G och om han lever idag??

Om G är den jag tror att det är bor han i Dalarna, är 64 år, gift och sysslar en del med scout-verksamhet.

Man bör notera att GK har missat flera tunga indicier på flera av bokstäverna. G är säkert inget undantag.
Citera
2011-08-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Attacken mot tråden startade när H identifierades som Lennart Källström.
Är Lennart Källström känsligt. Måste diskussion om Lennart Källström avbrytas och smulas sönder.
Vad vet vi om Lennart Källström?

Lennart Källström lika med polisman H, skulle detta kunna stämma Utredaren??
Citera
2011-08-28, 16:58
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Av svenska myndigheter.

Vilka då? Trafikverket, Sjöfartsverket eller Konsumentverket?
Citera
2011-08-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Lennart Källström lika med polisman H, skulle detta kunna stämma Utredaren??

Det finns väldigt lite av uppgifter om polisman H så det kan "nästan" vara vem som helst.

Lennart Källström var inte den fd livvakt och säpopolis som överräclte sin magnumrevolver till mig.

Jag ringde till Inga-Britt Ahlenius idag både mobilen och hemnumret men ingen svarade. När jag lyckas nå henne eller hon ringer tillbaka så skall jag naturligtvis fråga henne om fd Säpopolisen "NN" är identisk med Polisman H.

Naturligtvis kommer jag att säga namnet till henne. Hon har ju tystnadsplikt i enlighet med sekretesslagen så det har säkert inte Palmeåklagarinnan Kerstin Skarp något emot.
Citera
2011-08-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vilka då? Trafikverket, Sjöfartsverket eller Konsumentverket?

Åklagarmyndigheten naturligtvis.
Citera
2011-08-28, 17:57
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis kommer jag att säga namnet till er.

Schysst!
Citera
2011-08-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Först: jag har aldrig påstått att hela ditt scenario är åt skogen. Det är det mest detaljerade jag sett här på FB ,det är därför jag tar upp det , men jag får inte tidsschemat avseende flickornas möte med DM att stämma med deras uppgift om att det small bara några få minuter senare. Det kan omöjligen vara hela 10 minuter. Då återstår två möjigheter eller en kombination av dem

a) flickorna har totalt missbedömt tidsrymden mellan mötet och skotten eller ljuger om detta

b) Mordet ägde rum långt tidigare än 23:21

Jag ser inte ngn av alternativen som speciellt sanolika men det gör tydligen du?

Mja, det är nog inte bara jag som tvekar inför den version som finns offentligt. När GK utan att ange om de läst de finska flickornas förhör i egna ord eller som sammandrag säger så här.

http://www.sweden.gov.se/content/1/c4/12/44/295e5712.pdf

Citat:
Sammanfattande anmärkningar
Uppslaget är på flera sätt svårgripbart. Uppgifterna har kommit in sent,
mer än sex år efter mordet, 1992. De var redan då svåra att kontrollera.
Utrymmet för minnesfel är betydande. Möjligheten att kvinnorna
misstar sig beträffande tidpunkten (datum) för sin iakttagelse kan inte
uteslutas. Det finns dock knappast skäl att anta annat än att en händelse
som gett upphov till tipset ägt rum, men dess koppling till mordet kan
vara en efterkonstruktion eller ett misstag. Det finns såvitt vi kunnat se
ingen annan utredning beträffande mordkvällen som stöder uppgifterna.

finns all anledning att misstänka att något i denna historia inte stämmer.

Jag är övertygad om att Dekorimamannen inte är GM men en av nyckelpersonerna vars identitet kommer att ge en god inblick i vilka som var med om Palmemordet nämligen en hemlig sektion inom Säpo.

Därav allt hemlighetsmakeri.

Stieg Larsson kallade denna hemliga sektion för Sektionen för särskild analys och jag har skrivit lite om den här.

https://www.flashback.org/sp23240764
Senast redigerad av Utredaren 2011-08-28 kl. 18:17.
Citera
2011-08-28, 18:05
Bannlyst
Citat:
Mja, det är nog inte bara jag som tvekar inför den version som finns offentligt. När GK utan att ange om de läst de finska flickornas förhör i egna ord eller som sammandrag säger så här.

http://www.sweden.gov.se/content/1/c4/12/44/295e5712.pdf

finns all anledning att misstänka att något i denna historia inte stämmer.

Jag är övertygad om att Dekorimamannen inte är GM men en av nyckelpersonerna vars identitet kommer att ge en god inblick i vilka som var med om Palmemordet nämligen en hemlig sektion inom Säpo.

Därav allt hemlighetsmakeri.

Dock märkligt att DM ställer sig i trappuppgången mitt emot GM, bredvid tunnelbanan. Varför gör han det?
Citera
2011-08-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Citat:
Naturligtvis kommer jag att säga namnet till er.
Schysst!

Du skall inte ljuga. Jag har tidigare sagt att jag inte kommer att säga namnet till er.

Men jag kommer inte att förneka om någon kommer med namnet på den fd säpopolis jag samarbetat med när jag var internrevisor. Så häng på alla FB-detektiver.
Citera
2011-08-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Dock märkligt att DM ställer sig i trappuppgången mitt emot GM, bredvid tunnelbanan. Varför gör han det?

Att han ser backupen komma och ställa sig, kanske tränga undan honom, vid Dekorima i ett scenario där mordet skall ske på andra sidan gatan kan få honom att tro att de tillsammans skall täcka mördarens urdragning västerut längs Tunnelgatan. But surprise, surprise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in