2011-08-28, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wertex77
Så det jag undrar för mig själv är, lever verkligen GM fortfarande, hm?

Ibland lessnar jag på spekulationer kring jackor, hårfärger, vapen och kartor och kommer på mig själv med att tänka att det givetvis var Östling hela tiden. Tanken glider undan, men det kan vara därför han dog.

Tänk om han var F14?

Rise to the occasion

Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg

Dock inget lyckat samtal, men saken bekräftades i allafall

Kan tänka mig det :D hans bror bör veta isf
Senast redigerad av Acech 2011-08-28 kl. 14:33.
Citera
2011-08-28, 14:35
Medlem
Durgedurgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Kan tänka mig det hans bror bör veta isf

Nåja. Det är hela hans namn iaf

Dom andra namnen kan vi glömma nu
Citera
2011-08-28, 14:48
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Vi borde fixa något sätt att kollaborativt brainstorma..har en tendens att bli lite plottrigt om man gör det direkt i tråden

http://www.scribd.com/doc/63416188/Brainstorming

Etc osv

I detta borde ingå ett tidsschema för de olika aktörerna. Kan HEHEHOS simulator användas?. Jag har tidigare pekat på UTREDARENS detaljerade tidsschema. Jag tror mig ha slagit hål på delar av det och jag är medveten om hans rykte pga b.la Diamantspåret. Men är det av den anledningen skäl att låta hela scenariet gå på sophögen?. Maxestrella mfl var f-n är ni vi behöver er!
Citera
2011-08-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ibland lessnar jag på spekulationer kring jackor, hårfärger, vapen och kartor och kommer på mig själv med att tänka att det givetvis var Östling hela tiden. Tanken glider undan, men det kan vara därför han dog.

Tänk om han var F14?

Det är nog inte helt omöjligt..

Fritt spekulerande, säkerligen med flertalet felaktigheter:

Östling var ev "sambandsman" mellan de som skulle utföra MOP, sittandes antingen i deras lokal eller i Skandiahuset, Avsan hade positionerat sig vid Dekorima som backup/kontrollkille/spanare om OP skulle välja den vägen, medans XX antal andra positionerat sig på andra sidan Grand, när sedan Palme valde den vägen de gjorde (och ev legoknekt/hitman inte tar skottet) och Avsan blir igenkänd, ropade Avsan till Östling/central att han var igenkänd, Östling ropar till ev Tell, m fl (WT-männen) och undrar om de hinner genskjuta Palme, de svarar att de antaligen inte kommer hinna det innan OP kliver ner på T-banan Rådmansgatan, men skall försöka, Östling funderar snabbt, tar sen beslutet att själv ta Avsan´s plats...

Visst Östling var nyopererad, men ser faktiskt inte det som nåt eg hinder, det finns gott om mediciner/droger som gör att man kan röra sig obehindrat under en tid + adrenalinpåslaget lär ha varit MAX, och då känner man ingen smärta el liknande.

Oavsett, så är jag helt övertygad om att Östling hade en roll i det hela!
Citera
2011-08-28, 15:24
Medlem
Den här dokumentären kanske redan har varit uppe? Säkert en tillfällighet att så många poliser var i rörelse med walkie talkies i direkt anslutning till mordplatsen. Länken fanns på den här sidan nere bland kommentarerna.

Citera
2011-08-28, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wertex77
Det är nog inte helt omöjligt..

Fritt spekulerande, säkerligen med flertalet felaktigheter:

Östling var ev "sambandsman" mellan de som skulle utföra MOP, sittandes antingen i deras lokal eller i Skandiahuset, Avsan hade positionerat sig vid Dekorima som backup/kontrollkille/spanare om OP skulle välja den vägen, medans XX antal andra positionerat sig på andra sidan Grand, när sedan Palme valde den vägen de gjorde (och ev legoknekt/hitman inte tar skottet) och Avsan blir igenkänd, ropade Avsan till Östling/central att han var igenkänd, Östling ropar till ev Tell, m fl (WT-männen) och undrar om de hinner genskjuta Palme, de svarar att de antaligen inte kommer hinna det innan OP kliver ner på T-banan Rådmansgatan, men skall försöka, Östling funderar snabbt, tar sen beslutet att själv ta Avsan´s plats...

Visst Östling var nyopererad, men ser faktiskt inte det som nåt eg hinder, det finns gott om mediciner/droger som gör att man kan röra sig obehindrat under en tid + adrenalinpåslaget lär ha varit MAX, och då känner man ingen smärta el liknande.

Oavsett, så är jag helt övertygad om att Östling hade en roll i det hela!

Finns fler indicier också...han dyker upp i en taxi på kungsgatan fem min efter mordet och uppträder då märkligt..när jag läser vittnesmålen från mordplatsen får jag "intrycket" att det är Östling de ser..luddigt kanske men det är en indicie. Tidsluckan GW pratar om mellan GM och Nieminen kanske uppstår då Östling spyr på åsen pga blindtarmen (för övrigt vanligt att man spyr efter första gången man skjutit någon, har ingenting med om det är "skönt" eller inte att göra). Sen får man säga till Djurfeldt (som enligt tipsare "dyrkar" honom) att "säg att det var du som spydde för helvete"...

Att östling var inblandad får väl dock närmast anses klarlagt hehe

kanske t o m han som går ut från sambands-skandia med sin snub-nose + supp
Senast redigerad av Acech 2011-08-28 kl. 15:38.
Citera
2011-08-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
I detta borde ingå ett tidsschema för de olika aktörerna. Kan HEHEHOS simulator användas?. Jag har tidigare pekat på UTREDARENS detaljerade tidsschema. Jag tror mig ha slagit hål på delar av det och jag är medveten om hans rykte pga b.la Diamantspåret. Men är det av den anledningen skäl att låta hela scenariet gå på sophögen?. Maxestrella mfl var f-n är ni vi behöver er!

Nej, du har inte "slagit hål på mitt tidsschema" Du har bara kommit med påstående baserat på osäkra uppgifter.

Men jag förstår att ni är väldigt aktiva nu när det händer mycket "bakom kulisserna". För Palmemordet är på väg att lösas så all er möda har varit förgäves.
Citera
2011-08-28, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
För Palmemordet är på väg att lösas så all er möda har varit förgäves.

Vi väntar
Citera
2011-08-28, 15:53
Medlem
bartrams avatar
Utredaren: Du svarade aldrig på frågan jag ställde tidigare, när stöter de finska flickorna ihop med DM. Är det 23:10 eller inte?
Citera
2011-08-28, 15:55
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
För Palmemordet är på väg att lösas så all er möda har varit förgäves.

Av vem? Polisen, eller av konspirationsteoretikerna på FB?
Citera
2011-08-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Av vem? Polisen, eller av konspirationsteoretikerna på FB?

Av svenska myndigheter.
Citera
2011-08-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Utredaren: Du svarade aldrig på frågan jag ställde tidigare, när stöter de finska flickorna ihop med DM. Är det 23:10 eller inte?

Du har missförstått den hypotes jag ställt upp att de finska flickorna kan ha träffat på Dekorimamannen ganska omedelbart efter att LOP lämnat biografen.

Att jag också tidssatt hela skeendet från denna stund till det dödande skottet vid Dekorima med stöd i polisför, GK och andra offentliga uppgifter är för att visa på rimligheten i ett sådant scenario.

Det som jag mest är intresserad av är det unga par som passerade bakom de finska flickorna under samtalet med Dekorimamannen och som jag antar är det unga par som Lundin misstar för Mårten med flickvän vid Kammakargatan.

Jag är inte motståndare till "alternativa scenarier" men den möjliga jag har redogjort för är både logisk och rimlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in