2011-08-16, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Kan man avgöra tidpunkten för den bildrutan?

Borde gå, har för mig att det är alldeles efter att ambulansen åkt.
Citera
2011-08-16, 19:22
Medlem
Durgedurgs avatar
I denna tråd är det Kavring som är den riktiga hjälten.. även om inte alla inser det!

Kavring är den som kommer bringa sanningen
Citera
2011-08-16, 19:43
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
I denna tråd är det Kavring som är den riktiga hjälten.. även om inte alla inser det!

Kavring är den som kommer bringa sanningen

Tack för de vänliga orden, men det är många som lägger ner mer möda än mig. Jag skulle t ex önska Sven Aner ett ordentligt genombrott.

Så den där bilden....kan alltså vara tagen i det tidsintervall (+10-15min) då Göran Sund säger sig ha passerat....
Senast redigerad av Kavring 2011-08-16 kl. 19:49.
Citera
2011-08-16, 20:21
Bannlyst
Citat:
Tack för de vänliga orden, men det är många som lägger ner mer möda än mig. Jag skulle t ex önska Sven Aner ett ordentligt genombrott.

Så den där bilden....kan alltså vara tagen i det tidsintervall (+10-15min) då Göran Sund säger sig ha passerat....

Lars Borgnäs har gjort en stark insats också, han lär dock ha känt sig närapå våldtagen när SVT skickade fram stolpskottet mikael hylin...
Citera
2011-08-16, 20:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Amen

Citat:

Mannen på bilden har dock uniform om jag inte minns fel
Citera
2011-08-16, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Mannen på bilden har dock uniform om jag inte minns fel

Måste vara Ekesäter
Citera
2011-08-16, 20:31
Medlem
Durgedurgs avatar
GH är det en av dom få spåren kvar som inte kunnat avföras. och hans fejs ska avslöjas på någe sätt.

Han är det mest realistiska spåret

Citat:

Citera
2011-08-16, 20:37
Medlem
Durgedurgs avatar
Jag blir tokig på allt väntande.... jag väntar svar från Paul Smith! Hasse Aro! Tommy Lindström och Stig Edqvist! och ingen av dom har svarat hittils
Citera
2011-08-16, 20:51
Bannlyst
Citat:

Någon spec. anledning till att du fastnat för göran sund?

Givetvis feting-inblandad men inte gm enl mig
Citera
2011-08-16, 20:58
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Någon spec. anledning till att du fastnat för göran sund?

Givetvis feting-inblandad men inte gm enl mig

Han är livvakt och bör således ha varit en hygglig skytt.
Han besöker östling på morddagens eftermiddag (trots att östling säger sig må mycket dåligt tar han tydligen emot besök flera gånger denna kväll)

...han är dåligt utredd!
Citera
2011-08-16, 21:42
Medlem
Citat:
Han är livvakt och bör således ha varit en hygglig skytt.
Han besöker östling på morddagens eftermiddag (trots att östling säger sig må mycket dåligt tar han tydligen emot besök flera gånger denna kväll)

...han är dåligt utredd!

Tidigare inlägg av Klippo:

"Göran Sund, 36 år, ingår i Stockholmspolisens livvaktsstyrka. Drygt 15 minuter efter mordet på Olof Palme kommer Göran Sund fram till korsningen Sveavägen/Tunnelgatan. Han bär en mörk överrock med vita stänk i och han är utrustad med walkie-talkie. Den walkie-talkie-man som vittnet "Kristian" såg vid brödbutiken på David Bagares gata där denna mynnar ut i Regeringsgatan stämmer exakt in på Göran Sund, samma överrock och "stor och blond". Också "Skellefteåmannens" beskrivning av walkie-talkie-mannen i hörnet Tunnelgatan/Olofsgatan stämmer in på Göran Sund, samma överrock och "stor och blond".

"Göran Sund är förhörd två gånger i PU på grund av vittnesuppgifter om walkie-talkie-män. Sitt uppdykande på mordplatsen förklarar han själv på följande vis: Jag har haft ett livvaktsuppdrag. Min kollega och jag har lämnat av ett objekt (brittisk ambassadör, vår anm.) och är på väg till basen (polishuset, vår anm.) då vi av en händelse passerar korsningen Sveavägen/Tunnelgatan
Citera
2011-08-16, 21:58
Bannlyst
Identifierar inte Christian (Chrille) andra mannen på DBG som polis? Har för mig att det är Jörlin han ser men har inte koll. Dokumentären The Forbidden trail:

Christian didn't know at the time that at least one of these men was a policemen himself
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in