Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Han är livvakt och bör således ha varit en hygglig skytt.
Han besöker östling på morddagens eftermiddag (trots att östling säger sig må mycket dåligt tar han tydligen emot besök flera gånger denna kväll)
...han är dåligt utredd!
Tidigare inlägg av Klippo:
"Göran Sund, 36 år, ingår i Stockholmspolisens livvaktsstyrka. Drygt 15 minuter efter mordet på Olof Palme kommer Göran Sund fram till korsningen Sveavägen/Tunnelgatan. Han bär en mörk överrock med vita stänk i och han är utrustad med walkie-talkie. Den walkie-talkie-man som vittnet "Kristian" såg vid brödbutiken på David Bagares gata där denna mynnar ut i Regeringsgatan stämmer exakt in på Göran Sund, samma överrock och "stor och blond". Också "Skellefteåmannens" beskrivning av walkie-talkie-mannen i hörnet Tunnelgatan/Olofsgatan stämmer in på Göran Sund, samma överrock och "stor och blond".
"Göran Sund är förhörd två gånger i PU på grund av vittnesuppgifter om walkie-talkie-män. Sitt uppdykande på mordplatsen förklarar han själv på följande vis: Jag har haft ett livvaktsuppdrag. Min kollega och jag har lämnat av ett objekt (brittisk ambassadör, vår anm.) och är på väg till basen (polishuset, vår anm.) då vi av en händelse passerar korsningen Sveavägen/Tunnelgatan