2011-08-14, 21:19
Medlem
hehehos avatar
ang, access till svenska baser mm.

http://www.nukestrat.com/pubs/nep6.pdf
Citera
2011-08-14, 21:22
Medlem
bartrams avatar
A: Ref "Palmegåtan 2002 SA s 26

1. Man ringde till alla polisdistrikt mellan STHLM och Malung men dock ej till Borlänge

2. HHr påstås ha kört 23 mil tillbaka till STHLMi en leasad bil utan radiókontakt

3. Det finns inga veriferade uppgifter om när HH skall ha kontaktat LC

B. HH är en professionell lögnhals och mörkläggare. Det visar både sjukhusafären 1975 och hans tid under PU. Hans trovärdighet är därför ganska låg
Citera
2011-08-14, 21:24
Medlem
Durgedurgs avatar
Plus Christer Anderssons självmord

Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Citat:

Ursprungligen postat av hweyl

Märkliga dödsfall med koppling till MOP

Tack Kavring. Hoppas att fler hjälper till att utöka listan

Milan Valverius - Självmord. Överdos av gift alt. läkemedel. Rättsläkaren som obducerade Palmes kropp.
Rolf Dahlgren - Självmord. Alkoholförgiftning. Brevid kroppen hittades spritflaskor av märken som Rolf Dahlgren aldrig brukade dricka. Hans Holmérs chaufför som hävdade att han skjutsat runt Holmér i Stockholm under mordnatten.
Bror Perä - Självmord. Norrmalmspolis. Utpekades som högerextremist med kontakter i Sydafrika. Angiven för inblandning av kollega.
Lennart Lindström - Självmord. Redaktör för Helgbladet. Mordhotad efter att ha publicerat artiklar om Palmemordet.
42-årig ej namngiven vapenhandlare-Självmord/Överdos. Bodde nära biografen Grand och misstänkts av polisen för att ha leverat mordvapnet..
Carl-Fredrik Algernon - Olycka. Föll alt. knuffades framför en tunnelbanevagn. Nyckelperson i utredningen av Boforsaffären.
Roland Ståhl - Cancer. Ståhl har sagt att han fått "vissa problem" när han visat Dahlgrens berättelse för "Palmefolket". Avlider "oväntat" den 28 januari 2000 trots att han varit på jobbet så sent som den 10 januari.
John-Olle Persson och Anders Andersson-Flygolycka. Politiker som erhållit kännedom om Dahlgrens berättelse. Befann sig på samma flygplan som havererade utanför Oskarshamn.
Ingvar Heimer - Olycka/Överfall. Privatspanare som lanserade teorin mötesscenariot. Hittades svårt skadad med ett sår i bakhuvudet på tunnelbanestationen i Vårby gård den 27 januari 2000.
Christer Pettersson-Huvudfraktur. Avled på grund av fraktur i skallen och allvarliga blödningar i hjärnan den 29 september 2004. Tros ha fallit p.g.a. epileptiskt anfall.
Claes-Ulrik Winberg-Bilolycka. Boforsdirektör som var djupt involverad i vapensmugglingen.
Victor Gunnarsson-Mord. Anhölls 1986 som misstänkt för Palmemordet men avfördes i brist på bevis. Avrättad med två skott i huvudet. Amerikansk polisman dömd för mordet.
Peter Casselton-Bilolycka. Sydafrikansk yrkesspion som skulle vittna inför Sanningskommisionen.
Ulf Lingärde-Cancer. IT-konsult som jobbade för SSI på 80-talet. Sade sig ha sett dokument som visade vem som mördade Palme. Dog i cancer 2001 enligt Drasut.
Klas Bergenstrand-Hjärtinfarkt. Generaldirektör för Säpo 2004–2007. Dog kort efter sina samtal med Anders Jallai i januari 2007.

Sotern:

Anders Larsson, fick informationer tio dagar innan mordet, som hävdade att man »skulle skjuta Olof Palme» i samband med hans resa till Moskva. Larsson sa sig ha fått informationerna från sin nära
vän, Bo Ståhl som i sin tur hade blivit informerad av en tjänsteman på SÄK. En vecka före mordet lämnade han in ett brev till Olof Palme och till UD som inleddes med »Olof Palme död. I efterhand hävdade Larsson att det var Ståhls informationer som fick Larsson att lämna brevet som
en varning till Olof Palme. Vid tiden för intervjun med Anders Larsson var Bo Ståhl redan död och Anders Larsson dog strax därefter i blödande magsår 52 år gammal.

Konspiration eller inte?.Jag tycker ovanstående har en tendens att glömmas bort. Men vad hjälper det oss? Femtioelva gåtor istället för en!. Jag tror i alla fall det på ett eller annat sätt hänger ihop och summan är definitivt större än delarna!
Citera
2011-08-14, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
vad hände 28 Feb?

February 28, 1948. NORTH KOREA
World Communist Manifesto Day

• February 28, 1977. EL SALVADOR.
LP-28 Founded
The popular league of 28 February (LP-28), the major guerrilla group, was founded.

Palme stödde LP-28, symbolik?

På senare år har Lars Krantz trängt så djupt in i konspiracismens labyrinter att han nått fram till siffermystiken. Mordet förklaras nu ha involverat kabbala, den judiska mystiken: ”7 var för judarna ett heligt tal. 28 är jämnt delbart med 7. Palme mördades den 28. Estonia gick till botten den 28.”

[...]
Citera
2011-08-14, 21:35
Bannlyst
Förresten:

Stig Engström
Skandiaspöket
Död i cancer
Citera
2011-08-14, 21:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Du utgår ju från att Dahlgren ljuger. Det är ju samma logik fast åt andra hållet...cyniker!

Varför vill du så gärna att Holmér ska ha diktat ihop en historia om det här med Borlänge-
vistelsen? Tror du verkligen själv att han på något sätt var del i en eventuell
sammansvärjning?

Hur ser i så fall hans inblandning ut enligt ditt sätt att se det?

Jo, cyniker är man av födsel och ohejdad vana - men inte i allt ska poängteras.
Ibland är jag blåögd nog att tro vissa människor på deras ord när ingenting påtagligt tyder
på någonting annat.

För övrigt när det gäller det här fallet är jag i skrivande stund mest undrande inför herr
Östlings märkliga beteende när han hastigt lät sig skrivas ut från sjukhuset efter sin
blindtarmsoperation. Det kan man ha anledning att fundera ett tag på.
Vad föranledde detta egentligen? Varför inte vila upp sig efter ett sånt ansträngande ingrepp
på den plats där det utfördes? Någonting verkar ha brådskat så han tvunget måste därifrån
och ta i tu med vissa saker och ting.
Han var ju sannerligen inte i bästa kondition när han gav sig av.
Detta är mystiskt minst sagt!
Citera
2011-08-14, 21:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Plus Christer Anderssons självmord

Hur vet du att han tog livet av sig?
Citera
2011-08-14, 21:58
Medlem
Durgedurgs avatar
hasse aro sa det i efterlyst den 23 feb i år

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur vet du att han tog livet av sig?
Citera
2011-08-14, 21:58
Medlem
Durgedurgs avatar
Jag mår fortfarande skitbra över framgången med att ha lyckats få tag i namnet på GH
Citera
2011-08-14, 22:03
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Om man nu inte bara begränsar det till mystiska dödsfall är naturligtvis Martinger-affären given. Vem dyker upp då igen?

Det är nog mest p.g.a. Martinger som jag inte tror på Sydafrika. Så långa tentakler har inte Williamson m.fl.

Jag blir allt mer övertygad om att det finns ett samband mellan hotmailskampanjen mot Söderström/Krantz/Anér och trakasserierna mot Martinger. T.ex. har Jan Gillberg och Martinger mottagit "hot mail" med liknande innehåll. Den kampanjen var som mest intensiv sommaren 2009. Innehållet är obehagligt och utstuderat. Jag är förvisso inte expert på textanalyser, men det är troligt att samma person(er) ligger bakom båda kampanjerna.
Citera
2011-08-14, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varför vill du så gärna att Holmér ska ha diktat ihop en historia om det här med Borlänge-
vistelsen?

Antingen diktar Dahlgren eller Holmér. Bara att välja - din logik (?) kan vändas mot dig.

Östling hade ett mord att anordna - Holmér fann nog sig via sin position sittandes på tåget. Åkte säkert med en sväng också.
Citera
2011-08-14, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Det är nog mest p.g.a. Martinger som jag inte tror på Sydafrika. Så långa tentakler har inte Williamson m.fl.

Jag blir allt mer övertygad om att det finns ett samband mellan hotmailskampanjen mot Söderström/Krantz/Anér och trakasserierna mot Martinger. T.ex. har Jan Gillberg och Martinger mottagit "hot mail" med liknande innehåll. Den kampanjen var som mest intensiv sommaren 2009. Innehållet är obehagligt och utstuderat. Jag är förvisso inte expert på textanalyser, men det är troligt att samma person(er) ligger bakom båda kampanjerna.

Går väl inte att utesluta att den svenska sidan hanterade de svenska problemen och den sydafrikanska de sydafrikanska. Williamsson fixar Caselton, vi fixar Lingärde o s v
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in