2011-08-05, 14:53
Medlem
hweyls avatar
Senaste nytt om Barbrogruppen
http://www.jallai.se/2011/08/barbrogruppen/
Citera
2011-08-05, 18:05
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
http://www.youtube.com/watch?v=7BzftneBtek&feature=related

22:45 in. klockrent ex på hur man brände Lisbet och Mårten.

Lite rolig kuriosa. När man ser ett förundersökningsprotokoll bäddras igenom ca 7.15-30 in i programmet så har man glömt att maska Östlings namn. Så om någon skulle få för sig att stämma någon för namnpubliceringen så kan man hänvisa till Norra Magasinets offentliggörande.
Kuriosa är det ju eftersom Östling betar i herrens hagar numera. Och det finns förmodligen ingen levande person som vill lyfta upp Östlings roll i Palmemordet i en rättssal.
Citera
2011-08-05, 18:06
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Senaste nytt om Barbrogruppen
http://www.jallai.se/2011/08/barbrogruppen/

En sån jävla soppa....men det är just det kockar gör när ingredienserna håller dålig kvalitet. En jävla soppa!
Citera
2011-08-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLiljensparre
Lite rolig kuriosa. När man ser ett förundersökningsprotokoll bäddras igenom ca 7.15-30 in i programmet så har man glömt att maska Östlings namn. Så om någon skulle få för sig att stämma någon för namnpubliceringen så kan man hänvisa till Norra Magasinets offentliggörande.
Kuriosa är det ju eftersom Östling betar i herrens hagar numera. Och det finns förmodligen ingen levande person som vill lyfta upp Östlings roll i Palmemordet i en rättssal.
.-

Säg inte det.

Det är ju genom Ö som kopplingen till Sydafrikas inblandning i mordet på Olof Palme bekräftas och bevisas och kan mycket väl vara motiv för ett maskerat mord på honom.

Det är många som är lätt desperata nu och det senaste är väl Jallais trams. Undra vilka kontakter han och Olof Frånström har haft med de tongivande inom Sydafrikas mord och terrorenhet CCB som Eeben Barlow till exempel?

Enbart kommentarer på nätet som denna bör göra att PU tar in Eeben Barlow för förhör om Sydafrikas mord i Europa.

http://www.withmaliceandforethought.com/pdf/summary_of_3.pdf

Citat:
Concerning the chain of command: Such a murder must have been cleared at very high levels: SSC or Min.of Def. Malan. We believe that such an operation in a major western European capital had to be cleared at very high levels; at least SSC or Ministry of Defence (then Malan). If so, this assassination could have been directed by Eeben Barlow, at that time the CCB desk officer for Europe.
Senast redigerad av Utredaren 2011-08-05 kl. 18:17.
Citera
2011-08-05, 18:22
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
.-

Enbart kommentarer på nätet som denna bör göra att PU tar in Eeben Barlow för förhör om Sydafrikas mord i Europa.

Bedriver PU någon spaningsverksamhet överhuvudtaget? Jag trodde att de bara arkiverade tips och kopierade utskick. Men jag kan ju ha blivit förd bakom ljuset....
Citera
2011-08-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Bedriver PU någon spaningsverksamhet överhuvudtaget? Jag trodde att de bara arkiverade tips och kopierade utskick. Men jag kan ju ha blivit förd bakom ljuset....

Den mest avancerade spaning de gör är väl att läsa den här tråden. Men om de bara läser mina inlägg och inte bryr sig om alla rökridåer som lagts ut på senaste tid så har de en god grund att presentera för Palmeåklagaren och mitt telefonnummer har de om hon har något att fråga om.

Det finns information.

Med tanke på att jag är en av de få som hållit i magnumrevolvern som användes för att mörda Olof Palme så vore väl jag en högintressant person att höra för Palmeåklagaren?

Och jag är inte som Sven Aner som provocerar och polisanmäler sig själv utan en helt vanlig svensk man med en del intressanta insikter i Palmemordet.
Senast redigerad av Utredaren 2011-08-05 kl. 18:50.
Citera
2011-08-05, 18:54
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Den mest avancerade spaning de gör är väl att läsa den här tråden. Men om de bara läser mina inlägg och inte bryr sig om alla rökridåer som lagts ut på senaste tid så har de en god grund att presentera för Palmeåklagaren och mitt telefonnummer har de om hon har något att fråga om.

Det finns information.

Med tanke på att jag är en av de få som hållit i magnumrevolvern som användes för att mörda Olof Palme så vore väl jag en högintressant person att höra för Palmeåklagaren?

Och jag är inte som Sven Aner som provocerar och polisanmäler sig själv utan en helt vanlig svensk man med en del intressanta insikter i Palmemordet.

Av någon anledning verkar inte PU intresserade av dina uppgifter, vilket ter sig märkligt då det du påstår framstår som smått sensationellt. Nej, du får nog gå andra vägar om du vill ha resultat.
Citera
2011-08-05, 19:02
Medlem
BrickTamlands avatar
I Mikael Holmströms bok "Den dolda alliansen" nämns mordnatten lite i förbifarten och författaren hänvisar till en intervju med dåvarande ÖB Lennart Ljung.
Ljung säger där att försvarsminister Roine Carlsson i sin tur berättar om att polisen informerat regeringen om att det skulle röra sig två gärningsmän.

Nu är ju detta å andra sidan fjärde- (om inte femte) handsuppgifter emanerande ur en rörig inledning på en kaotisk polisutredning. Ska man tolka det som att ingen visste vid tillfället?
Citera
2011-08-05, 19:03
Medlem
HLiljensparres avatar
Citat:
.-

Säg inte det.

Det är ju genom Ö som kopplingen till Sydafrikas inblandning i mordet på Olof Palme bekräftas och bevisas och kan mycket väl vara motiv för ett maskerat mord på honom.

Det är många som är lätt desperata nu och det senaste är väl Jallais trams. Undra vilka kontakter han och Olof Frånström har haft med de tongivande inom Sydafrikas mord och terrorenhet CCB som Eeben Barlow till exempel?

http://www.withmaliceandforethought.com/pdf/summary_of_3.pdf

Jag har respekt för dina sakkunskaper ifråga om den sydafrikanska kopplingen. Men enligt min mening glömmer du att analysera den interna sydafrikanska politiken. Om nu någon falang skulle vilja skapa och synliggöra en sydafrikansk koppling till Palmemordet så var det inte de som ville konservera apartheid. De stora summor som Sverige och andra länder överförde till ANC och övrig opposition gick ju inte bara till tillverkning av banderoller.
Jag menar att Palmemordet i själva verket gav en extraskjuts till de som ville avskaffa apartheid.
Ur det perspektiv som jag ser ifrån så var palmemordet inte någon del av en palatsrevolution i Sverige. Men att det var så i Sydafrika är jag relativt övertygad om.
Den övertygelsen springer ur den politiska analysen.
Och utgår man från brottsplatsen och bygger teorierna därifrån så ser mordet rätt helsvenskt ut.

Jag ska sammanfatta delar av det senare. Det gäller framförallt analys av kulorna.
Senast redigerad av HLiljensparre 2011-08-05 kl. 19:30. Anledning: stavfel
Citera
2011-08-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Av någon anledning verkar inte PU intresserade av dina uppgifter, vilket ter sig märkligt då det du påstår framstår som smått sensationellt. Nej, du får nog gå andra vägar om du vill ha resultat.

Åh, nej. De är mycket intresserade och besvärade av mina uppgifter, men visst är det märkligt. Andra har blivit tystade och neutraliserade för mindre då de varit som Eeeben Barlow beskriver det "High Value Target.

THE NEUTRALISATION OF HIGH-VALUE TARGETS

http://eebenbarlowsmilitaryandsecurityblog.blogspot.com/2010/04/neutralisation-of-high-value-targets.html

Sedan F W de Klerk stängde ned CCB 1994 finns ouppklarade omständigheter Sydafrika som berör både MOP som mordet på Olof Palmes gode vän Bernt Carlsson som dog i Lockerbieattentatet.

Citat:
Extract from Magnus Malan's Telegraph obituary:

By the time de Klerk was sworn in as president in September [1989], the clouds were already gathering around Malan. In early 1990 a police investigation was ordered into the suspected involvement of the Defence Force’s shadowy Civil Co-operation Bureau, known as CCB, which operated under his authority, in the assassination of two prominent anti-apartheid activists, David Webster and Anton Lubowski, the previous year.

Malan ignored calls for his resignation and issued a categorical denial that he had ordered CCB members to commit murder. But in November 1990 an official government commission of inquiry found that the (now disbanded) CCB had assumed powers to try, sentence and punish people without disclosing the charges against them.

The CCB, the commission declared, had contaminated the entire security system in South Africa by hiring murderers and people "with personality defects". These conclusions were followed by a report by the Auditor-General into the finances of the CCB which disclosed that Malan’s department had spent millions of Rand in unauthorised payments to "hit squads".

Malan fought off demands for his resignation, saying he could not be held responsible for possible offences committed by members of CCB. But the revelation of the "secret slush fund" sealed his fate. FW de Klerk removed Malan from his post and in 1993 Malan retired from politics. The following year Nelson Mandela became the President of a fully democratic South Africa.

Vem har Eeben Barlow i siktet nu?
Citera
2011-08-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLiljensparre
Jag har respekt för dina sakkunskaper ifråga om den sydafrikanska kopplingen. Men enligt min mening glömmer du att analysera den interna sydafrikanska politiken. Om nu någon falang skulle vilja skapa och synliggöra en sydafrikansk koppling till Palmemordet så var det inte de som ville konservera apartheid. De stora summor som Sverige och andra länder överförde till ANC och övrig opposition gick ju inte bara till tillverkning av banderoller.
Jag menar att Palmemordet i själva verket gav en extraskjuts till de som ville avskaffa apatheid.
Ur det perspektiv som jag ser ifrån så var palmemordet inte någon del av en palatsrevolution i Sverige. Men att det var så i Sydafrika är jag relativt övertygad om.
Den övertygelsen springer ur den politiska analysen.
Och utgår man från brottsplatsen och bygger teorierna därifrån så ser mordet rätt helsvenskt ut.

Jag ska sammanfatta delar av det senare. Det gäller framförallt analys av kulorna.

Det var en svensk som höll i mordvapnet och flera av de som understödde operationen var svenska. Det sydafrikanska inslaget var dels förarbetet och några få i operationsgruppen. Därför ser det "helsvenskt" ut.

Det är också därför många med LGWP i spetsen med alla möjliga medel försöker att få de två män som gick framför LOP till att vara svenska fast de mycket väl kunde vara sydafrikaner. Tyvärr framstår inte LGWP i någon särskilt smickrande dager pga det och än mindre då han sedan länge av mig personligen fått reda på "namnet på mannen" som gick bakom LOP och tänkbara namn på de sydafrikaner som gick framför.

Jag är inte politisk så jag utgår inte från politiska agendor för att värdera situationen utan från mordplatsen och konkreta personer och händelser som kan knytas till mordet.

Till det fogar jag ett motiv som är mer militärpolitiskt i Sydafrika än alllmänpolitiskt. Men faktiskt så anknyter motivet till namngivna personer inom SA MID som ägnade sig åt att mörda oliktänkande för apartheidregimen.
Senast redigerad av Utredaren 2011-08-05 kl. 19:27.
Citera
2011-08-05, 19:26
Medlem
Citat:

Det finns information.

Beundrar din övertygelse gällande din vetskap om att du hållit i mordvapnet. För PU verkar det dock ta lång tid att komma till skott, varför är du t.ex. inte kallad till dom?
En annan fråga om mordvapnet, om det var ett professionellt mord, varför har man då inte dumpat vapnet så att det ej hittats, eller på annat sätt förstört det?
Hur kan det plötsligt dyka upp hos den man som du såg hälla vapnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in