Citat:
Att du "inte tror på tiden 23.42" – dvs att Ulf Karlsson själv säger att han tog "Lisbeth-bilden" kl 23.43 – det kan ju inte jag hjälpa. Frågan här handlar om huruvida Karlssons egna tidsuppgifter kan vara riktiga eller inte.
Då menar jag, att det i alla fall inte finns något som motsäger att Karlssons tidsuppgifter är riktiga. Det blir bråttom för Mårten & Ingrid, men det går att få ihop – och de hade ju verkligen bråttom i verkligheten. Så i det här fallet är det ingen analytisk synd, så att säga, att utgå från att det gått undan dvs "optimistiska" antaganden. Ulf Karlsson själv däremot har ganska hyfsat med tid.
Du har tidigare påstått att Ulf Karlsson inte kan ha befunnit sig på Sabbatsberg i tid för att ta den bilden, utan att han då måste ha befunnit sig på mordplatsen. Det påståendet har jag vederlagt, det stämmer kort sagt inte. Karlsson kommer tidigt nog till mordplatsen för att hinna ta sina bilder där, sedan stanna och ringa på vägen, och ändå komma fram i till Sabbatsberg före kl 23.43.
Nu påstår du att polismännen Berndtsson & Rysén kommer till makarna Palmes bostad först efter midnatt, men vad har du för belägg för det påståendet? Det är alltså det som du avsåg med din vaga hänvisning till IM-listan? Då borde du ju kunna peka på ett konkret IM med patrullnumret och kanske även förhör med polismännen ifråga – gärna med uppslagsnummer och länkar till dokument. Är du säker på att IM:et ifråga är inlagt i rätt tid, eller hör det till listan med asterisk där man lagt in i efterhand?
Då menar jag, att det i alla fall inte finns något som motsäger att Karlssons tidsuppgifter är riktiga. Det blir bråttom för Mårten & Ingrid, men det går att få ihop – och de hade ju verkligen bråttom i verkligheten. Så i det här fallet är det ingen analytisk synd, så att säga, att utgå från att det gått undan dvs "optimistiska" antaganden. Ulf Karlsson själv däremot har ganska hyfsat med tid.
Du har tidigare påstått att Ulf Karlsson inte kan ha befunnit sig på Sabbatsberg i tid för att ta den bilden, utan att han då måste ha befunnit sig på mordplatsen. Det påståendet har jag vederlagt, det stämmer kort sagt inte. Karlsson kommer tidigt nog till mordplatsen för att hinna ta sina bilder där, sedan stanna och ringa på vägen, och ändå komma fram i till Sabbatsberg före kl 23.43.
Nu påstår du att polismännen Berndtsson & Rysén kommer till makarna Palmes bostad först efter midnatt, men vad har du för belägg för det påståendet? Det är alltså det som du avsåg med din vaga hänvisning till IM-listan? Då borde du ju kunna peka på ett konkret IM med patrullnumret och kanske även förhör med polismännen ifråga – gärna med uppslagsnummer och länkar till dokument. Är du säker på att IM:et ifråga är inlagt i rätt tid, eller hör det till listan med asterisk där man lagt in i efterhand?
Och att du mer tror på Karlssons tidsuppfattning (genom Anér) än annat, kan ju inte jag hjälpa.
Finns således inget mer att diskutera tänker jag.
IM-listan (sid 6 framgår patrullen Rysén och Berntsson)
https://drive.google.com/file/d/1hIjkxbhQAHwpVfXmtkD6TYquPiXwhvZ9/view
På "Lisbeth-bilden" finns det också flera polisbilar parkerade, vilka heller inte kom dit för än efter 00:13 (+/- de minuter systemklockan gick fel)
Några förhör eller PM med Rysén eller Berntsson finns inte i PU.
PeoFallmo här på Fb, har dock varit i kontakt med Berntsson. Rysén ville inte svara på frågor.
Ska se om jag hittar något där kring tiden på Västerlångg. Vill minnas att frågorna mest fokuserade på Sabb.
PeoFallmo var även i kontakt med Rimborn, som påstod att det är hans bil som skulle synas till vänster närmast väggen på Lisbeth-bilden.
Tillägg:
Polispatrullerna (A 6797-00-B) i det fall du vill kontrollera rb 3120
https://drive.google.com/file/d/1tklUMTJEtC-mfhnPtlds9BY67Kqfq4dH/view
Senast redigerad av MOPspanaren 2024-08-03 kl. 11:56.
Senast redigerad av MOPspanaren 2024-08-03 kl. 11:56.