2011-06-10, 22:52
Medlem
unsungs avatar
Organisera gärna en wiki men detaljerna om denna wiki diskuteras annorstädes, förslagsvis i PM eller i en dedikerad tråd i något dataforum.

// moderator
Citera
2011-06-11, 02:02
Medlem
Grandiosos avatar
Är det någon eller några som vill veta hur de stora tidningarnas löpsedlar såg ut dagen
efter mordet så kan ni få möjlighet till det nu, vad det nu kan vara värt.

http://rogerlindqvist.blogg.se/images/2009/lotten_tidn_palme-753631_30562622.jpg
Citera
2011-06-11, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det någon eller några som vill veta hur de stora tidningarnas löpsedlar såg ut dagen
efter mordet så kan ni få möjlighet till det nu, vad det nu kan vara värt.

http://rogerlindqvist.blogg.se/images/2009/lotten_tidn_palme-753631_30562622.jpg

En smärre korrigering: det där är inte tidningarnas löpsedlar, det är deras förstasidor. Löpsedlarna såg annorlunda ut...
Citera
2011-06-11, 02:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ety
En smärre korrigering: det där är inte tidningarnas löpsedlar, det är deras förstasidor. Löpsedlarna såg annorlunda ut...

Ja, jösses...har du helt rätt i! Jag ber om ursäkt för detta misstag, jädra slarv från min sida.
Citera
2011-06-11, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Vet inte om jag kommer så mycket mycket längre med Palmemordet... Alla inkommande fakta verkar bara stödja "scenario A". Så här ser scenario A just nu:

Random fundering:

Tipsaren från "Polisspåren" säger att man var ett helt gäng som var sminkade et cetera. Mauno L ("Jerker") som såg Thomas Piltz hävdar att han var blond. Busschaufören säger att när "Thomas Piltz", klev in i bussens avslöjande belysning så var han sminkad.

(Kan det vara så att Tell och Piltz på typiskt Östling manér klädda ut sig till varandra för att fullständigt förvirra? )
Citera
2011-06-11, 12:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Random fundering:

(Kan det vara så att Tell och Piltz på typiskt Östling manér klädda ut sig till varandra för att fullständigt förvirra? )

Det är nog snarare du som är förvirrad av alla ivägskenande teorier...
Citera
2011-06-11, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är nog snarare du som är förvirrad av alla ivägskenande teorier...

Man kan antingen blunda för fakta eller försöka få den att gå ihop. Du (tillsammans med ett par andra i tråden utan förmåga till överblick) gör uppenbarligen det förstnämnda, att du tidigare varit trådens officiella™ Christer-förespråkare säger väl egentligen allt

Senast redigerad av Acech 2011-06-11 kl. 12:56.
Citera
2011-06-11, 13:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Vet inte om jag kommer så mycket mycket längre med Palmemordet... Alla inkommande fakta verkar bara stödja "scenario A". Så här ser scenario A just nu:
Suverän sammanställning! Allt stämmer i princip med vad också jag kommit fram till på mitt egna sätt. Då det gäller Tell och SPF inblandning samt finansiering är det dock troligen ytterligare ett steg i planen som gäller. Tell har uppenbar immunitet och SPF huvudmotiv mot ANC eller inblandningen av Contras med finansiering från Sydafrika ville väl CIA/NATO absolut inte lita på eller beblanda sig med därför kastade man fram sitt egna trumfkort Baresic utbildad för ändamålet oavsett vem som för tillfället skulle vara statsminister i Neutralien. Så fick man jobbet gjort under sina internationellt gällande krigslagar. SPF som dragit igång det hela och åtagit sig hela moraliska och juridiska ansvaret borde skämmas. Där har vi landsförrädarna! / Ove M
Citera
2011-06-11, 13:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
[b]...(Kan det vara så att Tell och Piltz på typiskt Östling manér klädda ut sig till varandra för att fullständigt förvirra?)
Just vad jag tror! Ytterligare någon verkar ha varit sminkad och utklädd till Mårten för att förvilla LP enligt det scenario Eskil Block avslöjade för Krantz. Vem som låtsades fly utefter Luntmakarg. och uppfattades som Ted Gärdestad istället för Mårten har heller inte utretts. / Ove M
Citera
2011-06-11, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Just vad jag tror! Ytterligare någon verkar ha varit sminkad och utklädd till Mårten för att förvilla LP enligt det scenario Eskil Block avslöjade för Krantz. Vem som låtsades fly utefter Luntmakarg. och uppfattades som Ted Gärdestad istället för Mårten har heller inte utretts. / Ove M

Fast det var nog Avsan.
Citera
2011-06-11, 13:46
Bannlyst
(den som vill höra Tell prata: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4504467 och http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=610527)
Citera
2011-06-11, 14:08
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
...OP var ju den store kejsaren....eller Messias ...som såg till att få sin egen vilja fram. Men även om OP jobba i den svenska underrättelsetjänsten ca 35 före mordet, så var han på intet sätt skickad att värdera behovet av skydd....
VARFÖR var det ingen som sade stopp och belägg: -Ut med Holmer och in med kompetensen!
SVARET ÄR: svenskt cervilt medlöperi - det är bekvämt att tiga still och glida fram i strömmen, tillsammans med alla dom alla lika döda ankorna.....
Lars Krantz var nog en av de personer som var på rätt väg från början, men som kan ha blivit galen av att hålla på och gräva i kvicksand....Och du Ove är väl en av de få här i FB som har genomskådat tillräckligt mkt för att förstå hur illa det är ställt. Talet om CIA och krypskyttar ger jag inte mkt för - men det där med SPF är förstås "huvudet på spiken"! Se bara, hur SPF år 1994 satte upp det s.k. "Etiska rådet" (med Yrsa Stenius och andra folkförförare i spetsen) , allt enbart i syfte att gjuta olja på vågorna över Estonia...
Gott att vi kan vara överens om SPF även om vi fått olika uppfattning om enskildas ansvar och kompetens. OP och Holmér har jag fått betydligt högre tankar om efter den här debatten. Krantz och Stenius hade jag personligen i annat sammanhang redan studerat närmare. Frågan är om någon frivilligt ville simma med strömmen. Stenius har åtminstone överlevt med förståndet i behåll men då är det en slags SPF moral som gäller istället med total blockering mot heder och ansvar i verkligheten. Inte heller CIA/NATO kunde väl föreställa sig en sådan mentalitet hos en svensk myndighet. Då SPF inte var att lita på ens för någon och lika gärna kunde ha sålt info till ryssen fick väl CIA/NATO i princip rätt att ingripa med varje medel kan man tänka. Varför då inte Baresic? / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in