2011-05-20, 21:27
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Säker på att det där verkligen är Tell? Har sett fler bilder från den artikeln, har jag för mig, och det verkade inte rätt.

Ja, det är det för inte så länge sedan.
Citera
2011-05-20, 21:29
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Sätta upp en webbsite med möjlighet att lämna anonyma tips? (bör vara tekniskt möjligt) Det finns säkert en och annan som vill undvika såväl PU som pressen.

Ja, tipssajten måste vara kopplad till nån möjlighet att tjäna pengar på bra tips tror jag.
Crimeleaks som vi diskuterat tidigare skulle nog kunna funka... Kanske behöver man en "känd" frontfigur.... kanske AJ ställer upp???
Citera
2011-05-20, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, tipssajten måste vara kopplad till nån möjlighet att tjäna pengar på bra tips tror jag.
Crimeleaks som vi diskuterat tidigare skulle nog kunna funka... Kanske behöver man en "känd" frontfigur.... kanske AJ ställer upp???

Hasse Aro och Robert Aschberg kanske...
Citera
2011-05-20, 21:44
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Hasse Aro och Robert Aschberg kanske...

Kanske helst någon liknande som är "between jobs"
Citera
2011-05-20, 21:45
Medlem
Kavrings avatar
Die Kugel, die Lisbet Palme gestreift hat, wird am Samstagvormittag kurz vor sieben Uhr von einem indischen Journalisten, der sich dafür angeblich in Trance versetzt hat, auf der gegenüberliegenden Straßenseite unter einem Papierkorb aufgestöbert.

http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-13527138.html

Ehhh? Lisbetkulan hittades av en indisk journalist som försatt sig själv i trans?????
Citera
2011-05-20, 21:50
Bannlyst
Det som, på något sätt, återstår är:

Var Victor Gunnarsson en förvirrad galning som var på fel plats vid fel tillfälle eller var han inblandad?

Pratade förövrigt med Leopold, han sa att hela hans och Wingrens bok snart kommer att publiceras på hans sajt
Senast redigerad av Acech 2011-05-20 kl. 21:53.
Citera
2011-05-20, 21:53
Medlem
hehehos avatar
Citat:

Var Victor Gunnarsson en förvirrad galning som var på fel plats vid fel tillfälle eller var han inblandad?

Pratade förövrigt med Anders Leopold, han sa att hela hans och Wingrens bok snart kommer att publiceras på hans sajt

Gunnarsson kände ju både TP och LT från "hemorten" att han var mer insyltad än att råka var "vid fel plats vid fel tid" är helt klart. Han är ju som klippt och skuren som "fall guy", men varför släppte man honom i så fall, om det nu var så mycket tentakler in i utredningen...?
Citera
2011-05-20, 21:55
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Pratade förövrigt med Leopold, han sa att hela hans och Wingrens bok snart kommer att publiceras på hans sajt

VG var nog ingen galning, råkade bli en bricka i spelet.
Citera
2011-05-20, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Gunnarsson kände ju både TP och LT från "hemorten" att han var mer insyltad än att råka var "vid fel plats vid fel tid" är helt klart. Han är ju som klippt och skuren som "fall guy", men varför släppte man honom i så fall, om det nu var så mycket tentakler in i utredningen...?

Att tanken var att han skulle dö under natten. Att låta svenska staten skuggboxas med sig själv i 25 år höll inte, en fall guy behövdes.

Jag säger inte att Wingren inte manipulerade förhören men han utsattes som bekant för samma behandling som alla som råkade komma lite väl rätt i och runt PU gjorde. Se Martinger, Söderström etc...
Citera
2011-05-20, 22:10
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:

Svårt att säga. Men utifrån vad jag har läst om VG så verkar han ha betett sig som han brukade bete sig vilken fredagkväll som helst även denna afton. Var på kafe/resturang, babbalde med folk med sin "turbokäft", gick på bio. Typiska VG-grejjor. Hade man slagit till på samma ställe veckan innan hade säkert VG suttit och gafflat skit om Palme på någon annan resturang i närheten och sedan gått på bio, igen.

Det hindrar dock inte att han kan haft kontakt med folk i operationsgruppen som uppmuntrnat honom att ventliera sina åsikter om OP så fort tillfälle ges.
Citera
2011-05-20, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Svårt att säga. Men utifrån vad jag har läst om VG så verkar han ha betett sig som han brukade bete sig vilken fredagkväll som helst även denna afton. Var på kafe/resturang, babbalde med folk med sin "turbokäft", gick på bio. Typiska VG-grejjor. Hade man slagit till på samma ställe veckan innan hade säkert VG suttit och gafflat skit om Palme på någon annan resturang i närheten och sedan gått på bio, igen.

Det hindrar dock inte att han kan haft kontakt med folk i operationsgruppen som uppmuntrnat honom att ventliera sina åsikter om OP så fort tillfälle ges.

Fast han trasslade rejält.

http://www.leopoldreport.com/skotOPbokk%F6p.html

Nosande på temat^

Citera
2011-05-20, 22:21
Medlem
Tror vi krånglar lite för mycket.
Må hända är jag en romantiker men jag inbillar mig att man ser sanningen i blicken.
Titta Avsan djupt i ögonen så ser ni en mördares blick.
Kommer aldrig gå mig i huvudet att han inte blir granskad av någon skjutjärnsjournalist, oavsett Palmemördare eller ej, så sitter det en nazist i rådjursögde Reinfeldts handplockade regering.

//statarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in