Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-08, 22:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Reportern Folk Rydén minns 2020 en "mycket speciell inspelning" i vilken Stig var "energiskt överspelande" och "ville ivrigt visa vad han hade gjort".

För säkerhets skull iscensatte han hela sitt rörelsemönster tre gånger till: I "Expressen#, "Proletären" och "Skydd och säkerhet". Trodde först det var ett hölster som tittade fram under rocken här.

Men det är en dubbel halsduk?

https://imengine.public.prod.ksf.infomaker.io/imengine/image.php?type=preview&uuid=54c99d36-8e36-4182-9c6c-a72d3bb5f864&width=960&height=540&q=90
Citera
2024-01-09, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Handen på hjärtat tror ni att vi någonsin får klarhet i vem som mördade Olof Palme?
Finns det någon/några som sitter på information som skulle kunna leda vidare?

Det finns folk som sitter på information o vissa har även kontaktat polisen både tidigt o i nutid. Det var ju det där med teknisk bevisning som saknades. För själva mordet då. Det visste mördaren.
Citera
2024-01-09, 11:56
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Handen på hjärtat tror ni att vi någonsin får klarhet i vem som mördade Olof Palme?
Finns det någon/några som sitter på information som skulle kunna leda vidare?

Ja det är åtminstone en fråga som framstår som förhållandevis central i en tråd som denna.

För att vara lite allvarlig kan jag för egen del säga att jag vet att en sådan klarhet är i antågande. Fråga inget mer. Jag tänker inte svara. Svaret på din fråga kommer inte I morgon, det dröjer. Men på senare år har saker hänt som gjort det möjligt att närma sig sanningen. Av utredningstekniska...😊
Citera
2024-01-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja det är åtminstone en fråga som framstår som förhållandevis central i en tråd som denna.

För att vara lite allvarlig kan jag för egen del säga att jag vet att en sådan klarhet är i antågande. Fråga inget mer. Jag tänker inte svara. Svaret på din fråga kommer inte I morgon, det dröjer. Men på senare år har saker hänt som gjort det möjligt att närma sig sanningen. Av utredningstekniska...😊

Det låter spännande, hoppas att jag inte hinner dö innan det händer.
Citera
2024-01-09, 12:17
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Det låter spännande, hoppas att jag inte hinner dö innan det händer.

Jag hoppas detsamma.
Citera
2024-01-09, 13:02
felpost
Senast redigerad av jajagvinner 2024-01-09 kl. 13:11.
Citera
2024-01-09, 15:27
Jag undrar varför inte skytten sköt OP i huvudet istället? Hade det tillvägagångssättet hänt
så hade nog inte LP heller levt efter den kvällen/natten.
Citera
2024-01-09, 17:35
Medlem
bartrams avatar
Citat:

Nu låter du som Krister Petersson. Jag ser fram emot ett klargörande och att det kommer att bli mer substantiellt än vad som presterades vid presskonferensen i juni 2020 : "Vi kommer inte runt XX eftersom XX måste ha haft ett mordvapen då det var han som var GM"
Citera
2024-01-09, 17:51
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Nu låter du som Krister Petersson. Jag ser fram emot ett klargörande och att det kommer att bli mer substantiellt än vad som presterades vid presskonferensen i juni 2020 : "Vi kommer inte runt XX eftersom XX måste ha haft ett mordvapen då det var han som var GM"

Ha ha, ja jag vet. Jag är ju inte åklagare med tillgång till polisens alla resurser. Jag har bara förstått att folk som jobbar mer ingående än jag med det här har hittat saker som är klart intressanta och värda att granska närmare. Enligt dem är det "klargörande". Ville bara förmedla att det utanför tråden händer saker som verkar vara av betydelse. Det står alltså inte stilla. Nu har jag inget mer att säga om saken.
Citera
2024-01-09, 17:57
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ha ha, ja jag vet. Jag är ju inte åklagare med tillgång till polisens alla resurser. Jag har bara förstått att folk som jobbar mer ingående än jag med det här har hittat saker som är klart intressanta och värda att granska närmare. Enligt dem är det "klargörande". Ville bara förmedla att det utanför tråden händer saker som verkar vara av betydelse. Det står alltså inte stilla. Nu har jag inget mer att säga om saken.

Mig veterligen har det låtit så på privatspanarna sedan 1 mars 1986, alltså inget att bry sig om.
Citera
2024-01-09, 19:17
Medlem
Citat:
Det låter kryptiskt men jag tolkar det som att det finns ett erkännande eller indicier men på grund av omständigheterna så kommer det aldrig gå att styrka fullt ut med teknisk bevisning? Eller så är GM redan avliden och kommer aldrig kunna ställas till svars.
Citera
2024-01-09, 19:41
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Det låter kryptiskt men jag tolkar det som att det finns ett erkännande eller indicier men på grund av omständigheterna så kommer det aldrig gå att styrka fullt ut med teknisk bevisning? Eller så är GM redan avliden och kommer aldrig kunna ställas till svars.

Bingo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in