En hel del OT raderat.
Tråden handlar inte om enskilda debattörer och deras eventuella förehavanden, vidare diskussioner i samma anda kommer att beivras.
Som en medelsvensson så tänker man väl , by default, att det är misstänkt att inte fullt ut samarbeta med polisen. "Har man rent mjöl i påsen" etc.. Man utgår från att rättsväsendet är både kompetent och rättvist. Men med lite insikter om hur det gått till i det här fallet så kan man inte riktigt klandra honom...
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
...
Men de hävdar ju att du har blivit kallad och skickat påminnelser, och att du trots det struntat i att inställa dig för att få vapnet provskjutet. – Det var efter att de hade misslyckats med att sätta dit Christer Pettersson, man såg hur det gick till. De började ju med den där Gunnarsson, han satt ju länge innan han släpptes av åklagaren. Det var någon som hade pekat ut honom, men det visade sig att polisen hade visat vittnet ett fotografi först och sedan pekat ut honom. Och till Lisbet Palme hade de sagt på förhand att det var en uteliggare eller lodis och visat en video för henne till hon var säker på att det var han. Jag trodde inte att polisen fick arbeta så. De var ute efter att sätta dit någon. Men varför kom du inte in och fick vapnet provskjutet så att du slapp att bli misstänkt ? – Av den anledningen att jag var sist. De hade ju förbrukat Christer Pettersson. Och har de förbrukat Christer Pettersson har de också förbrukat Lisbet Palme. Så jag litade faktiskt inte på polisen.
...
Han hade ingen anledning att lita på polisen, dessvärre.
Men man får väl vara glad att det ändå fanns åklagare med integritet. Ibland verkar det gå utför med den biten. Har sett fall där polis och åklagare verkar ha sambarbetat för att sätta dit någon på otillräcklig bevisning för att få ett högprofilerat fall "löst". Min fördom säger att jurister som grupp generellt är väldigt karriärsugna. Den ambitionen (=> vilja "vinna" mål) och kanske rädsla att "misslyckas" och få kritik kan vara skadligt för rättsäkerheten är jag rädd.
Det jag tänker på just nu är Arbogafallet. En tidigare ostraffad kvinnlig student åker in på livstid trots att hon inte kan bindas till brottsplats eller BO. Inget vapen finns. Sambon som finns blodig på brottsplatsen utreds inte ens. Han tillåts t o m vara minnesantecknare för brottsoffret! Brottsoffret som överlevde - Arbogamamman fick en hjärnaskada. Hennes minnesbild "växer fram" (!!) Schûrrer pekas ut av ett par där mannen är kompis med mammans ex som vid tillfället satt häktad och kvinnan är kompis till mamman. Det framkommer även att mamman känner rivalitet gentemot Schürrer... När man använder domskäl som "hade tillgång till hammare" och att hon befunnit sig i samma stad - närmare än så kunde hon aldrig knytas till brottsplatsen och hävdar att inga andra möjliga GM finns samtidigt som den blodiga sambon inte är utredd, då blir man lite mörkrädd.
Nä, jag vet inte säkert om hon är oskyldig, men hon har inte bevisats som skyldig. Media fick en bra historia, polis och åklagare fick ett avslutat fall. Lokalbefolkningen fick en utsocknes syndabock. Skönt att slippa misstänka sina grannar! Man hjälptes åt att döma en person på förhand. Case closed!
Det är hedrande att vissa behöll sin integritet trots den hårda pressen från Holmer & Co.
Jag också tveksam till Gh, dock köper jag inte riktigt hans ursäkt att ej höra av sig
till Polisen efter flera kallelser. Att bara skylla på orättvis behandling av Gunnarsson, Pettersson
och sen vänta tills PU var färdiga med spåren håller inte. Det var ju ett intressant vapen att
kolla.....
...nej jag har ett mer troligt scenario än inblandning från SSI. OM har rätt det var nån som sköt från Dekorimataket, men inte Baresic utan Ingmar Bergman!. Det var hans NEmeis Divina för skatteaffären 1976. Hans kontakter med Tarkovskij förklarar drömsekvenseni "Offret"
Inte ens de löjligaste scenarierna har lämnats åt slumpen om jag känner SPF och Eskil Block rätt. Det som inte fungerar i verkligheten av deras brainstormande duger alltid förr eller senare som mörkläggning mot sådana som likt Krantz råkat komma in på förbjudna frågor. / Ove M
Den 11:e september dog Anna Lindh också. Överfölls dagen innan och avled tidigt på morgonen den 11:e 2003. Ett kusligt datum har det blivit onekligen...
Militärkuppen i Chile ägde rum den dagen. Och terrorattackerna mot USA som bekant.
Om det verkligen finns ett gemensamt anonymt intresse bakom dessa tre annars vitt skilda illdåd som SPF i så fall känner till så är det synnerligen smaklöst att genom media framställa det som verk av ockulta sällskap som bara galningar kan tro på. / Ove M
... I flera år har jag och mina vänner följt den terapiverksamhet som försigått här på FB, rörande MOP...Jag o mina lika skeptiska vänner har kommit fram till en helt annorlunda "take" på mordet på OP:....ALLA DOM SVENSKA KRETINER som under åren efter MOP har avslöjat sig/blivit avslöjade och som hade "viktiga poster" inom Sverige hade kanske/förmodligen aldrig behövt bli avslöjade , utifall de inte blivit insyltade i eftersnacket till OPs simpla död.
Att det fanns så många inkompetenta och framförallt mentalt prostituerade "apparatjits" inom svensk offentlig verksamhet var det kanske få som kunde lista ut innan OP blev mördad.... INGEN har reagerat med att Kretinerna borde rannsakats och sedan snabbt förpassats till spök-garderoben!...En av de få som (kanske) hade ngn som helt trovärdighet i "såpan MOP" var kanhända pkom G Söderström. Men i så fall far han endast en enda ropande röst, ute i en mental stenöken. Nu lever inte pkom S längre, så därför kan ingen längre höra hans rop....
Kretin eller inte så är vi ändå människor som söker en gemensam sanning hur bakvänt och förvirrat det än kan verka. Med annorlunda "take" kan vilken livsgärning som helst tolkas till sin motsats beroende på vilket tidsperspektiv som avses. Utan Hitler inget FN och varken tysk eller judisk nationalitet exv. Och Palmes avslöjande av CIA/NATO:s terrorvälde riskerade inbördeskrig osv.
Skönt att vi på vår sida ändå vågar se Söderström som sanningsbärare. Just en sådan person verkar de anonyma makthavarna vara särskilt rädda för. Inte förrän också han, Ebbe och Holmér var döda vågade man avliva CP osv. / Ove M
Del 2 Palmemordet och Polisspåren upplagd nu, Poliserna Claes Djurfeldt, Klas Gedda samt Christian Dalsgaard framträder. Varför har Leif GW ändrat sig gällande en konspiration sedan 1995?
Del 2 Palmemordet och Polisspåren upplagd nu, Poliserna Claes Djurfeldt, Klas Gedda samt Christian Dalsgaard framträder. Varför har Leif GW ändrat sig gällande en konspiration sedan 1995?
Det har han inte, han vill bara inte peka ut sina kollegor som mördare.
(Djurfeldt ljuger...)
Senast redigerad av Acech 2011-06-08 kl. 14:10.
...Bromsa ner lite grann för tusan, annars är du en ny Mollvikare här och kanske värre än så.....Och komma dragandes med insinuationer om att Holmér skulle ha begått självmord
och bygga detta på uppgifter från riktiga, fullfjädrade tokstollar som Krantz och andra.
Han dog bevisligen på grund av en sjukdom och ingenting annat.
Herrejävlar, vad den här tråden har spårat ur...Korrekta uppgifter om Hans Holmér och hans bortgång. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10311062.ab
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
....Hursomhelst, om nu Aftonbladet skall ses som den slutgiltiga ofelbara auktoriteten i den här världen så stämmer även den angivna artikeln med att han skulle vara AIDS-sjuk men slutligen tog sitt liv vilket är vad en del av tokstollarna påstår. Anér verkar ha rätt i ca 80% av sina utfall och det kan han ha i detta fall också. Krantz har en del rätt i fakta han beskriver men noll rätt i tolkningar. Är det något som palmemordet lär oss så är det att inte ta tidningarna sanning som slutgiltlig sanning... 32 personer runt palmemordet har begått självmordet, det är ännu så länge inte helt uteslutet att Holmér är en av dem....
Ovanligt bra artikel i AB men ändå klart begränsad. Att Holmér skulle ha begått självmord eller dött naturligt av sjukdom vågar tydligen ingen dementera. Detta är med tanke på nedtystade omständigheter samtidigt med vilseledande spekulationer så typiska för SPF helt uteslutet.
Frågan är om ens något av de 32 personers påstådda självmord du nämner varit egna val. Lingärde och Holmér fick bara inte komma till gemensam slutsats om exv. prickskytt och utländsk inblandning. Båda var till hinder för att CP eller annan ensam galning skulle kunna dömas på nytt gissar jag. / Ove M
Det har han inte, han vill bara inte peka ut sina kollegor som mördare.
(Djurfeldt ljuger...)
Och hur vet du att Djurfeldt ljuger?
Att som en viss herre i denna tråd(nej flera herrar...) yra om en Jättekonspiration där CIA, Nato, Säpo och SSI(nummera KSI) tillsammans skulle ligga bakom Palmemordet är naturligtvis bara snömos. Som ingen seriös bedömmare tror på. Att sedan en f.d. militär nummera civilflygare och författare skriver en dålig bok och lanserar denna Jättekonspiration handlar enbart om att kränga böcker, en bok om en konspiration som ligger bakom Palmemordet säljer bra. Om det ej är en ensam GM då tror jag att en liten grupp på 3-4 personer ligger bakom mordet. Men att ingen har pratat brevid mun någonsin trots 50 miljoner i potten är troligtvis en stark indikator på att Palmemordet ej var en konspiration. Kan vi inte återvända till Sveavägen nu och droppa konspirationspratet? Ni är medvetna att många anklagelser som slungas ut i tråden skulle kunna klassas som förtal i en rättegång?
Senast redigerad av Mias 2011-06-08 kl. 14:32.