Citat:
Ursprungligen postat av
henrikofsweden
Jag skrev 20 sekunder och då antog jag att du ville föra fram någon annan bedömning med stöd av hennes förhör i tingsrätten.
Förövrigt anser jag med stöd av utredarna slutsats och när man läser det flertal vittnen som beskriver en u sväng av en vi taxi-bil på Tunnelgatan att detta måste vara fel och att HJ initialt fick för sig att allt utspelade sig på Apelbergsgatan.
Rätta mig om jag har fel.
Följande vittnen berättar om en U-sväng direkt på Tunnelgatan.
Jan N.
IM
Åke L
SG
LB
Minns jag rätt?
Nja, jag värderar Anna Hages och Hans Johanssons samstämmiga vittnesmål under ed och straffansvar högre än beskrivande sammanfattningar av förhör. Om du minns rätt eller inte är ganska irrelevant. Sen får du gärna för min del bedrivs opinionsbildning här, det är inget problem för mig.
Det är oproblematiskt att Hans Johansson vänder bilen längre söderut, han vet att han talar under ed och kan bli straffad för mened om han ljuger så han talar naturligtvis sanning om det.
Det är värre med sammanfattande polismän som ställs till ansvar för missledande förhörssammanfattningar när de avslöjas genom att åklagaren högläser och blir rättat av Anna Hage. Det är en skandal och inte rättssäkert att Anna Hage vittnar under straffansvar och fifflande poliser inte hörs under ed.