2011-05-19, 16:06
Medlem
Ove Mollviks avatar
Vad rör sig i huvet på Jallai?
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Anders Jallai har idag publicerat ett intressant blogginlägg om Ebbe Carlsson och Holmérs "hemliga agenda" i utredningen av MOP. Det märks att Frånstedt är en gammal man. Lite synd att Jallai lägger orden i munnen på honom.
Tror Jallai själv att det verkligen skulle ha varit berättigade misstankar från väst och nödvändigt att avliva OP innan Moskvamötet? Att Frånstedt Skräpo SPF och NATO i sin paranoida rädsla för öst tänkte så är helt klart och öppet erkänt men att inte heller Jallai skulle våga ha en neutral hållning utan falla in i skitsnackkören mot Holmér Ebbe eller SAP i allmänhet ville jag inte tro.
I hela den här soppan finns i huvudsak fyra jämbördiga grupperingar i var sin ringhörna som jag velat förklara. Mellan SPF och Skräpo finns en klar konspiration dvs båda strävar åt samma mål fast den ena av taktiska skäl och den andra av strategiska. Ingendera kan därför förklara sina motiv och handlingar ens för varandra och så behöver heller ingen känna sig ansvarig för vad som sker.
Den tredje parten påverkad av Frihetsrörelsen gick att köpa hos RPS för vilket villospår som helst (LGWP, Lindström, åklagare, väktarkår osv.) Ensam i 4:e hörnan fanns den regeringstrogna poliskåren som inget kunde göra för att hindra mordet fast man likaväl visste vad som var på gång men ingen kunde räkna ut vilka de ansvariga var eller vem som skulle bli den verklige skytten. / Ove M
Citera
2011-05-19, 16:22
Bannlyst
Leif GW

Konspiratoriskt lagd som undertecknad är så började jag direkt fundera när LGWP gjorde sitt utspel om MOP. Hans gmp verkade lite för exakt för att bara vara byggd på spekulationer, samtidigt sa han i en chatt att han trodde att mordet "kunde" vara uppklarat, bara det att man inte gått ut med det av politiska skäl etc.

Kan det vara så att LGWPs utspel är ett projekt, att han med sitt enorma polisiära kontaktnätverk fått snegla på lösningen och sen släppt den sockerbiten till svenska folket, maskerat som en spekulativ teori? Exempelvis säger han att gärningsmannen tog malmskillnadsgatan, han presenterar inget belägg för det, han bara "tror" det. Lingärde säger lika...Med detta som bakgrund: Hans gmp är hyperintressant.

Rent spontant stämmer den in på Leif Tell, Thomas Piltz och Polisman G.

Citera
2011-05-19, 16:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
[b]...LGWP gjorde sitt utspel om MOP. Hans gmp verkade lite för exakt för att bara vara byggd på spekulationer,...Rent spontant stämmer den in på Leif Tell, Thomas Piltz och Polisman G.
Rent spontant känner jag att samtliga polismän är falskt utpekade av politiska skäl för att dölja konspirationen Skräpo-SPF övergripande ansvar. Önsketänkta gmp, utlagda dna-spår och planterade bevis som inte går att motbevisa tycker LGWP tydligen är okej då det gäller att sätta dit en gm framför intresseorganisationen bakom. / Ove M
Citera
2011-05-19, 17:02
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Långt ifrån otänkbart också...

Givetvis är så. Men jag tycker bara inte att man, som utredarna har gjort, ska låsa sig vid något speciellt scenario.
Citera
2011-05-19, 17:07
Medlem
[quote=Acech]Leif GW

Konspiratoriskt lagd som undertecknad är så började jag direkt fundera när LGWP gjorde sitt utspel om MOP. Hans gmp verkade lite för exakt för att bara vara byggd på spekulationer, samtidigt sa han i en chatt att han trodde att mordet "kunde" vara uppklarat, bara det att man inte gått ut med det av politiska skäl etc.

Kan det vara så att LGWPs utspel är ett projekt, att han med sitt enorma polisiära kontaktnätverk fått snegla på lösningen och sen släppt den sockerbiten till svenska folket, maskerat som en spekulativ teori? Exempelvis säger han att gärningsmannen tog malmskillnadsgatan, han presenterar inget belägg för det, han bara "tror" det. Lingärde säger lika...Med detta som bakgrund: Hans gmp är hyperintressant.

Leif GW har ju sagt i detta sammanhang att han ej tror ett dugg på polis i baseballigan som skytten, då faller ju Piltz och Tell bort.....
Men han kan ju ha fel......
Citera
2011-05-19, 17:14
Bannlyst
[quote=Shabrak]
Citat:
Leif GW

Leif GW har ju sagt i detta sammanhang att han ej tror ett dugg på polis i baseballigan som skytten, då faller ju Piltz och Tell bort.....

Eller så ville han helt enkelt inte hänga ut poliskollegor, aktiva i tjänst.
Citera
2011-05-19, 18:11
Medlem
Grandiosos avatar
Fortfarande ingen som har kännedom om vad Carl-Gustav Östling dog av?
Och var han befann sig vid dödsfallet?

Och den här figuren P A Lundin som efterfrågas av någon, var skulle han komma in i
bilden? Är det en polisman eller någon med underrättelseanknytning eller vad...?

Frågorna hopar sig...De blir sannerligen inte mindre till mängden med åren...
Citera
2011-05-19, 19:35
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

‘Destab[ilisation of] Swedish Polit[ical] scene. Funds from Pargese as needed (re:
[financier ***Lars-Erik Thunholm***)…. Invited participants [from Sweden]: Adm[iral
Carl-Fredrik] Algernon [former chief of Sweden’s Military Intelligence SSI]….

...

Ett av de viktigaste dokumenten kring palmemordet är protokollet från "dödsdomsmötet" i Bryssel. Där är Algernon föredragande och verkar vara den som har sista ordet från Sveriges sida (man gör inget utan det är ok:at från honom.) [se sid 83 här: http://www.scribd.com/doc/50376852/Palmemordet-snabbkurs-allt-som-ar-mystiskt]

Ja, se där ja. Samma text som finns i den här underbara PDFen:

Citat:
Ursprungligen postat av zorze
http://landsförrädaren.se/wp-content.../04/ITAC-1.pdf

Ahhhh! Äntligen händer det lite nyttigt i tråden.

Som kuriosa så gav Lars-Erik Thunholm ut sina böcker på Fishers förlag. Samma Tomas Fisher som sponsrade Ebbe Cs "privatspaningar". Lars-Erik Thunholm var också styrelseordförande i Nobel Group, som ägde Bofors. Flera av toppcheferna på Borfors var för övrigt avdankande officerare, från marinen. Kanske var det kontakterna genom storägaren Erik Penser (som var kompis med Fisher) som gjorde att böckerna kom ut på just Fishers förlag.

Kul! Nu har vi den kopplingen Bofors - Skumma turer runt Palmemordet som jag letat efter!
Citera
2011-05-19, 19:55
Medlem
Kavrings avatar
Vem är den agent som pekas ut som gärningsman i denna artikel?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/militar-agent-skot-palme

(Notera journalistens namn...ha ha)
Citera
2011-05-19, 19:59
Medlem
TigerKids avatar
Jag har fått för mig att Ebbe och Fischer var kompisar, men minns inte varifrån jag fått det så det kan vara fel. Förresten har LGWP en ganska rolig karaktär "Tomas Tischler"...

EDIT: men Penser kan ju ändå har varit en länk? Eller att "alla kände alla"? Kanske skulle lyssna på dokumentären om Ebbe Carlsson igen... Han ska tydligen ha varit en djävel på att nätverka och övertyga.
Senast redigerad av TigerKid 2011-05-19 kl. 20:02.
Citera
2011-05-19, 20:00
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error21
....Dokumentet om Christer Pettersson är det roligaste/bästa jag läst på länge ..
http://www.scribd.com/doc/52666417/Det-var-Christer-Pettersson
Ja det där var bitande ironi som heheho visade. Och allvarligt kan man verkligen undra varför CGÖ, Baresic, Tell & Piltz avfördes från utredningen då mer än tillräckliga indicier pekade mot var och en av dessa på ett tidigt stadium men man istället fortsatte och satte fokus på en ensam CP med hjälp av enbart manipulerade vittnesmål. / Ove M
Citera
2011-05-19, 20:01
Medlem
hehehos avatar
[quote=Shabrak]
Citat:
Leif GW

Yapp, han har sett större saker, framgår om man läser hans senaste roman. Han vill inte verka som en tok utan börjar med att få in en fot i dörren...

========================
Något helt annat: nån som vet vart CPs dagböcker tagit vägen:

"- Jag har skrivit dagböcker sedan tonåren och har nu 37 böcker i mitt bankfack."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in