Citat:
Ursprungligen postat av
p.north
Någonstans läste jag att LP hade sagt att Olof försökte försvara mig eller skydda mig.
Ok, ja om det stämmer och om Anna Hs senaste minne är rätt var ABs minne åt skogen, och IMs vittnesmål inte helt korrekt heller. Men det är ingen stor sak, bröst eller rygg.... när alla bevis finns för gärningsmän spelar det ingen roll om han sköts framifrån eller bakifrån. Fattar inte vad det ska ha för betydelse nu heller egentligen.
Jag har funderat alldeles för mycket om de där irrelevanta detaljerna vid skottögonblicket i år, nu är det slut med det... Slut med "mysterier vid mordplatsen", även om det är ganska intressant att fundera över.
Spelar ju ingen roll om de pratade med varandra heller men man förstår inte varför en professionell GM skulle ödsla tid på ordväxling. Om han väntade vid dekorima måste han fått ordern: knip käft och skjut.
Innebär flera olika riskmoment att öppna käften - framförallt drar det uppmärksamhet. Det samlar folk.
Ett eventuellt samtal tycker jag tyder på mötesscenario som tyder på en konspiration, och tycker inte det är professionellt att öppna käften, om han väntade där. Men de samtalade om han i stället mötte dom längre norr på Sveavägen och gick tillsammans för att komma till rätt plats för attentatet. I så fall är mycket i utredningen manipulerat, (många vittnesmål, inte bara Lisbets).
De tre personerna som AD såg stå i grupp vid Dekorima ca 40 sekunder före skotten (när det slog om till rött) måste varit finska flickorna och GM. Om deras berättelse är korrekt måste dom ju stått där exakt vid den tidpunkten. Men det finns många som tror att de misstagit händelsen eller att de de hittade på allt samstämmigt under 8 förhör, för att de var knäppa i huvudet eller för att de ville ha evig ära och berömmelse. Ett misslyckat men i mitt tycke mycket skickligt bedrägeriförsök av lycksökare som ville åt förti miljoner.