2011-05-12, 21:14
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det var tullkriminalen som gjorde husrannsakan hos CGÖ. Därför har kartorna inte ingått i förundersökningen hos polisen. Dessutom så kan det enkelt förklaras med CGÖs arbete på televerket radio som han hade en tid efter mordet. Vid själva mordtillfället så hade CGÖs vän och kollega Ingvar Grundborg samma ämbete. Ja ja... Enligt Lars Borgnäs så hade dessa gentlemän fått dom här jobben genom att personalutrednignsenheten eller vad det heter rundades. Den ansvarige påstår (enligt Borgnäs) att han aldrig skulle ha anställt dessa personer. Vilket låter vettigt. Det är just för att sålla ut sådan som CGÖ och IG personalutredningar görs för skyddsklassade tjänster. Men vad hjälper det när det finns metoder att gå runt Systemet.
Någon såg till att dessa herrar fick jobben. Det var inte ett misstag, ingen slump. Någon med möjlighet att påverka sådana här förlopp ansåg att det var viktigt. Varför? Och vem?

Jag tror helt enkelt "skytteföreningen" utgjorde stockholms-elit-kuppförsvar/staybehind/mordpatrull mot/vid kommunistiskt maktövertagande via invasion eller kupp, under gladios/NATOs kommando. Som sådant fick inget finnas på papper om gruppen, då visste ju fienden vilka man skulle likvidera direkt. Organisationen satt utanpå/ovanpå vanliga myndigheter kopplat till typ SÄK-RINGEN eller liknande, och nätverket var designat för att kunna gå utanför normala beslutsvägar för att undvika "paper trail" etc.
Man valde hardcore-nazister, finska frivilliga och exilbalter för att minska risken för kommunistisk infiltration i denna grupp.

Jag tror ev. det är därför som AAs förhör är hemligstämplade, för att han pratar om sånt.
Senast redigerad av heheho 2011-05-12 kl. 21:23.
Citera
2011-05-12, 21:27
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Mycket intressant tanke... att man tog det säkra för det osäkra och tömde en del register...

[Koppligen mellan Harvardakterna och Sigge (via hans flickvän på länsrätten) är också för bra för att vara sann. Sigge var ju den som tipsade om CP. Sigge hade en "chef" och delägare i spelklubben Oxen som umgicks i samma kretsar som CGÖ (NRP) ]

Dessutom var f.d flickvännen i strängt behov av pengar, samt slutade kort efter på länsrätten och försvann/flyttade utomlands.. Österrike?
Citera
2011-05-12, 21:35
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Dessutom var f.d flickvännen i strängt behov av pengar, samt slutade kort efter på länsrätten och försvann/flyttade utomlands.. Österrike?

Om hon lever så skulle det nog kunna vara en person som man kan få att prata anonymt som ju bara har gjort ett preskriberat brott och som säkert behöver pengar
(en gång i behov av pengar - alltid i behov av pengar...)
Citera
2011-05-12, 22:18
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Jag tror helt enkelt "skytteföreningen" utgjorde stockholms-elit-kuppförsvar/staybehind/mordpatrull mot/vid kommunistiskt maktövertagande via invasion eller kupp, under gladios/NATOs kommando. Som sådant fick inget finnas på papper om gruppen, då visste ju fienden vilka man skulle likvidera direkt. Organisationen satt utanpå/ovanpå vanliga myndigheter kopplat till typ SÄK-RINGEN eller liknande, och nätverket var designat för att kunna gå utanför normala beslutsvägar för att undvika "paper trail" etc.
Man valde hardcore-nazister, finska frivilliga och exilbalter för att minska risken för kommunistisk infiltration i denna grupp.

Jag tror ev. det är därför som AAs förhör är hemligstämplade, för att han pratar om sånt.

Kanske det, men lite dumt att ha en medlemsmatrikel då? Eller, tja, KGB eller vem som nu var intresserad kunde säkert med lite jobb lista ut vilka övriga som ingick i gruppen om man bara fått korn på en av dom. Och vissa av dom här figurerna var ju som jag förstått det inte helt hemliga med sina politiska åsikter. Om dom utgjorde ett mordkomando eller inte vill jag låta vara osagt, men det finns i gruppen enligt mig en sällsynt stot täthet av personer som kan misstänkas ha kopplingar/utgöra en del av hemlig underrättesletjänst. Det tror jag dom flesta kan vara överens om.

Men, vem ledde spektaklet? Vem såg till att CGÖ och IG fick jobb som säkerhetschefer på televeverket radio? Kort sagt: På vems uppdrag mördades Olof Palme? När det gäller det operativa så tycker jag vi har i alla fall skapliga indicier på en avgränsad grupp. Med tanke på vad som skett i stort så menar jag att opertörerna inte skötte det här på egen hand, utan det verkar ha funnits en samordnare bakom på något sätt. Denna är fortfarande mer höljd i dunkel.
Citera
2011-05-12, 23:27
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Om hon lever så skulle det nog kunna vara en person som man kan få att prata anonymt som ju bara har gjort ett preskriberat brott och som säkert behöver pengar
(en gång i behov av pengar - alltid i behov av pengar...)

Jag gillar din idé om en anonym tipsarsite. Man kan ju förstå om folk som sitter på känslig information tvekar att höra av sig till PU. De har ju inte fått bästa rykte för sin hantering av tips. PU kanske skulle må bra av lite konkurrens att någon sätter press på dem.
Citera
2011-05-12, 23:34
Medlem
Vet inte om det har nämnts i tråden innan men nån som vet vem "C" är som nämndes i efterlyst ? Har sett att folk skrivit här att det INTE är CGÖ.
Citera
2011-05-13, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Vet inte om det har nämnts i tråden innan men nån som vet vem "C" är som nämndes i efterlyst ? Har sett att folk skrivit här att det INTE är CGÖ.
Det är inte Östling.
Citera
2011-05-13, 05:34
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Problemet är även att debatten stannar just här, istället för att rinna vidare.

1. Vad pratade man om?

2. Hur har man fått Lisbet att ljuga om det?

3. Varför inledde man en konversation?
Ganska enkelt. "Om du inte gar med pa vad vi sager hande sa dor dina soner i olyckor."

Lisbet stallde val inte upp pa nagra intervjuer under lang tid efter mordet.

Angaende skramskottet mot Lisbet sa ville man val ha ett (programmerat) vittne som kunde overskugga alla andra mojliga vittnen som var i narheten.
Senast redigerad av Segelflygarn 2011-05-13 kl. 05:36.
Citera
2011-05-13, 05:51
Medlem
zorzes avatar
Citat:

Exakt mina tankar också, då jag skrivit om att det måste ju ha skett nyrekrytering till efterföljare till AGAG,som många forskare tror är en av de hemliga försvar grupper som fanns en bit in mot 90-taalet.
Citera
2011-05-13, 06:05
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Kanske det, men lite dumt att ha en medlemsmatrikel då? Eller, tja, KGB eller vem som nu var intresserad kunde säkert med lite jobb lista ut vilka övriga som ingick i gruppen om man bara fått korn på en av dom. Och vissa av dom här figurerna var ju som jag förstått det inte helt hemliga med sina politiska åsikter. Om dom utgjorde ett mordkomando eller inte vill jag låta vara osagt, men det finns i gruppen enligt mig en sällsynt stot täthet av personer som kan misstänkas ha kopplingar/utgöra en del av hemlig underrättesletjänst. Det tror jag dom flesta kan vara överens om.

Men, vem ledde spektaklet? Vem såg till att CGÖ och IG fick jobb som säkerhetschefer på televeverket radio? Kort sagt: På vems uppdrag mördades Olof Palme? När det gäller det operativa så tycker jag vi har i alla fall skapliga indicier på en avgränsad grupp. Med tanke på vad som skett i stort så menar jag att opertörerna inte skötte det här på egen hand, utan det verkar ha funnits en samordnare bakom på något sätt. Denna är fortfarande mer höljd i dunkel.

Ja jag har grunnat över vem eller vilka som finns bakom den operativa gruppen.Det måste vara personer som sitter högre upp,jag tror att det bland dem även finns någon inom SAP alltså person som finns i SAP rörelsen,fått en kameral tjänst denna väg ,inom polis, säk eller militär bana.Kan vara en gammal uv med brett kontakt nät inom SAP.Adm.grupp alltså de som tar det svenska beslutet är säkert 3-4personer.Som träffar och pratar med varandra på olika möten i olika frågor,de lär även känna varandra privat.

På samma sätt kunde man titta bakåt vem som höll i trådarna angående spaningen mot Sigge.Vi vet ju enligt gotlänningen att hans grupp fanns i området,frågan är vems ärenden han går?Sedan har jag undrat över vem som beskyddade Sigge,var det så svårt att få fast honom eller användes han på något sätt?
Senast redigerad av zorze 2011-05-13 kl. 06:07.
Citera
2011-05-13, 06:30
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Jag gillar din idé om en anonym tipsarsite. Man kan ju förstå om folk som sitter på känslig information tvekar att höra av sig till PU. De har ju inte fått bästa rykte för sin hantering av tips. PU kanske skulle må bra av lite konkurrens att någon sätter press på dem.

Får jag bara tid så blir det nog av... en mediasajt har ju meddelarskydd plus i teorin skydd mot avlyssning, plus en massa tryckfrihetsfördelar så tillsammans gör att jag tror det skulle funka...

Nån som ställer upp som ansvarig utgivare?
Citera
2011-05-13, 07:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ja jag har grunnat över vem eller vilka som finns bakom den operativa gruppen.Det måste vara personer som sitter högre upp,jag tror att det bland dem även finns någon inom SAP alltså person som finns i SAP rörelsen,fått en kameral tjänst denna väg ,inom polis, säk eller militär bana.Kan vara en gammal uv med brett kontakt nät inom SAP.Adm.grupp alltså de som tar det svenska beslutet är säkert 3-4personer.Som träffar och pratar med varandra på olika möten i olika frågor,de lär även känna varandra privat.

På samma sätt kunde man titta bakåt vem som höll i trådarna angående spaningen mot Sigge.Vi vet ju enligt gotlänningen att hans grupp fanns i området,frågan är vems ärenden han går?Sedan har jag undrat över vem som beskyddade Sigge,var det så svårt att få fast honom eller användes han på något sätt?

Jag tror att Carl-Fredrik Algernon satt högst upp av de med militär hatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in