Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Kanske det, men lite dumt att ha en medlemsmatrikel då? Eller, tja, KGB eller vem som nu var intresserad kunde säkert med lite jobb lista ut vilka övriga som ingick i gruppen om man bara fått korn på en av dom. Och vissa av dom här figurerna var ju som jag förstått det inte helt hemliga med sina politiska åsikter. Om dom utgjorde ett mordkomando eller inte vill jag låta vara osagt, men det finns i gruppen enligt mig en sällsynt stot täthet av personer som kan misstänkas ha kopplingar/utgöra en del av hemlig underrättesletjänst. Det tror jag dom flesta kan vara överens om.
Men, vem ledde spektaklet? Vem såg till att CGÖ och IG fick jobb som säkerhetschefer på televeverket radio? Kort sagt: På vems uppdrag mördades Olof Palme? När det gäller det operativa så tycker jag vi har i alla fall skapliga indicier på en avgränsad grupp. Med tanke på vad som skett i stort så menar jag att opertörerna inte skötte det här på egen hand, utan det verkar ha funnits en samordnare bakom på något sätt. Denna är fortfarande mer höljd i dunkel.
Ja jag har grunnat över vem eller vilka som finns bakom den operativa gruppen.Det måste vara personer som sitter högre upp,jag tror att det bland dem även finns någon inom SAP alltså person som finns i SAP rörelsen,fått en kameral tjänst denna väg ,inom polis, säk eller militär bana.Kan vara en gammal uv med brett kontakt nät inom SAP.Adm.grupp alltså de som tar det svenska beslutet är säkert 3-4personer.Som träffar och pratar med varandra på olika möten i olika frågor,de lär även känna varandra privat.
På samma sätt kunde man titta bakåt vem som höll i trådarna angående spaningen mot Sigge.Vi vet ju enligt gotlänningen att hans grupp fanns i området,frågan är vems ärenden han går?Sedan har jag undrat över vem som beskyddade Sigge,var det så svårt att få fast honom eller användes han på något sätt?