Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-05, 07:57
Medlem
ben-varfors avatar
En kommentar till Axbergers bok. Den fantastiska presskonferensen
2020 tas upp. Tankeförmågan inom pressetablissemanget ifrågasätts.
Det börjar låta nästan som Theutenbergs kommentarer om PK-media.

https://www.svd.se/sanningen-kan-finnas-i-en-konspirationsteori
Citera
2022-03-05, 09:06
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
En kommentar till Axbergers bok. Den fantastiska presskonferensen
2020 tas upp. Tankeförmågan inom pressetablissemanget ifrågasätts.
Det börjar låta nästan som Theutenbergs kommentarer om PK-media.

https://www.svd.se/sanningen-kan-finnas-i-en-konspirationsteori
Jag gillar verkligen Lena Andersson.
Allt är inte rätt men hon har modet.
En förebild för andra journalister?
Citera
2022-03-05, 13:53
Varför hörs inga sirenljud eller omgivande billjud när ambulansen med Peter Nordström kör med Olof? Är det inte regel att man använder sirener när man kör med en allvarlig skottskadad patient så man inte krockar eller gör folk uppmärksamma?
citat "det är en skottskadad man och det är en känd person" kom"

Varför behöver Lac upplysas om att det är en känd person? Hade de förberett sig på det? Är det annan vård för kändisar? Vet Lac att kändis=statsministern eller hur kan de ha så bra intution?
Ingen kände ju igen Olof ändå på Lac dessutom var han längre än Olof det blir man inte oavsett hur mycket blodet skymmer ansiktet så blir man inte längre. Dessutom hade den personen de tog in sammanlagt 2 st 200g chockladkakor i magen.
Stod de och väntade på sabb för enligt ena sjuksköterskan hade de fått in ett larm om en skottskadad patient strax före 2300 Kanske var de glada att äntligen få spela sista akten i teaterföreställningen?
Senast redigerad av jajagvinner 2022-03-05 kl. 14:13.
Citera
2022-03-05, 13:59
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag gillar verkligen Lena Andersson.
Allt är inte rätt men hon har modet.
En förebild för andra journalister?

Det hon diskuterar är ju de ständiga alternativen "den ensamme dåren" och
"konspirationen". Det mest extrema fallet är kanske Kennedy-mordet.
Där har Warren-kommisionen och dokumentgranskningskommissionen
från 90-talet kommit fram till motsatta slutsatser. Den här videon
handlar om vad 20 samstämmiga vittnen säger om skadorna.

https://www.youtube.com/watch?v=ASZUqLoVOTE
Citera
2022-03-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
Varför hörs inga sirenljud eller omgivande billjud när ambulansen med Peter Nordström kör med Olof? Är det inte regel att man använder sirener när man kör med en allvarlig skottskadad patient så man inte krockar eller gör folk uppmärksamma?
citat "det är en skottskadad man och det är en känd person" kom"

Varför behöver Lac upplysas om att det är en känd person? Hade de förberett sig på det? Är det annan vård för kändisar? Vet Lac att kändis=statsministern eller hur kan de ha så bra intution?
Ingen kände ju igen Olof ändå på Lac dessutom var han längre än Olof det blir man inte oavsett hur mycket blodet skymmer ansiktet så blir man inte längre. Dessutom hade den personen de tog in sammanlagt 2 st 200g chockladkakor i magen.
Stod de och väntade på sabb för enligt ena sjuksköterskan hade de fått in ett larm om en skottskadad patient strax före 2300 Kanske var de glada att äntligen få spela sista akten i teaterföreställningen?
Börja inte tjata om teatermord det finns en speciell tråd för det.
Sluta titta på urkassa youtube videos som bara vill vilseleda tittare.
Läs de första vittnesmålen och utifrån dem försöka se en händelsekedja.

Funderar på att anmäla C Hedberg för förtal och bedrägeri med det skrivna ord som han påstår sig ha författat. Den här historian är så dålig att cirkeln sluts och det påminner om någon buskis föreställning på någon bygdegård ute på landet!

Om du försöker tänka självständigt varför tror du ambulansföraren förvarnar om att det är en känd person.
Kan det vara för att, mota Olle i grind dvs massmedia kommer med vindens fart,en snabb förklaring på varför så mycket poliser plötsligt dyker upp vid akutmottagningen , också en förvarning om att sjukhuset behöver mer bevakning.
Citera
2022-03-06, 00:27
Medlem
p.norths avatar
Ang Lisbeths skottskadad kappa så stämmer ju inte avstånden mellan hålen med tshirten som hon hade på sig. Sen att kulhålen är väldigt liten. Ingen som ens ha testat att göra en provdskjutning och jämföra? Eller det behöver man kanske inte ens göra för att fatta!
Citera
2022-03-06, 11:49
Medlem
Den som har rätt i alla tusen detaljer är H-tler, St-lin, övermänniska, den som har rätt i allt, eller tror och hoppas alltid ha RÄTT i livet. Då är man Hans Homér...
Utredningen var en enmansshow, en pervers primitiv teater. Klintan var stjärna.
Upprag:
Vi ska hjälpas åt, lösa detta tillsammans.
Vi ska företräda FRAMTIDEN.
Det är raka motsatsen till dåtidens utredningar. Holmérs och Helins och....
Personkult, shower, kändisskap, det auktoritära som byggde på pengar, lögner och hot.
Rättssystemet som byggde på kändisadvokater, kändispoliser, kändisbrottslingar, "svenska hjältar, brott och media i salig blandning, de som blev stjärnor i Hänt i Veckan-Palme-soppan...
Deltagarna i svenska operationsgruppen som arbetade på heltid från sep85, några tre år tidigare, blev skyddsobjekt inom staten, steg i hierarkin, en sanning ingen kan förneka: de mest betydelsefull i dödspatrullen fick en lön 36 år efter mordet som var högre än rikspolischefens.

Vi inte kan veta allt.
Vi ska inte veta allt.
Uppdraget är att folkdomstolen att företräda en annan juridik, skilja sak och person...palmeläxan.
Inte ta en rättelse personligt.
Det finns ingen hjälte i detta arbete. Ingen kommer få 50 miljoner. Det är bråttom nu och vi måste arbeta 100 % utan prestige.
Citera
2022-03-06, 18:54
Medlem
Lyssnade på historien om LAC-banden https://www.youtube.com/watch?v=94qSTAZJ74k. En bra sammanfattning flera saker, ambulanstider, Söderström och LAC-bandens försvinnande... Och väldigt underhållande. Fem olika förklaringar inom 9 mån (bl a "banden är så dyra så vi måste återanvända dom).
(Fråga om "tiderna-härvan" . Det var en huvudfråga under en period eftersom klockslag är "teknisk bevisning", siffror är det mest faktamässiga ... Ni kan detta bättre..., fråga: Var resultatet av hela band-tid-härvan bara en wakeup call, som fick folk att undra...."en- hund- begraven-effekt.." Eller kan det förklara något för mordet? Råder det delade meningar bland tekniker om tiderna flyttades? Om de flyttades, kan det ha en dold betydelse? (för alibi-skydd-fråga?) Har de exakta tiderna någon betydelse idag?.)
Citera
2022-03-06, 19:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorhan
Lyssnade på historien om LAC-banden https://www.youtube.com/watch?v=94qSTAZJ74k. En bra sammanfattning flera saker, ambulanstider, Söderström och LAC-bandens försvinnande... Och väldigt underhållande. Fem olika förklaringar inom 9 mån (bl a "banden är så dyra så vi måste återanvända dom).
(Fråga om "tiderna-härvan" . Det var en huvudfråga under en period eftersom klockslag är "teknisk bevisning", siffror är det mest faktamässiga ... Ni kan detta bättre..., fråga: Var resultatet av hela band-tid-härvan bara en wakeup call, som fick folk att undra...."en- hund- begraven-effekt.." Eller kan det förklara något för mordet? Råder det delade meningar bland tekniker om tiderna flyttades? Om de flyttades, kan det ha en dold betydelse? (för alibi-skydd-fråga?) Har de exakta tiderna någon betydelse idag?.)

Gällande tiden för polisens ankomst till mordplatsen så är det mer eller mindre bevisat att det endast dröjde max 4 minuter efter skotten.
Yvonne N. ser en springande man som med stor sannolikhet är GM. 1 minut senare ca. möter hon vittnet Lars J. och ytterligare ca 1 min. senare så möter hon piketpoliserna.
Lars J. väntar inte länge innan han springer efter GM (där han uppe i trappen alltså möter Yvonne).

Ser man på Bröderna Poutiainen och Inuti Labyrinten så talar de om en ankomsttid för polisen kl 23:26:30 vill jag minnas.
Det scenariot ger att Lars J. väntar i flera minuter innan han skulle ta upp jakten på GM vilket är osannolikt. Vidare kan det då heller inte vara GM som Yvonne N. ser på David Bagares gata enligt Brödernas tidsuppskattning.
Citera
2022-03-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Gällande tiden för polisens ankomst till mordplatsen så är det mer eller mindre bevisat att det endast dröjde max 4 minuter efter skotten.
Yvonne N. ser en springande man som med stor sannolikhet är GM. 1 minut senare ca. möter hon vittnet Lars J. och ytterligare ca 1 min. senare så möter hon piketpoliserna.
Lars J. väntar inte länge innan han springer efter GM (där han uppe i trappen alltså möter Yvonne).

Ser man på Bröderna Poutiainen och Inuti Labyrinten så talar de om en ankomsttid för polisen kl 23:26:30 vill jag minnas.
Det scenariot ger att Lars J. väntar i flera minuter innan han skulle ta upp jakten på GM vilket är osannolikt. Vidare kan det då heller inte vara GM som Yvonne N. ser på David Bagares gata enligt Brödernas tidsuppskattning.

I Tingsrätten säger LJ att det tog 1-1,5 min från det att GM försvann över krönet tills det att han stötte på YN. Då det bara tar 30-40 s att springa från mordplatsen till krönet så betyder det att han väntade ca 1 min innan han började följa efter. Det gör att mannen YN ser troligen inte är mördaren. Att springa från krönet till t ex Regeringsgatan tar mindre än 1 min så GM hade troligen redan sprungit förbi när YN kom ut på David Bagaresgata.
Citera
2022-03-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
I Tingsrätten säger LJ att det tog 1-1,5 min från det att GM försvann över krönet tills det att han stötte på YN. Då det bara tar 30-40 s att springa från mordplatsen till krönet så betyder det att han väntade ca 1 min innan han började följa efter. Det gör att mannen YN ser troligen inte är mördaren. Att springa från krönet till t ex Regeringsgatan tar mindre än 1 min så GM hade troligen redan sprungit förbi när YN kom ut på David Bagaresgata.

Tiderna är luriga. Men jag menar att det måste ha varit GM som YN såg. Annars uppkommer ju den märkliga situationen att två män som uppvisar tämligen stora likheter med varandra i ålder, klädsel och övrig beskrivning skulle ha sprungit samma väg mitt i natten med bara någon halvminuts mellanrum. Detta ser jag som fullständigt osannolikt. Särskilt som "den andre mannen" knappast kan ha haft någon anledning att springa eftersom han omöjligen kan ha vetat vad som hänt på Sveavägen om han inte kom där neriifrån.
Citera
2022-03-06, 20:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Väldigt mycket talar för att Gösta Söderström/Ingvar Vinden anländer till mordplatsen någon gång under 23.24 . Leif Ljungqvist avslutar sitt ofullbordade larmsamtal till LAC 23.23.40 och efter det tar det en stunde innan polisen är på plats vid Dekorima.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in