Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-08, 20:57
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ok. När hände detta och vad var det för vapen?
Du hittar det i nån Podd och det finns säkert i förhör.
Orkar inte leta mer om den "CIA-Agenten".
Jag har en klar bild av honom och de andra som hjälpte de sovietiska judarna att komma till Sverige och Israel.
Ge mig de namn som arbetade med flyktingar och som förekommer i Palmeutredningen, förutom Gunnarsson och Livets Ord.
Den där skummet typen med STASI-förbindelser som var inblandad i kidnappningen av Anna-Greta Leijon?
Ryska maffians ledare i Stockholm?

Däremot är Elisabeth Ramsey väldigt intressant. Hon lever än och det gör Victor Gunnarssons kusin även, Bo Gunnarsson som var med i Livets Ord.
Senast redigerad av Gothus 2022-01-08 kl. 21:01.
Citera
2022-01-08, 22:25
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Du hittar det i nån Podd och det finns säkert i förhör.
Orkar inte leta mer om den "CIA-Agenten".
Jag har en klar bild av honom och de andra som hjälpte de sovietiska judarna att komma till Sverige och Israel.
Ge mig de namn som arbetade med flyktingar och som förekommer i Palmeutredningen, förutom Gunnarsson och Livets Ord.

Den där skummet typen med STASI-förbindelser som var inblandad i kidnappningen av Anna-Greta Leijon?
Ryska maffians ledare i Stockholm?

Däremot är Elisabeth Ramsey väldigt intressant. Hon lever än och det gör Victor Gunnarssons kusin även, Bo Gunnarsson som var med i Livets Ord.
Jag glömde att nämna att Robert Maxwell var en av dem som såg till att de ryska judarna kom ut ifrån Sovjetunionen. Många kriminella. Inte alla var judar.
Upphovet till en världsomspännande rysk maffia.
Citera
2022-01-08, 23:41
Medlem
Nu har jag kört 2 klipp om och om igen 20 gånger vardera på LAC klippen som Matte laddat upp på Youtube.

Klipp 1 så säger Lisbet: Han vart skjuten i bröstet, dom sköt mig.

Klipp2 så säger mannen: Dom sköt Palme, Stoppa dom!

Vad hör ni?
Senast redigerad av Detkanvadu 2022-01-08 kl. 23:57.
Citera
2022-01-09, 00:12
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Nu har jag kört 2 klipp om och om igen 20 gånger vardera på LAC klippen som Matte laddat upp på Youtube.

Klipp 1 så säger Lisbet: Han vart skjuten i bröstet, dom sköt mig.

Klipp2 så säger mannen: Dom sköt Palme, Stoppa dom!

Vad hör ni?

Kan inte uppfatta särskilt mycket över huvud taget. Möjligen hörs det som man vill höra.

Varken LL, JA eller JÅS visste i detta skede att det var OP som blivit skjuten.

Såg en tolkning som var "dom sköt den gubben", och det kan möjligen stämma.

De enda som finns i närområdet som kan ha sagt det är JA eller JÅS. AB står väl fortfarande i porten?

Någon som vet om JÅS pratade skånska?

Intressant djuplyssning, men inte många slutsatser kan dras av denna veritabla visklek.

Såvida inte det som framkommer visar sig överensstämma med detaljer från vittnesmålen ...

Två källor är alltid bättre än en gissning.
Citera
2022-01-09, 06:11
Medlem
https://play.acast.com/s/palmemordet/309-lars-inge-svartenbrandt-med-david-luning

Tyck inte längre att Svartenbrandt var en klant eller en gullegris. Se honom som den farliga psykopat han var! Är fan helt sanslöst att en person kan få alibi av sin läkare o gå fri från att ha mördat!
Vårt rättsväsende räckte inte till. Tyvärr.
Citera
2022-01-09, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
https://play.acast.com/s/palmemordet/309-lars-inge-svartenbrandt-med-david-luning

Tyck inte längre att Svartenbrandt var en klant eller en gullegris. Se honom som den farliga psykopat han var! Är fan helt sanslöst att en person kan få alibi av sin läkare o gå fri från att ha mördat!
Vårt rättsväsende räckte inte till. Tyvärr.

Klant eller psykopat. Egentligen spelar det väl ingen roll vad anbelangar mordet på vår f.d. Statsminister. Mig veterligen finns det inga seriösa kopplingar till mordet.
Citera
2022-01-09, 08:16
Medlem
Citat:
Jag läste som man även kunde 😉
Det har jag gjort här länge men allt avfärdas. Om bevis.
Jag visar bevisen för åklagarmyndigheten med. O några andra.

Gör då ett tydligt inlägg där du punktar upp alla bevis som pekar mot Svartenbrandt. För just nu framför du bara oseriösa antydanden.
Citera
2022-01-09, 08:45
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Med tanke på att ryssroteln med Tore Forsberg finns på plats är också den sovjetiska U-tjänsten representerad denna kväll. Om det sedan är KGB eller GRU får vi förhoppningsvis reda på framöver.

Just nu ser det ut som om Forsberg själv inte gjorde den kopplingen på natten.

Sovjetunionen kan mycket väl vara en anstiftare av mordet. Gömd bakom lager av agenter och ”nyttiga idioter” som tror att de agerar i nationens (Sveriges) intresse.

Sovjets motiv skulle kunna vara att OP identifierat/var på väg att identifiera en agent i sin närhet. Eller hans relation med och reformhjälp till Gorbatjov. Det blev så småningom två kuppförsök. Eller möjligen Sveriges vapenaffärer som drabbade vasallen Irak på ett negativt sätt, även nekanden av export.

Någon kraft har ju gått in och plockat bort Rimborn, Ulla och andra vittnesmål, tappat bort band, gett ok till att de civila poliserna inte vet vilka fordon/radioapparater de haft, dolt sin närvaro i olika sammanhang, ljugit om övervakningen.

Tänk vad dessa misstänkta ensamma gärningsmän kunnat åstadkomma. I stafett.
Citera
2022-01-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt

Sovjetunionen kan mycket väl vara en anstiftare av mordet. Gömd bakom lager av agenter och ”nyttiga idioter” som tror att de agerar i nationens (Sveriges) intresse.

Sovjets motiv skulle kunna vara att OP identifierat/var på väg att identifiera en agent i sin närhet. Eller hans relation med och reformhjälp till Gorbatjov. Det blev så småningom två kuppförsök. Eller möjligen Sveriges vapenaffärer som drabbade vasallen Irak på ett negativt sätt, även nekanden av export.

Någon kraft har ju gått in och plockat bort Rimborn, Ulla och andra vittnesmål, tappat bort band, gett ok till att de civila poliserna inte vet vilka fordon/radioapparater de haft, dolt sin närvaro i olika sammanhang, ljugit om övervakningen.

Vad menar du egentligen med sista meningen? Förstår jag rätt om du menar att Christer Pettersson var i maskopi med Victor Gunnarsson och Stig Engström?
Citera
2022-01-09, 09:23
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
[/b]

Vad menar du egentligen med sista meningen? Förstår jag rätt om du menar att Christer Pettersson var i maskopi med Victor Gunnarsson och Stig Engström?

Nej, det var en misslyckad ironi
Citera
2022-01-09, 09:52
Medlem
Citat:
Du får söka i tråden på Svartenbrandt för man kan inte skriva allt om o om igen i åravis.
Börja med att lyssna på podden kanske. 🤔

Vad är det för podd? Om det är avsnittet i palmemordet som släpptes ganska nyligen där någon tjomme påstod att han visste att Svartenbrandt mördat Palme så har jag redan lyssnat. Det var totalt intetsägande. Absolut inga bevis överhuvudtaget framfördes. Har skummat igenom dina inlägg och finner mest trams. Ingenting som styrker att Svartenbrandt mördat Palme.
Citera
2022-01-09, 11:09
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt

Angående denne "någon" ger en färsk dokumentär om JFK perspektiv.
Det är anmärkningsvärt att man redan på 70-talet officiellt medgav
att det verkade ha funnits en extra skytt på "the grassy knoll" men
att skytten "missat" och därmed saknade betydelse.

https://www.youtube.com/watch?v=e8i-R3saBBs

Alla bortplockade indikationer i Palme-utredningen
motsvaras av en kavalkad av underligheter i JFK-fallet.
Man hittar blyfragment i Kennedys huvud som tyder
på halvmantlad kula där Oswald sköt med helmantlad.

Enligt den inspelade tapen från polismotorcykeln
kom två skott med ett mellanrum på 3/4 sekund.
Med bygelrepeter är det helt omöjligt att skjuta
så snabbt med någon precision.

Ett av Leif GW Perssons kriminalpedagogiska program
handlade om blodstänk vid skjutningar som en
beprövad forensisk metod. I JFK-dokumentären
beläggs att stänken stämmer med en andra skytt
på "the grassy knoll".

Dokumentären framför Oswalds sovjet-koppling
och risken för kärnvapenkrig som orsak till
mörkläggningen.

Vad var då den svenska orsaken för någon att agera?
Om Warren-komissionen kunde kasta om ordningsföljden
på filmrutor för att det skulle se ut som att Kennedys
huvud kastades framåt (Oswald), vad kunde då
svenskarna åstadkomma?
Senast redigerad av ben-varfor 2022-01-09 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in