Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Bevis? Vi vet väl inte riktigt hur det ligger till med det. Men som ensam gm, så stämmer han bättre in vad gäller starkt hat och motivbild. Sen har vi det här med klädseln. Stämmer han in någotsånär in på de vittnena kring mordplatsen sett?
Visste inte det här med Ynkeman.
Vi har en lång väg att att gå. Det allra första att placera honom på Sveavägen just den kvällen och då någonstans mellan Grand och Tunnelgatan. Dvs spräcka hans alibi (skulle ha varit hos någon donna i Finspång den kvällen, men hon "kommer inte ihåg").
Precis. Detta med att hon inte kommer ihåg är ju skumt. Hon dejtar en kille som några dagar senare kom att erkänna mordet (anonymt). Det måste vara av intresse att höra henne. Rimligtvis är hon jävligt rädd för BJ. Hon har väl sett hur han radikaliserats.
En skyldig person skulle nog omgående bu försöka ta upp kontakten med henne igen för att styra henne att säga som han vill.
En oskyldig person hade inte haft anledning att ta upp den gamla kontakten igen.
Jag tror det är svårt att placera honom på Sveavägen, men en duktig polis skulle kunna hålla ett antal förhör med honom.
Men ABSOLUT inte ngn av dessa gamla gubbar i utredningen. Jag menar en av nya tidens duktiga poliser som använder mkt mer finess än hot.
Problemet är ju att alla i Palmeutredningen är helt kassa. Ingen duktig utredare skulle vilja hamna där gissar jag.