2011-04-23, 19:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Nä, vad är det för trams....har du smuttat på whiskeyn?

Det finns inte mycket som talar för att busen från Rotebro var stadskuppsmakare...

Nej, tro det eller ej; ingen whiskey, bara något så oskyldigt som kaffe av märket
Zoega. Helt nykter och fin. Drickandet, det dessvärre ofta måttlösa, överlåter jag åt
andra denna påsk.
Kaffe och mackor och cigg; så simpelt firar jag i min ynkliga ensamhet ikväll...

God påsk förresten, min käre Kavring!
Och du håller dig till kaffe du kanske också eller...?
Citera
2011-04-23, 20:21
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, tro det eller ej; ingen whiskey, bara något så oskyldigt som kaffe av märket
Zoega. Helt nykter och fin. Drickandet, det dessvärre ofta måttlösa, överlåter jag åt
andra denna påsk.
Kaffe och mackor och cigg; så simpelt firar jag i min ynkliga ensamhet ikväll...

Själv välkommar jag lördagskvällen med lite Baileys och Explorer.
Citera
2011-04-23, 20:38
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Eller 25:08 in i den här videon. Vapenexpert extrodinaire:

http://www.youtube.com/watch?v=GycdGb92hfs

Haha, och det är bara första steget på skiten. Kulorna stämde inte med skottvinklarna för fem öre, de var inte demolerade och ovannämnda Sonny Björn TVÄTTADE dom före analys.

För att citera Lisbet Palme "vapnet måste ha haft ljuddämpare". Hade det varit en 357 Magnum borde Lisbet bara hört brusljud i vänsterörat i en vecka.
Citera
2011-04-23, 21:02
Medlem
Citat:
Nej, men det var inte illa; du börjar alltså så sakteliga komma till verklig insikt
om hur det egentligen ligger till...skönt att höra att du börjar skymta den
uppenbara sanningen, som många av oss andra haft klart för oss hur länge som helst.

Håll fast vid detta nu, min vän, och låt dig icke förledas av diverse villoandar
som härjar i sfären kring detta ack så genomtröskade fall...

Lägg ner. Kan du skriva ner vad som talar för att CP är GM? Lisbeths vittnesmål räknas inte.
Citera
2011-04-23, 22:21
Medlem
OilersFans avatar
Apropå CP, varifrån kommer uppgiften om att han skulle ha bränt upp sin kläder efter mordet? Stämmer detta överhuvudtaget?
Citera
2011-04-23, 22:37
Medlem
Kavrings avatar
Citat:

Jag dricker jordgubbssmothie och funderar över Ölvebro's och Sonny Björks idiotiska uttalanden. "Jag vägrar befatta mig med polisspåret" respektive "Jag utgår ifrån att vi vet vem mördaren är". Hur fan kan man säga sådana saker och se sig i spegeln?
Citera
2011-04-23, 23:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeC
Själv välkommar jag lördagskvällen med lite Baileys och Explorer.

Du är alltså en verklig "dräpare" du med andra ord...

Har förresten aldrig själv testat denna berömda blandning. Går det att dricka?

Pettersson skulle tagit patent på dunderreceptet så kanske kulorna ramlat in i en
större utsträckning än vad de gjorde...
Han fick ju lite tillspetsat livnära sig på nådagåvorna från Aschberg och hans
produktionsbolag...
Citera
2011-04-23, 23:04
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Lägg ner. Kan du skriva ner vad som talar för att CP är GM? Lisbeths vittnesmål räknas inte.

Sammanfattning av indicier mot CP:

- Lisbets utpekande.
- Mårtens Palmes utpekande utanför Grand.
- Han stämmer mycket bra in på GM's signalement.

Det är huvudgrejerna, resten är mycket otydliga:

- Sigge Cedergren hävdar att det gick en 357 Magnum i omlopp i kretsen Oxen/Christer Pettersson.
- Roger Östlund säger att han såg Christer skjuta, detta är väl dock ett av de värsta bottennappen i hela sagan. Han gjorde inte det.
- "Nya" vittnesuppgifter som åklagarna drog upp, kan inte alla men de sammanfattas i "Mannen, Mordet, Mysteriet". Alla var oerhört random.
- I efterhand kom det in en del obekräftade uppgifter. Exempelvis ska Pettersson ha bränt någonting på balkongen på lördagen, han ska ha skrivit kondoleanser till Palme i två böcker, han ska ha snott ett porträtt på honom och så vidare. Alla dessa osar häxjakts-vittnesmål. När samhället väl har hängt Pettersson så börjar fantasin flöda och diverse skitgrejer blir att framstå som avgörande. Polisen satt på väl i sin tur på galna mängder skit på Cedergren, en lättare åtalssanering för honom mot att han säger något i förbigående om en Magnum blev en schysst deal.
Citera
2011-04-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeC
Sammanfattning av indicier mot CP:

- Lisbets utpekande.
- Mårtens Palmes utpekande utanför Grand.
- Han stämmer mycket bra in på GM's signalement.

Det är huvudgrejerna, resten är mycket otydliga:

- Sigge Cedergren hävdar att det gick en 357 Magnum i omlopp i kretsen Oxen/Christer Pettersson.
- Roger Östlund säger att han såg Christer skjuta, detta är väl dock ett av de värsta bottennappen i hela sagan. Han gjorde inte det.
- "Nya" vittnesuppgifter som åklagarna drog upp, kan inte alla men de sammanfattas i "Mannen, Mordet, Mysteriet". Alla var oerhört random.
- I efterhand kom det in en del obekräftade uppgifter. Exempelvis ska Pettersson ha bränt någonting på balkongen på lördagen, han ska ha skrivit kondoleanser till Palme i två böcker, han ska ha snott ett porträtt på honom och så vidare. Alla dessa osar häxjakts-vittnesmål. När samhället väl har hängt Pettersson så börjar fantasin flöda och diverse skitgrejer blir att framstå som avgörande. Polisen satt på väl i sin tur på galna mängder skit på Cedergren, en lättare åtalssanering för honom mot att han säger något i förbigående om en Magnum blev en schysst deal.

Man kan alltså sammanfatta det som att CP var en väldigt lämplig syndabock. Det som är så märkligt i det här mordet är att det fanns så mycket skumma personer omkring mordplatsen. Tror inte på slumpen i det här fallet, CP blev säkert lurad till platsen av någon..
Citera
2011-04-23, 23:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Jag dricker jordgubbssmothie och funderar över Ölvebro's och Sonny Björks idiotiska uttalanden. "Jag vägrar befatta mig med polisspåret" respektive "Jag utgår ifrån att vi vet vem mördaren är". Hur fan kan man säga sådana saker och se sig i spegeln?

Ja, det där högst anmärkningsvärda uttalandet om polisspåret minns jag också nu.
Tyckte när jag hörde det att människan uppvisade en arrogans och ett högmod
bortom alla acceptabla gränser.

Och herr Ölvebro är knappast ensam i den här historien om att bete sig klandervärt.
Verkar nästan som att man handplockat b-laget bland ledande polistjänstemän
för att styra utredningen genom årens lopp, med några få lysande undantag.

Sonny förresten - han tror jag figurerar i Jallais nya bok i lätt förklädd form, om jag
inte är helt ute och cyklar nu...
Citera
2011-04-23, 23:28
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Man kan alltså sammanfatta det som att CP var en väldigt lämplig syndabock. Det som är så märkligt i det här mordet är att det fanns så mycket skumma personer omkring mordplatsen. Tror inte på slumpen i det här fallet, CP blev säkert lurad till platsen av någon..

Eller så är det så att efter att projektet Victor Gunnarsson gått kalasfel och man inte längre har Hans Holmér som kan hålla styr på utredningen så får man lansera någonting annat. Läskiga knarkaren Christer Pettersson lämpar sig utmärkt, han ser ut som gärningsmannen och knatade amfetamin-fladdrad till Grand för att leta på Roger Östlund. Resten gick av sig självt.

Men ja, Palmemordet är helt osannolikt. Palmehatande sprang i stort sett in i varandra runt Dekorima :)
Citera
2011-04-23, 23:32
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ja, det där högst anmärkningsvärda uttalandet om polisspåret minns jag också nu.
Tyckte när jag hörde det att människan uppvisade en arrogans och ett högmod
bortom alla acceptabla gränser.

Och herr Ölvebro är knappast ensam i den här historien om att bete sig klandervärt.
Verkar nästan som att man handplockat b-laget bland ledande polistjänstemän
för att styra utredningen genom årens lopp, med några få lysande undantag.

Sonny förresten - han tror jag figurerar i Jallais nya bok i lätt förklädd form, om jag
inte är helt ute och cyklar nu...

Palmeutredningen är kling och klang, man kan fortsätta hur länge som helst. När Ölvebro lackar på intevjuaren i "The Forbidden Trail" är också en klassiker.

"Sverige är en demokrati, våra poliser ska skydda samhället inte attackera det. Tror du på det själv?"

Aa. Polisspåret (i kombination med de högre intressena) har flest indicier och starkast motivbild, ändå påstår Ölvebro att det inte existerar. Palmeutredningen är helt bakvänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in