Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Jag känner/tror att alltför många investerat för mycket tid och prestige i "sina" lösningar att oavsett vad KP presenterat hade det blivit klagomål. Tycker att det påminner om de flesta större händelser. Månlandningen ägde inte rum, det var inte Bin Ladin som låg bakom 11 september, LHO var garanterat inte mördaren osv. Det ligger nog i människans natur. Jag menar inte att man inte ska ifrågasätta men att det ofta görs i alltför hög grad. Och återigen, SE skulle aldrig bli fälld eftersom att det saknas bevis. Tyvärr lär det nog gälla alla förslag på gärningsmän.
Håller med dig om att det finns alldeles för många konspirationsteoretiker i världen. En andel av befolkningen är vidskeplig. Schopenhauer sa "människor är inte onda, människor är rädda och dumma".
Jag vet att jag låter elitistisk men någon måste umgås med sanningen.
Nu senast får vi veta att folk vägrar vaccinera sig mot covid-19 för att de tror att det ligger en stor judisk-kommunistisk konspiration bakom.
Men tanken om konspirationsteoretiker är inte applicerbar på allt. Det finns även något som heter kritisk granskning. PU har genom 34 år med sitt agerande visat att de inte klarar en kritisk granskning av sitt arbete. De är för dåliga på att tänka helt enkelt.
Det är därför vi aldrig blir nöjda förrän sanningen kommer fram. Den svenska polisen, i det här fallet polisen i Stockholm, klarar inte svåra saker som Palmemordet. De återvänder raskt till grundspelet och börjar misstänka folk som Sigge och Christer P.