Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-17, 20:51
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Melander var chef när Dag Andersson jobbade och var efter DA slutade både spaningsledare o chef.

Tänkte närmast på en annan icke fullt så skarp person.
Citera
2020-12-17, 20:52
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ifrågasatte du inte det?
Självklart, men, informationen jag fick visade sig stämma med det som kom.
Citera
2020-12-17, 20:54
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Du är ju minst lika nitisk själv som du menar att jag är, med den skillnaden att det inte finns några bevis över huvud taget för det du och många andra vill få till att vara sanningen.

Ett exempel, en person springer ensam från en plats. Ingen annan syns till.

Skillnaden mellan oss är att du, trots att personen ser ut att vara ensam, tycker det är osannolikt pga av vad han gjort.

Jag anser att det inte går att dra den slutsatsen pga sådan anledning.

Dvs att en förutfattad mening om bakgrunden inte kan överväga det synliga modus.

Lyssna nu.

Det jag hela tiden konsekvent försöker framföra till dig och dina polispolare är att man kan inte bedriva en mordutredning genom att bestämma sig för att en teori är rätt och sedan köra enligt den teorin i drygt 30 år.

Utan att nå minsta resultat.

Redan för 20 år sedan, när CP rasade, skulle PU ha återvänt till vittnesmaterialet och utreda sådant som inte tidigare var utrett.

Exempelvis övervakningens betydelse för mordet.

Inga bevis för någonting har presenterats av PU. Och ändå fortsätter den första kartan att gälla. Det är ju den gränslöst enfaldiga oförmågan att kasta första kartan som är problemet.

När du säger att ensam GM-teorins misslyckande beror på att det är svårt att hitta GM så är du mentalt kvar på en mörk plats som PU skulle ha lämnat för 20 år sedan.

Det här är en Trump-metod kan man säga. Allt som inte passar tystas och hånas. Ser du inte problemet?
Citera
2020-12-17, 21:07
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ja, de allra flesta uppgifter om WT är felaktiga, folk tror att de sett, men, som visat sig vara irrelevant.

Det finns dock några enstaka uppgifter som man inte lyckats identifiera, och de kan inte förklaras med att vara polis.

Man har inte heller hittat något som visar att de skulle ha med mordet att göra.

Dvs att gärningens modus inte visar någon medhjälpare.

Nu ska jag inte vara ironisk. Inte alls. Däremot vore det kul att veta om det rör sig om mannen/männen vid Palmes bostad, männen vid GS tunnelbanestation, mannen vid AF kyrkogårdsmur och mannen mittemot mordplatsen.

Att det sistnämnda stämmer vet jag redan. Det berättade redan Dag Andersson. Den man vi kallar Tunnelbanemannen är inte identifierad.

Eftersom du inte tycks läsa något i tråden som handlar om WT-män kan jag rapportera att Tunnelbanemannen stod utanför Grand 20.55-21.10 och på Kammakargatan med den långe blonde mannen 22.05.

Kan du inte framföra det till dina polispolare är du snäll? Bara det kanske kan få dem att börja leta efter något annat än såna som CP och SE.
Citera
2020-12-17, 21:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Lyssna nu.

Det jag hela tiden konsekvent försöker framföra till dig och dina polispolare är att man kan inte bedriva en mordutredning genom att bestämma sig för att en teori är rätt och sedan köra enligt den teorin i drygt 30 år.

Utan att nå minsta resultat.

Redan för 20 år sedan, när CP rasade, skulle PU ha återvänt till vittnesmaterialet och utreda sådant som inte tidigare var utrett.

Exempelvis övervakningens betydelse för mordet.

Inga bevis för någonting har presenterats av PU. Och ändå fortsätter den första kartan att gälla. Det är ju den gränslöst enfaldiga oförmågan att kasta första kartan som är problemet.

När du säger att ensam GM-teorins misslyckande beror på att det är svårt att hitta GM så är du mentalt kvar på en mörk plats som PU skulle ha lämnat för 20 år sedan.

Det här är en Trump-metod kan man säga. Allt som inte passar tystas och hånas. Ser du inte problemet?
Ja det var problemet, men, det togs helt andra tag med KP. Att du inte vill se det kan inte jag göra mycket åt.
Citera
2020-12-17, 21:13
Medlem
H24s avatar
Citat:
Förklaringen är bra mycket enklare än så, Palme råkade pga sitt vägval gå förbi något som hållit på i flera timmar innan ens någon kunde veta att Palme skulle dit.

Idiot-inlägg som alltid från dig.

"Något"? Vi vet via offentliga dokument att ingen av knarkspanarna har varit i närheten av platsen officiellt. Samtidigt säger MUST i skrivelser till PU att inga operationer förekom denna kväll. Så vad är detta för "något"?

Ska vi bara acceptera att "någon" sorts hemlig Myndighetsoperation X mycket riktigt skedde runt mordplatsen, men vilka de var och vad de höll på med går inte att ta reda på?

Sällan jag surnar till men ditt menlösa dravel does the trick.
Citera
2020-12-17, 21:19
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ja det var problemet, men, det togs helt andra tag med KP. Att du inte vill se det kan inte jag göra mycket åt.

Jag fick initialt förtroende för KP. Alla tänkte väl "äntligen en kompetent person". Nu blir det nog rätt även om oddsen efter 34 år inte talar för en lösning.

Det är ju därför besvikelsen blev så enormt stor. Det spelar ju ingen roll hur många artiklar och TV-program man skottar ur sig. Jag orkar inte återigen lista allt som visar att KP tog fel. Däremot vill jag gärna understryka att man på presskonferensen märkte att han inte var inläst i frågan.

Troligen beroende på att han hade för mycket annat att göra. Jag vet inte.

Jag och många med mig hade kvar ett visst förtroende för PU. Men nu var det som att dra ner en svart rullgardin. Och nu när du, som säger att du har kontakter med ledande personer inom polisen, fortfarande inte är redo att inse betydelsen av att seriöst och förutsättningslöst arbeta med andra uppslag.

Det finns ju fortfarande inga bevis för någonting.
Citera
2020-12-17, 21:23
Medlem
Citat:
Skelleftehamnsmannen blev identifierad innan Dag Andersson slutade. Ett år innan.
Bara det inte är konduktören, för då tycker jag inte att det känns som om de kommit i mål.
Är det någon annan?
Citera
2020-12-17, 21:23
Bannlyst
Palmemordet skulle aldrig kunna lösas, varför då? För att sverige inte skulle kunna hantera att ställa krafterna bakom mordet till svars. Dessutom är det många maktahavare i sverige som gillat avrättningen och vill tysta ned utredningen.
Citera
2020-12-17, 21:48
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag fick initialt förtroende för KP. Alla tänkte väl "äntligen en kompetent person". Nu blir det nog rätt även om oddsen efter 34 år inte talar för en lösning.

Det är ju därför besvikelsen blev så enormt stor. Det spelar ju ingen roll hur många artiklar och TV-program man skottar ur sig. Jag orkar inte återigen lista allt som visar att KP tog fel. Däremot vill jag gärna understryka att man på presskonferensen märkte att han inte var inläst i frågan.

Troligen beroende på att han hade för mycket annat att göra. Jag vet inte.

Jag och många med mig hade kvar ett visst förtroende för PU. Men nu var det som att dra ner en svart rullgardin. Och nu när du, som säger att du har kontakter med ledande personer inom polisen, fortfarande inte är redo att inse betydelsen av att seriöst och förutsättningslöst arbeta med andra uppslag.

Det finns ju fortfarande inga bevis för någonting.

Nej, och jag försöker ju förklara varför.

Men, nu är ju detta ett konspirationsforum, här finns ingen plats för fakta. Det är mer intressant med nervkittlande fantasier.
Citera
2020-12-17, 21:53
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Idiot-inlägg som alltid från dig.

"Något"? Vi vet via offentliga dokument att ingen av knarkspanarna har varit i närheten av platsen officiellt. Samtidigt säger MUST i skrivelser till PU att inga operationer förekom denna kväll. Så vad är detta för "något"?

Ska vi bara acceptera att "någon" sorts hemlig Myndighetsoperation X mycket riktigt skedde runt mordplatsen, men vilka de var och vad de höll på med går inte att ta reda på?

Sällan jag surnar till men ditt menlösa dravel does the trick.

Det kan vara kriminella, det är ju inte otroligt med tanke på vad det är för område.

Ja, hur stor idiot jag än blir, är jag trygg i det faktum att du är en ännu större. God jul!
Citera
2020-12-17, 21:54
Medlem
Citat:
Nej, och jag försöker ju förklara varför.

Men, nu är ju detta ett konspirationsforum, här finns ingen plats för fakta. Det är mer intressant med nervkittlande fantasier.

Det är väl lika illa om en ensamagerande gm kan mörda OP som en konspiration av en grupp.
Gör det mindre skada om gm är helt solo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in