Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Du är ju minst lika nitisk själv som du menar att jag är, med den skillnaden att det inte finns några bevis över huvud taget för det du och många andra vill få till att vara sanningen.
Ett exempel, en person springer ensam från en plats. Ingen annan syns till.
Skillnaden mellan oss är att du, trots att personen ser ut att vara ensam, tycker det är osannolikt pga av vad han gjort.
Jag anser att det inte går att dra den slutsatsen pga sådan anledning.
Dvs att en förutfattad mening om bakgrunden inte kan överväga det synliga modus.
Lyssna nu.
Det jag hela tiden konsekvent försöker framföra till dig och dina polispolare är att man kan inte bedriva en mordutredning genom att bestämma sig för att en teori är rätt och sedan köra enligt den teorin i drygt 30 år.
Utan att nå minsta resultat.
Redan för 20 år sedan, när CP rasade, skulle PU ha återvänt till vittnesmaterialet och utreda sådant som inte tidigare var utrett.
Exempelvis övervakningens betydelse för mordet.
Inga bevis för någonting har presenterats av PU. Och ändå fortsätter den första kartan att gälla. Det är ju den gränslöst enfaldiga oförmågan att kasta första kartan som är problemet.
När du säger att ensam GM-teorins misslyckande beror på att det är svårt att hitta GM så är du mentalt kvar på en mörk plats som PU skulle ha lämnat för 20 år sedan.
Det här är en Trump-metod kan man säga. Allt som inte passar tystas och hånas. Ser du inte problemet?