2011-03-29, 18:30
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Du menar att väktaren som Engström träffar på o receptionen innan han går på något sätt ser fel när Engström går ut genom dörren? Eller att Engström på något sätt lyckas kollra borta vakten och inte gå ut, men ändå använda utpasseringskortet? Hur kom Engström förbi vakten, åt andra hållet, utan att vakten märtke det?

Ja men vad är då svaret på Skandiamannnen? Att han sköt?
Citera
2011-03-29, 18:37
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeC
Detta börjar jag falla för mer och mer. Det KAN inte vara en slump att Palme mördas 3 meter ifrån EAP/Arla Grynings näste.

Vilken koppling finns mellan Arla Gryning och EAP? Hade EAP en lokal i höret Sveavägen/Tunnelgatan? Har jag aldrig hört något om. Varifrån kommer den uppgiften?

Hur det var med skandiahuset som något slags bas "för Arla Gryning" 1986 vet jag inte. Organisationen var ju i praktiken i upplösning och chefen jobbade någon helt annanstans.
Citera
2011-03-29, 18:44
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ja men vad är då svaret på Skandiamannnen? Att han sköt?

Det beror på vem som svarar... Jag menar att utifrån dom uppgifter som vi har tillgängliga är han den som passar bäst som gärningsman. Elefanten i porslinsbutiken.

Tyvärr finns det inte så mycket information att gå på...
Citera
2011-03-29, 18:53
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Det beror på vem som svarar... Jag menar att utifrån dom uppgifter som vi har tillgängliga är han den som passar bäst som gärningsman. Elefanten i porslinsbutiken.

Tyvärr finns det inte så mycket information att gå på...

1. Vart tar då Dekorimamannen vägen?

2. Om Engström ska knäppa statsministern, varför stämplar han ut från sitt jobb på den exakta tidpunkten? Han lär ju inse att det inte kommer hålla.

3. Engström matchar bara mördarens klädsel. I övrigt är han för gammal, han har glasögon, han är för kort och han har för ljust hår.
Citera
2011-03-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Verkligen... Kan man verkligen spela dummare än vad de gör här???

Är det samma utfrågning där "kåranda" diskuteras? Det är nämligen exakt vad det handlar om - de vill hålla sina företrädare och kollegor inom åklagarväsendet om ryggen. Därför väljer de att spela dumma istället för att hänga ut de andra åklagarna (och HH:s spaningsledning) som de totala sopor de faktiskt var. Sen ger de def inte hela bilden av LP:s krav heller, troligtvis för att de på den tiden gjorde allt de kunde för att hålla sig väl med henne inför ev framtida resning mot CP.

De borde självklart ha lagt korten på bordet och undvikit att mörka hur illa ställt det var med utredningen.
Citera
2011-03-29, 19:32
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
HERRRRREGUUUD så dryg Riberdahl är... (slutet): http://www.youtube.com/watch?v=qy1io3WNyYM

Ja kolla Ölvebros extra handstrykningar över bordet 5-6min in i videon då Borgnäs antyder insider till mordet........jag har sett Ölvebro i andra intervjuer och han måste helt klart misstänka nåt eller veta nåt som han håller inne med.Kroppsspråk kan säga mycket........
Citera
2011-03-29, 19:36
Medlem
Citat:

2. Om Engström ska knäppa statsministern, varför stämplar han ut från sitt jobb på den exakta tidpunkten? Han lär ju inse att det inte kommer hålla.

3. Engström matchar bara mördarens klädsel. I övrigt är han för gammal, han har glasögon, han är för kort och han har för ljust hår.

Tror ej på Engström som mördare; men han var väl ca 180 lång enl uppgift fr Portnoys sida.
Sett en bild på honom i bok från 89, slappt ansiktsdrag tror han var 52 år 1986...
Citera
2011-03-29, 19:36
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ja kolla Ölvebros extra handstrykningar över bordet 5-6min in i videon då Borgnäs antyder insider till mordet........jag har sett Ölvebro i andra intervjuer och han måste helt klart misstänka nåt eller veta nåt som han håller inne med.Kroppsspråk kan säga mycket........

På tal om kroppsspråk: En foliehattstaktik jag körde med förut var att jag gjorde det till en hobby att varje gång Holmér sa ordet "misstänkt" så kollade jag var hans blick var någonstans. Tror ni inte fan att den alltid fladdrade upp åt vänster just då

Angående Ölvebro behöver du nog inte ens kolla på kroppsspråket, karln blåljuger så uppenbart att man skäms å hans vägnar.
Citera
2011-03-29, 19:42
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:

1. Om det funnits en dekorimaman, så menar jag att denne avvek precis före mordet, upp på tunnelgatan.

2. Engström stämplar ut precis innan mordet. 23:19.

3. Det finns inga vittnesmål som direkt säger att mördaren bar glasögon. Men vittnesmåle är allmänt ganska vaga. När det gäller ålder så är spannet 30-50 år. Så det är ganska diffust.

Har du några andra förslag, på någon som vi vet var i området?
Citera
2011-03-29, 19:49
Medlem
JakeCs avatar
Citat:
1. Om det funnits en dekorimaman, så menar jag att denne avvek precis före mordet, upp på tunnelgatan.

2. Engström stämplar ut precis innan mordet. 23:19.

3. Det finns inga vittnesmål som direkt säger att mördaren bar glasögon. Men vittnesmåle är allmänt ganska vaga. När det gäller ålder så är spannet 30-50 år. Så det är ganska diffust.

Har du några andra förslag, på någon som vi vet var i området?

1. Ja det är iof troligt. Min teori är att GM tar en oväntad löpning direkt in i Skandiahuset igen.

2. Han stämplar ut 23:20 om man ska vara den, en jämnförelse med Fröken Ur visar att stämpelklockan gick en minut efter.

3. Visst, SE är inte omöjlig som GM. Men någonting med han känns så jävla fel. Jag uppfattar inte alls han som en GM. Men han ljuger uppenbarligen och har garanterat ett finger med i spelet någonstans.
Citera
2011-03-29, 20:05
Medlem
Kavrings avatar
Ur en intressant tidningsartikel av Bertil Wedin

The Palme murder case was so sensitive, that if you knew why and by whom he had been killed, you would not dare to admit to any authority that you had any knowledge of it.

http://www.starkibris.net/international/index.asp?haberID=11422
Citera
2011-03-29, 20:48
Medlem
JakeCs avatar
Kan inte Flashbacks samlade identitetsrävar göra gemensam sak:

VEM ÄR POLISMAN G?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto