Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-02, 22:05
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
För min del har tystnade så här nära "lösningen?" gjort mig lite nervös.

Jag gillar tystnaden. Den säger mig att PU sitter på info som ingen utanför dem känner till, om något som ytterligare kan knyta deras gärningsman till brottet.

Kanske någon form av topphemligt testresultat?
Senast redigerad av vinbra 2020-06-02 kl. 22:09.
Citera
2020-06-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Jo just de som inte ligger i FU:en var det väl närmast jag avsåg med "alla papper". Dessutom, blir allt frisläppt om PM-utredningen läggs ned? Inkl. SÄPOs?
Om mer skulle behövas utöver det som redan finns är det ju förstås angeläget, men det kan också vara så att viktig information trots allt döljer sig i det befintliga materialet, och det finns mer att tillgå utöver FUP:en.
Men jag tror att man ska skala bort allt som har koppling till Skandia och SE, för den delen bör vara genomsökt utan resultat.
Citera
2020-06-02, 22:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej, jag trollar inte. Du sa inte emot det jag skrev i inlägget högst upp. Du höll med och förklarade varför SE ringde och sa att han förväxlats med GM. Om han ringt och sagt att han förväxlats med GM borde det ha nämnts i förhörsprotokollet. Eller?

Från det första förhöret:

Citat:
Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv.
Citera
2020-06-02, 22:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTnTT
LL intervjuas nu också av SVT efter intervju av Swebb TV i vintras på samma plats, d.v.s mordplatsen Sveavägen vid minnesplakett. 26 maj 2020 klockan 14:00 var dom där och filmade! Lagom till att åklagare Krister Peterson släpper sin version om händelseförloppet.

Vad pratar du om?
Citera
2020-06-02, 22:26
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Från det första förhöret:
Slarvigt av mig, ursäkta, jag hade glömt att det nämndes redan där.
Citera
2020-06-02, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Tror inte att nån fick fram foton av Dan Klöfverskjöld alltså den f d sedlighetspolisen som blev utpekad som den som kontaktade Lars-Kristian Bergh i jakt på en attentatsman.
Har funderat lite på om han fortfarande är i livet och hittade några foton från 2017, då han bodde kvar i Australien och arbetade på The National Trust of Western Australia.

https://imgur.com/ujDNydo
https://imgur.com/f7MwtVM

2012 sa LKB ”Jag vet, inte tror utan vet, att det fanns en konspiration inom en grupp poliser i Stockholm. De hade beslutat sig för att mörda Palme, det vet jag. Men jag vet inte om de hann eller om någon annan hann före [...]
https://gunnarwall.wordpress.com/2012/01/02/vapenjournalist-om-min-palmebok-och-om-poliskonspiration/

Aftonbladets artiklar om och efter utpekandet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E3kKA/en-polis-bad-mig-att-skjuta-palme
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9m8oWp/jag-far-leva-med-mina-beslut
Blicken i andra bilden var riktigt obehaglig.
Citera
2020-06-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad pratar du om?

Leif Ljungqvist den s.k. "Chevamannen" intervjuas av svt ang MOP
Citera
2020-06-02, 22:41
Bannlyst
Citat:
Leif Ljungqvist den s.k. "Chevamannen" intervjuas av svt ang MOP
Vad vet du om det?
Citera
2020-06-02, 22:41
Medlem
vinbras avatar
Citat:
LL intervjuas nu också av SVT efter intervju av Swebb TV i vintras på samma plats, d.v.s mordplatsen Sveavägen vid minnesplakett. 26 maj 2020 klockan 14:00 var dom där och filmade! Lagom till att åklagare Krister Peterson släpper sin version om händelseförloppet.

Har LL någonsin uttalat sig om CA? Jag ser bara att han sågar SE som gärningsman och han har åtminstone tidigare varit säker på att det var CP han såg. Men det kanske var innan LL hörde talas om CA?

PU har förhoppningsvis rörliga bilder på CA som vittnen fått se, bland annat LL. Fan vad jag suktar efter fler bilder på CA än den som cirkulerar.
Senast redigerad av vinbra 2020-06-02 kl. 22:45.
Citera
2020-06-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Vad vet du om det?

Inte mycket bara att dom var där och filmade LL tror även att Hans J var där också, personen som stod bredvid LL var väldigt lik HJ
Citera
2020-06-02, 23:01
Bannlyst
Det känns som att Dan Klöfverskjöld verkligen har något med mordet att göra. Antingen som mördare eller medkonspiratör. Jag har bara en konstig magkänsla över det. Han låter mer intressant och konkret än SE och CA tillsammans. Bara lyssna på intervjun med honom på aftonbladet hur nervös han låter och att han inte vill kommentera någonting.

Han frågar Johan om denne kan tänka sig att skjuta Palme då de har middag. När Johan svarar nej så släcks all kontakt mellan dessa trots att de varit som nära vänner till varandra.

Om man verkligen är ren och inte har någonting att dölja så beter man sig inte på det sättet som Klöfverskjöld gjorde i telefonintervjun.

Jag tycker att vi bör lägga mer kraft på denna herre. Han liknar dessutom Tom Jones, precis som ett vittne sa om en WT-man vid Norra Latin.

Jag tror vi kan förvänta oss en utlämning från Australien till Sverige om bara någon vecka.

Är det någon som har exakt ålder på Dan?
Citera
2020-06-02, 23:02
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elyson
Och jag är inte säker på att SE öht ska figurera i vår Film ens! :-o

Jo filmen behöver även komiska inslag. Jag vill ha med både SE och vilsne polisen som trodde han pratade med CA men som visade sig vara en annan person med samma namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in