Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Kära nån, vad LGWP nu säger är ju i klartext ungefär det Borgnäs, bröderna Poutiainen och Minell har sagt i alla år. T.o.m. en totalt okunnig person i sammanhanget som jag själv, insåg ju direkt att var det några som hade möjlighet att veta vart LoP skulle ta vägen den där kvällen så var det folk av typen CGÖ/Grundborg, d.v.s. folk med militär/polisiär kompetens och resurser.
Själv har du ju lanserat ditt Sydafrika-spår, och det har talats om CIA, Chile etc. Sådana där långsökta ting har jag aldrig trott på av den enkla anledningen att ingenting pekar på det.
För mig är det och har det alltid varit Occham som gäller. Man börjar med att utreda den troligaste hypotesen utifrån empiri, erfarenhet, i syftet att falsifiera den. Kan man inte falsifiera den har man hittat GM. Så gjorde aldrig PU.
Själv har du ju lanserat ditt Sydafrika-spår, och det har talats om CIA, Chile etc. Sådana där långsökta ting har jag aldrig trott på av den enkla anledningen att ingenting pekar på det.
För mig är det och har det alltid varit Occham som gäller. Man börjar med att utreda den troligaste hypotesen utifrån empiri, erfarenhet, i syftet att falsifiera den. Kan man inte falsifiera den har man hittat GM. Så gjorde aldrig PU.
Rent semantiskt låter ju ”sista rycket” inte särskilt uppmuntrande men låt oss ta det steg för steg.
Att LGWP säger ”säkerhetsfolk och militärer” är inte bara bra utan helt rätt för så är det, men det är bara samlingsbegrepp för ett antal tusen personer i Sverige.
I rättvisans namn skall dock jag dock påminna om att LGWP också sagt fd Säpopolis fast lite i omskriven form. Det är här det blir lite problematiskt för mig.
Som jag skrivit om i tidigare inlägg så har man hittat mordvapnet och det finns DNA-spår från en Säpopolis och så långt är det också intressant. Att revolvern återfunnits med vapenlicens och allt innebär bara att det var ett lagligt vapen som inte bara kunde destrueras utan vidare utan vars ursprung och innehav måste falsifieras. Vad skulle man tex säga om det var Säpo som köpt in detta vapen från Smith & Wesson ? Sånt går att kontrollera.
Men det fanns en man till på Sveavägen i samma ålder och samma längd och samma grova kroppsbyggnad som den fd Säpopolisen. Hans namn har jag också skickat till PU. Och det är här som problemet ligger.
Vapnet kan ha behållits som en garanti för att denne om han höll i mordvapnet vid mordet skulle hålla tand för tunga. Nu har nog också detta kontrollerats men låt oss komma ihåg att det var tvä män på brottsplatsen GM och Dekorimamannen båda grovt byggda.
Så över till det tekniska. DNA-spår har hittats på mordvapnet som knyter såväl Säpopolisen som mig till vapnet i den meningen att vi båda vid något ttillfälle hållit vapnet. Jag i början av 90-talet under 10 – 15 sekunder. Mer behövs faktiskt inte.
http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/lanet/1.1112726--polisen-far-garna-hamta-revolvern-
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=4373218
Om mitt DNA har kunnat säkras efter så lång tid varför skulle då inte DNA från gärningsmannen kunna säkras från Ops överrock då han tog tag i Ops axel. Et voila, så finns det en beviskedja som knyter GM till mordvapnet och OP.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dna-spar-pa-palmes-rock-utredarnas-hopp_5959107.svd
Jag är övertygad om att även när det gäller detta DNA-spår så ljuger Åklagare och PU och mordet är löst.
LGWP försäger sig när han myndigt förklarar för P1 s reporter att hon inte har tillgång till utredningsmaterialet men att han haft det. Med mordvapen och rock och DNA så blir uttalande om fd säpopolis inget annat är ett stort pekfinger om att om du talar så sätter vi dit dig för mordet på livstid.