Citat:
Tror knappast att det är Skandiamannen som Utredarna kommer att presentera som GM.
Peterson antyder att de kommer presentera vilka som ”bär ansvaret” för dådet, jag uppfattar det som att han kommer lägga fram vem som ligger bakom mordet, inte nödvändigtvis vem som höll i vapnet.
De säger vidare att framgången beror på att de gått tillbaka till ruta 1 och börjat från mord platsen.
Låt säga att de är de funna kulorna man syftar på som de hittat ett matchande vapen till.
Kan det vara så att detta matchande vapnet lämnats över från utlandet, tex Sydafrika samtidigt som någon presenterat för utredarna vem som planerat de hela.
Återstår att se???
Peterson antyder att de kommer presentera vilka som ”bär ansvaret” för dådet, jag uppfattar det som att han kommer lägga fram vem som ligger bakom mordet, inte nödvändigtvis vem som höll i vapnet.
De säger vidare att framgången beror på att de gått tillbaka till ruta 1 och börjat från mord platsen.
Låt säga att de är de funna kulorna man syftar på som de hittat ett matchande vapen till.
Kan det vara så att detta matchande vapnet lämnats över från utlandet, tex Sydafrika samtidigt som någon presenterat för utredarna vem som planerat de hela.
Återstår att se???
Är det verkligen så troligt att det fanns grupper utomlands t.ex i Sydafrika som var intresserade av att eliminera Palme i verkligheten? Sverige var förvisso en något större nation förr jämfört med idag sett till relativa ekonomiska och politiska parametrar, men ändå märkligt om en svensk statsminister ses om ett stort hot mot sydafrikanska intressen och det triggar igång en mordkonspiration i Sverige. Det var troligen kaos i Sydafrika i och med befolkningsökningen, fyrdubblad folkmängd på några årtionden, och politiska revolutioner. De hade enorma interna problem den saken är klar men problem hade det varit både med och utan Palme.
Det fanns troligen många svenskar som var missnöjda med den svenska politiken internt. T.ex. det faktum att det sades att kapitalismen helt skulle avskaffas i Sverige. En del svenska storstadsinvånare kanske även upplevde att det började bli stökigt i de svenska storstadsförorterna pga kriminalitet/invandring mm redan under Palmeåren? Ute i landet var problemen inte speciellt stora vid tidpunkten för palmemordet eller strax innan mordet dock som jag upplevde det, övriga landet ligger 30 år efter huvudstaden i utvecklingen.
Sammanfattningsvis tror jag att mördaren var svensk eller den grupp som var inblandad i mordet var svenskar pga motiv kopplade till det ovan nämnda. Tror till och med att vi kan ringa in huvudstaden och dess förorter, det var där motiven fanns.