Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-24, 11:27
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Förvisso. Men det är tämligen oskickligt att missa LP på så nära håll. Och eftersom GM stod så nära dem så borde han väl ha försäkrat sig om att han träffat båda innan han springer iväg? Gevär med kikarsikte på säkert avstånd hade lätt kunna eliminera båda två.

Det är extremt våghalsigt att dessutom visa sig utan att maskera ansiktet. Jag tror det är ren och skär tur att ingen såg mer än vad de gjorde. Jag fattar faktiskt inte att inte hur man ens vågar göra något sådant. Det var ju ändå folk i rörelse. Måste tyda på någon form av störning.
Ja, det hela tyder på en personlighetsstörd amatör. Om han hade gripits dagarna efter mordet, hade påföljden blivit sluten psykiatrisk vård.
Citera
2020-02-24, 11:35
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Hur vet du att han INTE var maskerad/förklädd? Det vet ingen. En diskret förklädnad som fungerar kvällstid på gatan är inte svårt att fixa till.
Att få fram en tung revolver, skjuta och sedan hölstra vapnet på några sekunder kräver vapenvana. Särskilt i minusgrader och snålblåst. Jag är ingen expert på revolvrar men har varit yrkesmilitär en tid och sett noviser hantera vapen.
Lisbeth ser "tunna läppar och ljus platt överläpp" ansikte var inte maskerad.
Citera
2020-02-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det var utefter en, för allmänheten, okänd vittnesiakttagelse. Men, nya uppgifter har tillkommit och jag är inte lika säker längre.

Drar han norrut så kan man börja spekulera i om mannen YN möter är en medhjälpare som just har fått vapnet (och därför håller på och fifflar med väskan när de möts)
Citera
2020-02-24, 11:41
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Har någon räknat på om det verkligen var en katastrof med omsättningsskatten. Detta var ju börshajarnas årtionde. Blev man verkligen bankrutt bara för att man hade lånat till aktier? Känns som några bara utgått ifrån att man blir bankrutt om man lånat pengar till aktier och kursen går ner några procent. Ca hade ju ändå en gedigen grundplåt i sin spelvinst.

Han vann pengarna 1980 och bankrutten skall ha skett 6 år senare så han har ju haft god tid på sig att spekulera bort det mesta.

Allt talar för att han handlat med optioner eller annat liknande riskinstrument.
Detta gjorde även John Ausonius 1987 och förlorade massor, för övrigt stämmer Lasermannens GM-profil in på CA.

Och om han nu investerat i aktier...
Bara för att börsen gått ned 2% så kan enskilda aktier ha gått ned mer, kom ihåg att börsen på den tiden var mycket mindre än idag och det var färre bolag, så därför mer volatilt.

Troligen har han legat precis så att ett par procent gjort att hans lån blivit tvångsutlöst, kan inte föreställa mig vilken risk han tagit men den måste ha varit ganska rejäl.

Har själv förlorat ett par hundra tusen på hävstångsprodukter, pengarna försvinner fort.
Senast redigerad av kato85 2020-02-24 kl. 12:04.
Citera
2020-02-24, 11:45
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Och inte passar det in på CP Särskilt när hon säger att gm hade en "ljus blick". Hon är inte trovärdig på något sätt.
Citera
2020-02-24, 11:48
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

Var det inte just detta hon inte såg enligt hovrätten? Motljuset från
Dekorima skulle bara ha gett en mörk kontur av GM.
Citera
2020-02-24, 11:51
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Var det inte just detta hon inte såg enligt hovrätten? Motljuset från
Dekorima skulle bara ha gett en mörk kontur av GM.
Vad skulle hovrätten säga? Hon pekade ut fel person. Hovrätten var tvungen att hitta på något.
Senast redigerad av 299792458 2020-02-24 kl. 11:53.
Citera
2020-02-24, 12:17
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Han vann pengarna 1980 och bankrutten skall ha skett 6 år senare så han har ju haft god tid på sig att spekulera bort det mesta.

Allt talar för att han handlat med optioner eller annat liknande riskinstrument.
Detta gjorde även John Ausonius 1987 och förlorade massor, för övrigt stämmer Lasermannens GM-profil in på CA.

Och om han nu investerat i aktier...
Bara för att börsen gått ned 2% så kan enskilda aktier ha gått ned mer, kom ihåg att börsen på den tiden var mycket mindre än idag och det var färre bolag, så därför mer volatilt.

Troligen har han legat precis så att ett par procent gjort att hans lån blivit tvångsutlöst, kan inte föreställa mig vilken risk han tagit men den måste ha varit ganska rejäl.

Har själv förlorat ett par hundra tusen på hävstångsprodukter, pengarna försvinner fort.

Ja, han uppgav i en intervju att han handlat med "liverage" (sic!).
http://palmemordet.eu/palmemordet/christer-anderssons-forsvarar-sig/
Citera
2020-02-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag har ju senast igår gått "on record" och sagt att KP är en charlatan, en attention whore m m. Sen slog mig en sak nu. Anstiftare. Folk har hela tiden stirrat sig blinda på GM. Men hur är det med anstiftare? Jag är helt övertygad om vem som är den högste anstiftaren i MOP. Han avled, äntligen, den 30 november 2018. Det var i den här vevan när han avled som KP började bli mer och mer synlig i MSM. Den högst ansvarige är givetvis George H.W. Bush, dåvarande vicepresident under Ronald Reagan och en person som aldrig egentligen lämnat CIA som han var så delaktig i under 70-talet. Det är exakt samma krafter som hade ihjäl JFK som hade ihjäl Palme och detta har inget med ideologi eller politisk färg att göra, det har dock allt att göra med makt i kulisserna och terror.

De flesta känner nog till telegrammet från Licio Gelli, stormästare i italienska P2-logen till Philip Guarino, förtrogen inom Bush-kretsen. Det löd "Tell our friend that the Swedish tree will be felled". Det skickades tre dagar före MOP. Eftersom Gladio i Italien helt och hållet var samma sak som P2 så blir svaret givet att det inte handlade om folkvald demokrati som hade sin gilla gång. Som om NATO någonsin gjort något folkvalt. MOP var ju ingen vanlig fredlig kupp utan en blodig sådan. Går som vanlig att läsa nedan.

TELEGRAMSPÅRET
http://www.politiskamord.com/p2telegramsparet.html

Så om man leker med tanken, att visst, det är viktigt vem eller vilka som fysiskt hade ihjäl OP så kanske det t o m är viktigare att få svar på vem den högste anstiftaren var. Då blir snacket om "skakade grundvalar" bra mycket mer förståeligt. För ja, om KP, väntat på Bush död och sedan behövt ställa sig på kö hos den amerikanska administrationen för att få ut rätt dokument (Trump vill bara spela golf, ja också) så kanske det är förståeligt att vi måste vänta.

Jag lämnar dörren öppen för den här möjligheten. Är det detta som KP har i kikaren så är det riktigt gammal whisky jag kommer bjuda honom på (våldgästar om jag måste). Om detta visar sig vara sant så spelar det hyfsat mindre roll vem som utförde MOP på plats.

En brasklapp. Det ovanstående vore en dröm. Jag tror PU läggs ner den 30 juni.

Tack, för tillfället suckar jag av lättnad när det dyker upp inlägg med substans. Det är som du understryker en dröm att något sånt skulle presenteras, men det gör det inte mindre intressant.
Jag ägnar mig nu framför allt åt två hypoteser, den ena är den som boboslacke oförtröttligt framhärdar är den riktiga, den andra är den som du presenterar. Det är inte omöjligt att det går att förena dessa två.
Jag slängde för ett tag sen ut en fråga som ingen svarade på, så jag försöker igen. Vad kan Lingärde avse när han till GrK säger:
"Jag bad Birger Elmér, som jag känner privat en smula, att vara bollplank. Det var sålunda Birger som myntade beteckningen P3 associerande till den italienska frimurarlogen P2 som var aktuell det året."
Citera
2020-02-24, 12:28
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Förvisso. Men det är tämligen oskickligt att missa LP på så nära håll. Och eftersom GM stod så nära dem så borde han väl ha försäkrat sig om att han träffat båda innan han springer iväg? Gevär med kikarsikte på säkert avstånd hade lätt kunna eliminera båda två.

Det är extremt våghalsigt att dessutom visa sig utan att maskera ansiktet. Jag tror det är ren och skär tur att ingen såg mer än vad de gjorde. Jag fattar faktiskt inte att inte hur man ens vågar göra något sådant. Det var ju ändå folk i rörelse. Måste tyda på någon form av störning.

Håller med. GM har en vansinnig tur helt enkelt! Han blir ju sedd under och efter mordet av många vittnen. Han skjuter bara ett skott som träffar. Om avsikten var att döda måste han ju skjuta flera skott. Detta tyder på att GM har agerat impulsivt och i affekt, kanske alkohol- eller drogpåverkad.
Citera
2020-02-24, 12:33
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Han skjuter bara ett skott som träffar. Om avsikten var att döda måste han ju skjuta flera skott. Detta tyder på att GM har agerat impulsivt och i affekt, kanske alkohol- eller drogpåverkad.

Ja, annars hade han skjutit ett till skott mot Lisbeth.
Citera
2020-02-24, 12:36
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, annars hade han skjutit ett till skott mot Lisbeth.

....LP var målet, javisst. Om OP var målet och GM var en väl förberedd kontraktsmördare hade han skjutit flera skott mot OP. Man kan inte vara säker att ett skott mot kroppen dödar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in