Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag utesluter definitivt inte att högerextrema (asen på Norrmalm tex) gjorde grovgörat, men att anstiftan kom från högre ort. Jag tror tjacknassarna på Norrmalm agerade proxy åt några intrigmakare bland sossarna som både ville få bort Palme och göra martyr av honom på en och samma gång.

Nu 34 år senare när sossarna går kräftgång i opinionen och samhället är i upplösningstillständ slår de in på det högerextrema spåret. Det är en strategi de suttit länge på ifall de någonsin skulle hamna i denna kritiska situation för det "statsbärande" partiet som det nu befinner sig i. Kan de kleta något av det på SD så är det givetvis en bonus för dem. Media kommer säkert basunera ut att högerextrema infiltrerat polisen, SÄPO, myndigheter, statsapparaten etc. för att mörka och förhala utredningen. I själva verket är det sossarna som mörkat deras egna martyrskap utav Palme och använt en tjackpundare från Sollentuna och nu högerextrema som proxy. Det är en utav mina många teorier. Ta det för all del inte för sanning. Bara food for thought.

Att detta kommer nu när sossarna befinner sig på en historiskt låg nivå i opinionen och LP nyligen avlidit känns inte heller som en slump.

Eller så är det vapnet CA ska ha sålt som man hittat. Men det är ju också en bekväm lösning för PU. CA begick ju självmord 2008.

Hehe nä den konspirationsteorin är för långsökt för mig.
Sossarna, sossarna, sossarna. Det är sossarna som är de verkliga nazisterna. Och så vidare.
En bekväm teori om man hatar S. Vad är bättre än att hata både Palme och hans mördare, hatan en sosse och andra sossar?

Jag tyckte Thomas Petterssons Den osannolika mördaren var bra, och hyfsat övertygande.
Återstår nu att se om åklagaren kan lägga fram något som knyter ihop säcken på ett sätt som övertygar till 100 %.
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Frågar igen då. Kan nån upplysa mig vem som sa 2002 och var.

https://www.youtube.com/watch?v=dfOA14YcXAg
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Någon som minns den här medelålders mannen som försvann för några år sedan där det under spekulationer framkom att han kunde ha uppgifter om mordet på Olof Palme? Tror han bodde i Småland eller Blekinge eller något sådant. Vad jag minns kom även mannen till rätta till sist. Vet att det fanns en tråd på Flashback om honom, men kan inte hitta tråden nu...
Där --> (FB) Håkan Karl-Axel Ingerwald Försvunnen sen 27/2 2012 (hittad vid liv)

Ta det i den tråden om du har något att tillföra.
Citera
2020-02-19, 19:09
Medlem
Soterns avatar
Någon som vet om Christer Petterssons ex fortfarande är i livet?
Kan det vara de där breven som nu kommit i dagen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21pmdq/jag-skot-palme
Citera
2020-02-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Om nu utredningen läggs ner utan åtal så innebär
väl det att utredningsmaterialet inte blir offentligt.
Det blir då motsatsen till vad åklagaren förespeglar
i TV-intervjun.

Det är väl det som är själva meningen med den här charaden?
Stänga boken och gömma alla papper. Slutet gott allting gott typ.
Den där Krister Peterson verkar vara en riktig pajas btw.
Citera
2020-02-19, 19:11
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Frågar igen då. Kan nån upplysa mig vem som sa 2002 och var.
Reportern som frågade lgwp i tv4
Citera
2020-02-19, 19:13
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Någon som vet om Christer Petterssons ex fortfarande är i livet?
Kan det vara de där breven som nu kommit i dagen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21pmdq/jag-skot-palme

Hon dog för ganska många år sedan.
Citera
2020-02-19, 19:13
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
(S) kommer att hamna i dålig dager ifall juristfolket vågar avslöja hela skandalen. Både polis, SÄK och höga politiker är inblandade. Sen är det en annan diskussion om OP faktiskt behövde röjas ur vägen.
Citera
2020-02-19, 19:16
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Om nu utredningen läggs ner utan åtal så innebär
väl det att utredningsmaterialet inte blir offentligt.
Det blir då motsatsen till vad åklagaren förespeglar
i TV-intervjun.
Jag är lite mer optimistisk, jag tror att vi kommer få en berättelse även om det sannolikt inte blir något åtal (p g a att GM är död) och förundersökningen läggs ner

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6j0VnW/palmeaklagaren-har-satt-sin-heder-pa-spel

"Än vet vi inte mycket. Men jag känner mig förvissad om att Krister Petersson kommer att servera oss en övertygande berättelse om vem som mördade Olof Palme.

Det är, så många år efter att skotten på Sveavägen slutat eka, inte mindre än sensationellt
."
Citera
2020-02-19, 19:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Stig E skall varit det tredje vittnet som var på plats efter Olof Palme var skjuten.
Han ska varit med och lagt Palme i framstupa sidoläge. Skall ha skjutit Palme först och sedan sprungit iväg (Lisbeth Palme såg GM springa iväg) några sekunder för att sedan kommit tillbaka??
Dessutom uppför trappan..... Jag kan ha fel men det känns som om man är lättpåverkad (man läste i tidningen att det var "skandiamannen" och bytte fot (precis som vi såg många göra här på forumet)).
Nu vill man väl bara begrava utredningen...
Citera
2020-02-19, 19:21
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Dessutom uppför trappan..... Jag kan ha fel men det känns som om man är lättpåverkad (man läste i tidningen att det var "skandiamannen" och bytte fot (precis som vi såg många göra här på forumet)).
Nu vill man väl bara begrava utredningen...

Ingen såg honom på plats efter det att Palmes skjutits
Citera
2020-02-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det är inte alls säkert att GM visste var Palme befann sig. Han kanske vara såg Palme och tog chansen.
Ändå ofta man går beväpnad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in