2010-10-21, 23:42
Bannlyst
Hur stor är chansen anser ni att denna laserman är en av ''realisterna'' på denna forumdel?

Hur skulle det påverka Flashbacks redan usla rykte om det kom fram att denna man inspirerats av rasismen i detta forum?

Spekulera!
Citera
2010-10-21, 23:45
Medlem
Encias avatar
Det är inte en omöjlighet, hoppas han grips inom kort iallafall. En samhällsfara och systemfara.
Citera
Bannlyst
Om det nu rör sig om en förvirrad etnisk svensk med "rasistiska åsikter"?
Stor, mycket stor.
Skrev detta inlägg i en annan tråd:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Min poäng var väl snarare att det nog finns både en, två och tre skribenter här på FB som är kapabla till att bedriva ett personligt krig mot blattarna. I organiserade nationalistiska kretsar tror jag inte att man kommer att hitta gärningsmannen, dock är det inte helt orimligt utan ganska troligt att GM ser upp till exempelvis Legion Wasa, Svenska Motståndsrörelsen och liknande paramilitära grupperingar och deras aggressiva kampretorik.
OM, det nu skulle vara en svensk alltså.
Citera
Medlem
Rembrandths avatar
Oj jävlar, det vågar jag inte ens tänka på. Det skulle vara förödande! Får någon i ens närhet då reda på att man hänger i forumet (fastän det fortfarande inte kommer vara olagligt) kommer man bli stämplad som en gangster direkt. Det gissar jag i alla fall!
Citera
2010-10-21, 23:46
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Hur stor är chansen anser ni att denna laserman är en av ''realisterna'' på denna forumdel?

Hur skulle det påverka Flashbacks redan usla rykte om det kom fram att denna man inspirerats av rasismen i detta forum?

Spekulera!
tror chansen är minimal ,verkar vara en enstöring som har en hetsjakt på invandrare
och detta har ju pågått länge, innan debatten blev en stor affär..om det inte finns flera
men det vet man aldrig..
Citera
2010-10-21, 23:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
En undran om detta, om det nu skulle vara så;

lek med tanken på att snubben har ett konto här, han skriver som vilken användare som helst.
Har han rätt eller inte rätt till anonymitet som vi andra..?
Citera
2010-10-21, 23:52
Medlem
Mycket möjligt. Förmodligen en sverigedemokrat också. Han har väl fått för sig att svenskar är på väg att ta tillbaka Sverige i och med Sverigedemokraternas intåg i riksdagen och går ut och skjuter folk för att "snabba" på processen eller få folk att "inse" att tiden är "inne" att handla. Det är möjligt att det är någon av I&I-veteranerna och jag har mina misstankar.
Senast redigerad av Ominus 2010-10-21 kl. 23:55.
Citera
2010-10-21, 23:56
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos

Spekulera!
Skriver - osannolikt; men läser - inte helt omöjligt. Åtminstone trådarna som handlar om honom. Det krävs nog inte mycket googlande för att komma fram hit.
Citera
2010-10-21, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Mycket möjligt. Förmodligen en sverigedemokrat också. Han har väl fått för sig att svenskar är på väg att ta tillbaka Sverige i och med Sverigedemokraternas intåg i riksdagen och går ut och skjuter folk för att "snabba" på processen eller få folk att "inse" att tiden är "inne" att handla. Det är möjligt att det är någon av I&I-veteranerna och jag har mina misstankar.
Då är vi två

Citat:
Ursprungligen postat av Lramschtrampo
Varnagel har visst inte synts till på länge.
Underhållande tanke, knappast troligt dock.
Senast redigerad av Straybullet 2010-10-21 kl. 23:59.
Citera
2010-10-21, 23:58
Medlem
Rembrandths avatar
Faktum är att ingen vet vem gärningsmannen är, så det kan lika gärna vara en utlänning? Dock misstänker jag att det är en svensk man i femtioårsåldern med grått bakåtslickat hår, stor buskig mustasch och riktigt annorlunda kläder. Typ blå skjorta, brun skinnväst, extremt slitna jeans och stövlar med klack. Tror det är en person som var i 25-35 års åldern på den "riktiga" lasermannens tid. Hans försvar när han blir tagen kommer antagligen vara "Jag ville bara rensa upp lite".
Citera
2010-10-22, 00:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
exakt vad är det som pekar mot en ny laserman?
aftonbladets spekulationer?

Nja, vi tar det en gång till. Vad som pekar på en ny laserman är att:

1) Polisen saknar uppenbara motiv till 15 skjutningar i Malmö
2) 14 av de 15 var av utlänsk härkomst
3) Samma vapen (?) ska ha använts vid vissa av skjutningarna
4) Något av offren har påstått sig se en röd prick innan skottet
5) Aftonbladet vill sälja lösnummer

Edit: Glömde en punkt ...
Citera
2010-10-22, 00:13
Medlem
Drumsticks avatar
Är nog inte helt omöjligt att han är medlem på FB och hänger här. Han verkar iallafall vara den enda krigarn vi har på fältet, haha!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in