2010-10-21, 22:34
Medlem
Har ett litet problem som jag förhoppningsvis få svar på.

Ligger på bulk just nu och tänkte köra på i minst 2 månader till, är på gymmet 5 ggr i veckan och ser okej resultat. Men är sugen på att börja träna thaiboxning igen som isåfall skulle ske ca 2 ggr/vecka.

Dvs att jag endast på en vecka skulle ha 3 gympass och undrar om detta verkligen är optimalt för en maximal volymökning under dessa månader? Känns som passen blir lite väl få..
Sen vet jag att thaiboxning och styrketräning inte är optimalt tillsammans för er som vill påpeka det.

Tack på förhand!
Citera
2010-10-21, 23:15
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VbgGnagare
Har ett litet problem som jag förhoppningsvis få svar på.

Ligger på bulk just nu och tänkte köra på i minst 2 månader till, är på gymmet 5 ggr i veckan och ser okej resultat. Men är sugen på att börja träna thaiboxning igen som isåfall skulle ske ca 2 ggr/vecka.

Dvs att jag endast på en vecka skulle ha 3 gympass och undrar om detta verkligen är optimalt för en maximal volymökning under dessa månader? Känns som passen blir lite väl få..
Sen vet jag att thaiboxning och styrketräning inte är optimalt tillsammans för er som vill påpeka det.

Tack på förhand!
3 pass med fokus på knäböj,mark bänk.chins,bonnapress. sen några valfria övningar för armar o axlar skulle jag satsat på under denna tid.körde själv så med mkt goda resultat
Senast redigerad av ZEUS. 2010-10-21 kl. 23:20.
Citera
2010-10-21, 23:17
Medlem
Det är väl klart att det blir mindre ökning av att du kör mindre seriöst. Men till slut beror det ändå på hur du lägger upp träningen. Förmodligen kan du få ganska bra ökning med bara tre dagar i veckan.

Det handlar om vad du prioriterar. Vill du satsa på styrketräningen så är inte thaiboxningen ett bra komplement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in