2010-10-21, 21:01
Medlem
Hej, när jag precis startat upp datorn så ligger min memory-användning på ca 1gb (har 4gb). Men efter allt längre som min dator är igång så stiger denna tills den efter några dagar är på max, utan att jag gjort någonting.

Jag har kollat igenom alla processer väldigt djupt, men det är inget som utmärker sig stiga. Vart kommer det ifrån? Hur löser jag det?
Citera
2010-10-22, 16:37
Medlem
stänga av datorn i mellan åt? under nätter och när du inte är hemma? det är inte bra att den står på så hela tiden, den blir som sagt överhettad
Citera
2010-10-22, 17:31
Medlem
hasenfrasens avatar
Minne är till för att användas. Outnyttjat minne är värdelöst minne. Det Windows gör över tid är att cache-hålla valda delar i minnet. Det är så där datorer funkar. Kika lite i Aktivitetshanteraren och Resurshanteraren så ser du vad som händer.
Citera
2010-10-22, 17:39
Medlem
bassan1000s avatar
Testa med att höja tilldelningen av virtuellt minne i datorn! Detta innebär att windows kan göra sig av med minnesupptagande processer och arkivera dem virtuellt på din hårddisk!

Kontrollpanelen --> System --> systemegenskaper --> avancerat --> Virtuellt minne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in