2010-10-21, 20:14
Medlem
wtbsnuss avatar
Köpte en laptop häromdagen. Windows 7, 4gb ram osvosv. Och nu har den slutat fungera. Jag startar den som vanligt och den läser på. Men varje gång jag trycker på startmeny knappen så låser sig nästan allt och jag får felmeddelandet: "MICROSOFT WINDOWS" Ett program har slutat fungera, vill du avsluta nu? Felmeddelandet verkar lite halvt osäkert.. Det är allt som står i felmeddelandet.

Har sökt igenom datorn med avg, mcafee sant även malewarebytes men det hittar inget skumt.

Felsäkert läge finns det inget problem med, och det känns verkligen som om jag har fått virus på något sätt men har ingen aning om hur jag ska hitta det!

Drog ihop tråden snabbt och hoppas att någon förstår och har någon lösning på problemet!

/wtbsnus
Citera
2010-10-21, 20:18
Medlem
Zelogaths avatar
Jag är allt annat än datasnille, men har du kollat inställningar, autostart-program och virusscannat i felsäkert läge?
Det är det enda jag kan rekommendera..
Får du någon "kod" eller något namn på felmeddelandet du får upp? (typ 800#c2.14524 etc)
Så kanske du kan söka på det på internet och se om flera har samma problem och kanske har en lösning.
Citera
2010-10-21, 20:24
Medlem
wtbsnuss avatar
Jag har sökt genom datorn i felsäkert läge!
I autostart verkar inget vara fel.

Kan det vara att jag har 2 virusprogram på datorn? Låter lite långsökt men det är det ända jag kan komma på för tillfället. Om det hade varit hårdvarufel hade jag väl inte kunnat lattja runt i felsäkert läge?
Citera
2010-10-21, 20:29
Medlem
niklas12343s avatar
Systemåterställning!
Citera
2010-10-21, 23:23
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12343
Systemåterställning!
Benägen att hålla med, speciellt när den ändå är sprillans ny!
Du förlorar inget på det
Men om samma problem kvarstår skulle jag kontakta säljaren.
Citera
2010-10-22, 05:23
Medlem
Felet är ju in Windows så det är lite väl onödigt att kontakta säljaren bara för att man inte att rensa bort skärp eller inte orka installera om Windows.

Förutom virus kan är det lika troligt att han lagt in skit själv (program, codec mm) efter att ha köpt datorn. Sen vet vi ju att märkes datorer levereras med massor av skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in