Citat:
Ursprungligen postat av SirPatman
Med risk för att låta lite väl obvious - skippa kött/substitut helt och hållet. När jag gör mina chilligrytor brukar det faktiskt vara 50-50 att jag använder kött överhuvudtaget. Men tanke på hur mycket smak en riktig chilligryta har så är det faktiskt helt egalt om det finns kött med eller ej - lika gott ändå.
EDIT: Ett alternativ är att steka på ett gäng skivade chorizo korvar och slänga ner dessa dessa i de portioner där gästerna vill känna att de biter i lite kött.
EDIT 2: Såg först nu ordet färs i första posten. Skippa allt vad färs heter om du ska göra en riktig texas-chili.
men, ja? jag skrev ju att jag inte behöver någon hjälp med att göra chilin med kött. naturligtvis använder jag inte färs när jag gör min chili.
men alltså, era tips om att skippa kött eller ersätta med vitlökar går ju helt bort. alltså, när jag gör en chili så består ju slutprodukten av typ runt 85% sönderkokt kött och lite, lite tokstark chili-gröt runt om.
så det är inget alternativ.
jag är faktiskt inte så överdrivet intresserad av massa recept och sånt om det inte innehåller just grytbitar av soja - så som jag frågar om i trådstarten.