Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-21, 15:22
Medlem
Hej , det är så att när ja tränar min biceps så känns det inte som den blir tränad riktigt jag tränar den dem en gång i veckan med 4 övningar : scottcurl ez bar smalt och brett grepp 3 set på varje , hantelcurl 3 set, hammercurl 3 set. Är detta ett bra schema lr hur tränar ni er biceps
Citera
2010-10-21, 15:29
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylo
Hej , det är så att när ja tränar min biceps så känns det inte som den blir tränad riktigt jag tränar den dem en gång i veckan med 4 övningar : scottcurl ez bar smalt och brett grepp 3 set på varje , hantelcurl 3 set, hammercurl 3 set. Är detta ett bra schema lr hur tränar ni er biceps

Det är ett ok upplägg, men biceps är en liten muskel så tre övningar bör räcka. Kör tex skivstångscurl, sittande bicepscurl med lätt lutad bänk samt scottcurl eller hammercurls. Vissa hävdar dock att hammercurls är mer av en underarmsövning, men jag anser att den tar väldigt bra på biceps med.

Om du inte känner att den blir tillräckligt tränad finns det en risk att du kör med för tunga vikter och kopplar in andra muskelgrupper för mycket. Testa att sänka vikterna och koncentera dig på att verkligen lyfta med biceps.
Citera
2010-10-21, 15:42
Medlem
Okey tack för tipset ska testa det
Citera
2010-10-21, 16:05
Medlem
kan ju ckså vara så att du tränar med för lätta vikter :P försök bara att göra det strikt (inget problem i scottcurl iofs) så borde det inte vara några problem. testa koncentrationscurl (armbågen mot benet) btw, den gillar jag iaf
Citera
2010-10-21, 16:16
Medlem
ok
Citera
2010-10-21, 16:36
Medlem
Okej men jag har hört att man ska träna inre och yttre bicepsen och desto smalare grepp man har så tränar man inre och bredare yttre. hur är ditt schema för biceps?
Citera
2010-10-21, 16:47
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Okej men jag har hört att man ska träna inre och yttre bicepsen och desto smalare grepp man har så tränar man inre och bredare yttre. hur är ditt schema för biceps?

Glöm inte mellersta delen av biceps när du ändå håller på. Axoncurl lämpar sig bäst för den delen.
Citera
2010-10-21, 17:47
Medlem
Ok så om ja kör skivstångscurl , axoncurl med ez bar och scott curl en gång i veckan med 3 set på varje och 6-8 repitioner så mycket vikt jag kan räcker det då?
Citera
2010-10-21, 18:56
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ok så om ja kör skivstångscurl , axoncurl med ez bar och scott curl en gång i veckan med 3 set på varje och 6-8 repitioner så mycket vikt jag kan räcker det då?

En förbättrad version av en redan komplett övning?
Citera
2010-10-21, 19:00
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:

Nu förstör jag väl det roliga. Men axoncurls är ett skämt. Det är cablecurls som man kör med kabel och inte något annat.
Senast redigerad av Himmler! 2010-10-21 kl. 19:03.
Citera
2010-10-21, 19:19
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:

Som sagt så är axoncurl mest för att skojja till det lite. Skivstångscurl och hantelcurl räcker gott. Skivstång erbjuder lite fler variationer genom smalt-mellan eller brett grepp. Sikta på kontakt -> långsamt ner och mellan/snabbt upp utan att låsa stången vid hakan. Jag brukar alltid klistra armbågarna mot kroppen, väldigt sällan jag ser andra köra så men ge det ett försök. Du kanske behöver sänka vikten men du kommer garanterat prickan sanningen ordentligt.
Citera
2010-10-21, 20:15
Medlem
ok
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem