2010-10-21, 10:31
Bannlyst
Villka fotboll spelare är sveriges bästa genom tiderna?

min lista me motiveringar

1: Zlatan
kommentar över flödig. killen har spelat i ajax, juve, inter, barca, milan o har inte ens fyllt 30. inte många som kan mäta sig med honom. Bäst

2: Thomas Nordahl
gjort mest mål på en säsong i Serie A. mer än spelare som pato, ronaldo, ronaldinho, del piero o shevshenko till ex. Grymt

3: Henke Larsson
lång o fram gångs rik kariär, spelat i många storklubbar som exempel barca, united o celtic. europas bästa mål skytt en gång i tiden. avgjorde cl finalen mot arsenal med sitt inhopp. Fantastisk spelare

4: ????? ?????
jag vet faktist inte vem som skulle passa in här. han målvakten som spelade när sverige tog medalj kanske? ni vet han som gjorde reklam för mc

5: Fredrik Ljungberg
trots skader hade han en lång o bra kariär i premier league. 75 lands kamper för sverige är inget annat än imponerande! spelare numera i MLS. Saknad i europa?

vad anser ni?
Citera
2010-10-21, 10:40
Medlem
Tomas Brolin förtjänar en plats tycker jag. Den enda spelaren från Sverige som har blivit uttagen i ett världslag.
Citera
2010-10-21, 10:43
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForseteII
Tomas Brolin förtjänar en plats tycker jag. Den enda spelaren från Sverige som har blivit uttagen i ett världslag.

Ibra har blivit uttagen ju.

http://www.eurosport.se/fotboll/la-liga/2009-2010/zlatan-med-i-varldslaget_sto2191317/story.shtml
Citera
2010-10-21, 10:50
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
Menar du Dogge Doggelito?
Bigmac på köpet!

Tomas Ravelli som räddade straffen mot Rumänien VM94 menar du? :P
Citera
2010-10-21, 11:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KILLERMACHINE95

gjort mest mål på en säsong i Serie A. mer än spelare som pato, ronaldo, ronaldinho, del piero o shevshenko till ex. Grymt

Ännu en gång så överraskar du mig med dina kunskaper, jag hade ingen aning om att Thomas var så framgångsrik men men....
Citera
2010-10-21, 11:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Villka fotboll spelare är sveriges bästa genom tiderna?

Du menar nog Gunnar...

Citat:
vad anser ni?

Jag anser att Torbjörn Nilsson lätt kommer med på en sådan här lista. Skulle ha honom som nummer två.
Citera
2010-10-21, 12:31
Medlem
Guigsys avatar
Bosse Larsson är utan tvekan den bästa svenska fotbollsspelare genom tiderna. Nämn en annan svensk fotbollsspelare som kunde spela på högsta nivå på alla positioner genom sin karriär, så kanske jag ändrar mig.
Citera
2010-10-21, 12:44
Medlem
Treehorns avatar
ll Barone borde vara med på listan, kanske före Nordahl egentligen.
Citera
2010-10-21, 12:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guigsy
Bosse Larsson är utan tvekan den bästa svenska fotbollsspelare genom tiderna. Nämn en annan svensk fotbollsspelare som kunde spela på högsta nivå på alla positioner genom sin karriär, så kanske jag ändrar mig.

Vad har det faktum att man kan spela på alla positioner med att vara bäst att göra?
Citera
2010-10-21, 13:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
Trådstarten kanske kan flyttas till någon Youtube-kommentar eller så?

Ibrahimovic är sannolikt den mest talangfulla spelare Sverige fått fram, men han har inte lett landslaget till några stora framgångar, och inte heller vunnit CL. Ligger i lä av t ex Tomas Brolin och Henrik Larsson där. Serie A-framgångarna för Ibra imponerar, men där ligger han ändå i lä av Gunnar Nordahl, samt egentligen hela Gre-No-Li.

Utöver nämnda namn i tråden skulle jag väl slänga in Jonas Thern, Ralf Edström, Ove Kindvall, Kurre Hamrin och Sebastian Rajalakso.

Agne Simonsson sägs väl ha varit tongivande i Sveriges största fotbollsframgång någonsin, dvs VM-silvret 1958, men det är så länge sedan att inte ens Fula Gubben kan säga något vettigt om det.

Det man ska minnas om de här gamla 50-talsspelarna är att fotboll var en oerhört stor sport på den tiden, med betydligt högre publiksiffror än idag i både Sverige och Italien.
Senast redigerad av Fula Gubben 2010-10-21 kl. 13:37.
Citera
2010-10-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Trådstarten kanske kan flyttas till någon Youtube-kommentar eller så?

Ibrahimovic är sannolikt den mest talangfulla spelare Sverige fått fram, men han har inte lett landslaget till några stora framgångar, och inte heller vunnit CL. Ligger i lä av t ex Tomas Brolin och Henrik Larsson där. Serie A-framgångarna för Ibra imponerar, men där ligger han ändå i lä av Gunnar Nordahl, samt egentligen hela Gre-No-Li.

Utöver nämnda namn i tråden skulle jag väl slänga in Jonas Thern, Ralf Edström, Ove Kindvall, Kurre Hamrin och Sebastian Rajalakso.

Agne Simonsson sägs väl ha varit tongivande i Sveriges största fotbollsframgång någonsin, dvs VM-silvret 1958, men det är så länge sedan att inte ens Fula Gubben kan säga något vettigt om det.

Det man ska minnas om de här gamla 50-talsspelarna är att fotboll var en oerhört stor sport på den tiden, med betydligt högre publiksiffror än idag i både Sverige och Italien.

Sebastian Rajalakso? Snälla gör oss alla en tjänst och avregistrera dig ifrån flashback och kom aldrig tillbaka. Usch vilken sopa du är!!
Citera
2010-10-21, 15:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Sebastian Rajalakso? Snälla gör oss alla en tjänst och avregistrera dig ifrån flashback och kom aldrig tillbaka. Usch vilken sopa du är!!

Grym klasspelare, hittar giftiga skott kring hela boxen, kämpar för laget. Lojal mot klubben trots många bud från Syd-Europa. I rest my case.

- F.G

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in