Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2010-10-20, 23:31
Medlem
Fernets avatar
I slutet på iMovie filmen på hemsidan har dom gamla Apple TV vid TVn...
(http://www.apple.com/ilife/imovie/)
2010-10-20, 23:45
Medlem
Gillar dessa Eventen. Känns som man är rätt nördig. We like Ilife =)
2010-10-21, 10:49
Medlem
tzjs avatar
Tankar ner iLife 11 från BS nu. Skall bli intressant att testa.
2010-10-21, 15:46
Medlem
jag kan hålla med om att apple tar saker som funnits ett tag och berättar att det är så revolutionerande osv. Men saken är att ofta fungerar det hundra gånger bättre på en mac/iphone än en annan hårdvara.
2010-10-21, 19:52
Medlem
cc_zeros avatar
Jag, som många andra, gillar inte alls hur OS X verkar gå från ett vettigt operativsystem till ett iOS.

Har alltid kört mac, och innan iPoden tog världen med storm, fick man ju verkligen försvara sig och debattera som fan så fort man var på ett lan om varför man "var så dum" att man hade en dator med ett äpple på.

Huvudargumenten var alltid säkerhet och användarvänlighet.

Nu efter att min mbp blivit hackad rakt upp och ner och OS X verkar förvandlas, sakta men säkert, till ett operativsystem för förståndshandikappade, så börjar i alla fall jag fundera på vad för os man ska vända sig till i framtiden

Hoppas innerligt att jag bara är överreagerar och framtiden inte blir som jag målar upp i min mörka värld.
2010-10-22, 12:20
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Hur menar du nu?

Kanske bara var jag som drog i förstora växlar, och det faktum att jag faktiskt inte kollade på eventet utan bara läste mac.febers nyhetsuppdateringar.

Citat:
Steve börjar det hela med att förklara varför eventet heter "Back to the Mac" och fortsätter med att prata om inovationerna i iOS och att de vill ta de funktionerna till macen, därav "Back to the Mac".

Citat:
Det kommer även någon ny form av docka vid namn Launch Pad som gör att du kan samla dina program på macen på liknande sätt som på ipads/iphones hemskärm. Där kan du ordna saker i olika skärmar som på din iOS-pryl med mappar och hela köret, Det vill säga att din dator blir en superstor iPod Touch utan touch.

Källa: Read more: http://feber.se/mac/#ixzz1356Bubqm

Samt Appstore för OSX.

Det är väl det jag mer eller mindre grundar mitt påstående om att OSX går till iOS.
2010-10-22, 18:19
Moderator
^Eazs avatar
Låser denna nu.
Kommer bryta ut några diskussioner till egna trådar.
/Mod.
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in