Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-20, 19:56
Medlem
Ugnsfolies avatar
Hejsan,

Har troligen blivit utsatt av en "keylogger", eftersom först mitt World of Warcraft konto blev hackat igår. Och efter en igenomscanning med Avast Home edition, Spybot search and destroy och Malvarebyte's (allt uppdaterat och fulla igenomskanningar ) så hittar dom INGENTING.

Kan vara så att de har fått mitt lösenord eller något på ett annat vis, så jag böt de flesta lösenorden (WoW, MSN och Gmail ) och tänkte inte så mycket mer på det. Tänkte gå igenom resten idag.

Men idag så blev mitt hotmailkonto "hackat" så jag kommer inte in. Skickade en password reset men den jäveln hade satt en mail adress som den skickade till något ****@qq.com.

Så min stora fråga är: HUR?
Scannat igenom med 3 program utan resultat.

Saker som jag kan komma på som jag har gjort senaste 2 veckorna som kan ha bidragit till detta:

För att se filmer på icefilms.info måste man adda ett script med addonen greasemonkey (vet inget om det så jag har egentligen ingen aning om detta).

Jag gick igenom en "webb proxy" för att kunna se ett streamat program på en engelsk hemsida. Dum som jag var så loggade jag också in mig på mitt Gmail konto en gång när jag använde den (dock så har inte mitt Gmailkonto samma lösenord som mitt hotmailkonto ), och mitt gmailkonto har inte blivit hackat vad jag vet. Så jag vet inte.

Egentligen så bryr jag inte mig så mycket om mitt wow konto, och jag skulle kunna skaffa ett nytt Hotmailkonto. Men jag vill bara veta hur de tog reda på mina lösenord.

Några teorier?

Med mycket vänliga hälsningar
Mr Folie
Citera
2010-10-20, 20:02
Medlem
flavourkids avatar
Testa att scanna med kaspersky och/eller panda cloud.

Om det inte är keylogger så vet jag inte vad det är. Kanske en polare som jävlas? Hade du samma lösenord på hotmail som på WoW?
Citera
2010-10-20, 20:03
Medlem
antonstds avatar
Loggat in med dit wow konto någon annanstans?
Är inte säkert att trojanen är "känd" av antivirusföretagen än. Ta och laddaner HiJackThis och släng upp loggen här på forumet i rätt tråd så lär du få hjälp.
Citera
2010-10-20, 20:11
Medlem
Ugnsfolies avatar
Tack för de snabba svaren.

Jo jag kollade igenom denna forumdel lite mer och laddade precis ner HijackThis.

Bara jag som vet om lösenorden. Använder ungefär 3 olika lösenord till det mesta dock så är WoW, Gmail och Hotmail de 3 olika jag använder så.

Senast jag loggade mitt wowkonto någon annanstans var i England för typ 2 månader sen. Så det tror jag inte :P
Citera
2010-10-20, 20:17
Medlem
DollarMakers avatar
Ta bort denna.Keylogger
C:\Users\Peter\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\S tart Menu\Programs\Startup\nssvc32.exe
Citera
2010-10-20, 20:24
Medlem
Ugnsfolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
Ta bort denna.Keylogger
C:\Users\Peter\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\S tart Menu\Programs\Startup\nssvc32.exe

Har ingen sådan körandes i mitt system tyvärr
Citera
2010-10-21, 06:04
Medlem
Ugnsfolies avatar
Har scannat min dator med ett antal olika antivirus nu och inget hittar nått. Vill jättegärna veta om min dator är saker =/ Så man kan börja återställa allt igen, men eftersom inget virus är funnet så är jag osäker.

Vad tror ni? Kan det ha varit så att jag bara gick igenom någon "dålig" sida som tog mitt lösenord när man skapade någon användare eller dylikt? Eller är det fortfarande skit på min dator?
Citera
2010-10-21, 07:40
Medlem
Dicken1337s avatar
Om du inte får bort det så kan du i värsta fall formatera om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in