2010-10-20, 19:49
Medlem
Jag ändrade till futurism temat igår och nu när jag loggar in så är det standard temat vitt

Hände samma sak dagen innan. Lite irriterande om man måste in och ändra varje gång och ja jag sparade inställningarna
Citera
2010-10-20, 20:46
Medlem
händer det inte samma för er?
Citera
2010-10-20, 21:07
Moderator
evilhoneys avatar
Tillåter du att det sparas kakor? Klickade du i "kom ihåg mig"?
Citera
2010-10-20, 21:11
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Tillåter du att det sparas kakor? Klickade du i "kom ihåg mig"?
Grejen är att många ofta rensar ut tidigare Internethistorik, i alla fall jag gör det efter att ha betalt räkningar på Internet, kanske är lite paranoia bakom det, men... hur som helst så sparas inte den inställningen man har valt här på Flashback, när man rensar historiken.

Skulle inte ett smartare system vara att man istället väljer tema under sina inställningar och sparar där, så att temat alltid finns kvar när man loggar in? Låter det som ett bra förslag?
Citera
2010-10-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Grejen är att många ofta rensar ut tidigare Internethistorik, i alla fall jag gör det efter att ha betalt räkningar på Internet, kanske är lite paranoia bakom det, men... hur som helst så sparas inte den inställningen man har valt här på Flashback, när man rensar historiken.

Skulle inte ett smartare system vara att man istället väljer tema under sina inställningar och sparar där, så att temat alltid finns kvar när man loggar in? Låter det som ett bra förslag?
jag håller absolut med!
Citera
2010-10-20, 22:51
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Jag ändrade till futurism temat igår och nu när jag loggar in så är det standard temat vitt

Hände samma sak dagen innan. Lite irriterande om man måste in och ändra varje gång och ja jag sparade inställningarna
Med trådtiteln "Varför sparas in FB temat?", undrar du då varför det inte sparas på servern vad du har valt, eller varför du inte lyckas få inställningarna att sparas på din dator?

Citera
2010-10-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Med trådtiteln "Varför sparas in FB temat?", undrar du då varför det inte sparas på servern vad du har valt, eller varför du inte lyckas få inställningarna att sparas på din dator?

Jag undrar varför det inte är det tema jag valt varje gång jag loggar in. Men jag kom på nu att jag gjort en inställning i firefox. följde någon guide så att all historik försvinner så det blir svårare att spåra och sån skit. Kanske är därför
Citera
2010-10-21, 19:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Jag undrar varför det inte är det tema jag valt varje gång jag loggar in. Men jag kom på nu att jag gjort en inställning i firefox. följde någon guide så att all historik försvinner så det blir svårare att spåra och sån skit. Kanske är därför
Det är precis därför. Inställningen för temat (samt även toppmenyns beteende och sidans storlek) sparas som kakor i din webläsare. Kör du totalt privat surfning försvinner dessa obönhörligen varje gång du stänger ner.
Citera
2010-10-21, 22:30
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är precis därför. Inställningen för temat (samt även toppmenyns beteende och sidans storlek) sparas som kakor i din webläsare. Kör du totalt privat surfning försvinner dessa obönhörligen varje gång du stänger ner.
Exakt! Och det är ju lite irriterande (i-landsproblem jag vet) att inställningarna försvinner varje gång man rensar historik, kakor, etc.

Vore mitt förslag ovan därför en bra lösning? Kan någon mod/admin svara på det?
Citera
2010-10-22, 09:58
Medlem
Loamigads avatar
Smartare och smartare, visst går det. Men jag antar att flashbacks db är relativt stor så att admin förmodligen vill ändra så lite som möjligt i strukturen
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead

ot:Andvänder inte alla svenska banker någon form av dosa idag? Nu skulle du ju iofs bli hackad om du fick ett "bank"spyware även om du rensar kakor eller inte så ser knappast meningen med det, men sure. (Om du har personligt lösenord dvs)
Senast redigerad av Loamigad 2010-10-22 kl. 10:03.
Citera
2010-10-22, 22:03
Medlem
Kör man Firefox så finns Futurism temat här:

http://userstyles.org/styles/25952

eller:

http://userstyles.org/styles/37828

För detta funkar tillägget Stylish: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/2108/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in