Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
Detta tänker jag inte ens kommentera.
Ha! Du gjorde just det
Men kolla sid 664 eller var det 665
här
Kroppen slår över till fettförbränning, man hamnar i kreatos eller vad det nu heter (inte det diabetiker kan hamna i) och det luktar aceton om urinen några dar. Men sen lugnar det ner sig. Det dom testade Jag vet inte om det var paleolitisk, GI, LCHF eller vad man nu skall kalla det redan 1930 och visst blev dom risiga i kistan i några dar. Men ingen dog i alla fall. Gick ner lite i vikt trots att dom bara åt kött/lever/fett.
Så visst kan jägare/samlare eller med ett konstigare ord omnivorer som vi tillhör käka det mesta (vissa saker kan man iofs bara äta en gång som flugsvamp). Men allt för mycket av allt är inte NYTTIGT. Och det var väl frågan i tråden.
10 000år eller 30 000år är fortfarande en skvätt i rymden mot 7 miljoner år när dom första 2 benta homininerna kutade omkring. Utvecklingen mot homo sapiens som jag förutsätter att jag tillhör är just bara en anpassning till ändrade levnadsvillkor - det tar tid. Eller generationscykler egentligen, det går fortare för bakterier att anpassa sig än för tex dinosaurier (som försvann pga nån snabb förändring tror dom).
Så min åsikt är att om man pillar med en maskin som "uppfanns" för 7M år sen, kanske använt sporadiskt med spannmål och kolhydrater under 30k år till att dom senaste 200 åren ha potatis som stapelföda till allt är att gå lite snabbt fram. (jo människan har odlat potatis i ca 8k år men i Sverige blev den inte poppis förrän på 1800 talet nån gång).
Men vad som är nyttigt, och vad som är gott. Det kan man nog diskutera hur länge som helst.