2010-10-20, 17:33
Medlem
ElHefes avatar
"De äldre ungdomarna som uppges vara i gymnasieåldern stoppade och hotade högstadieeleverna strax innan klockan åtta, vid tunneln från Fågelsångsområdet på elevernas väg till skolan. Enligt uppgift frågade gärningsmännen vilka av eleverna som gick i sjuan innan de plockade av dem datorerna.

- Det här är inte bra, det kommer att sprida sig, säger Stephan Söderholm vid polisen i Lund.

Sjuorna har fått skoldatorer och det är dessa som blivit stulna. Det har varit obligatoriskt för eleverna att ha datorerna med sig hem från skolan. Nu har skolledningen bestämt att eleverna tills vidare slipper ta hem sina datorer."

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1272584/Elever-ranade-pa-vag-till-skolan.html

Södra Sandby - hålan där en 13årig flicka för bara någon vecka sedan blev misshandlad, och ytterligare någon dag senare fick studion med inspelningsmaterial på skolan inbrott och saker värda upp emot hundratusen försvann.

Min första tanke var att det antingen var syskon till någon på skolan eller släktingar/kompis kompis som begått brottet.. Att de vet om att just 7orna precis fått datorer säger mig att de får information från någon på skolan. Har ni några teorier?
Senast redigerad av ElHefe 2010-10-20 kl. 17:50.
Citera
2010-10-20, 17:52
Medlem
Playahs avatar
om någon vet vilka de var tar ja med glädje emot namn då ja bor i denna håla och gärna hjälper 13 åringarna fixa tillbaka sina datorer. har nästan en känsla av vilka det är..
Citera
2010-10-20, 18:00
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
om någon vet vilka de var tar ja med glädje emot namn då ja bor i denna håla och gärna hjälper 13 åringarna fixa tillbaka sina datorer. har nästan en känsla av vilka det är..

Jag har några polare i Sandby och en har en bror som går på skolan som hade hört när en snubbe sade till polisen att det kunde vara hans kusiner som gjort det. Vem tror du det är?
Citera
2010-10-20, 23:27
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
han är 92a eller 91a, japp han gick på killebäck.
fick dock nyss reda på att de var några invandrare från någon annan stad som hade gjort detta

Vart fick du reda på det?
Citera
2010-10-21, 08:54
Medlem
Citat:
han är 92a eller 91a, japp han gick på killebäck.
fick dock nyss reda på att de var några invandrare från någon annan stad som hade gjort detta
Från Staffanstorp? Zigenare?
Citera
2010-10-21, 14:31
Medlem
Playahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbag
Från Staffanstorp? Zigenare?

hmm ja tror de va zigenare från arlöv, kan ha varit staffanstorp
Citera
2010-10-21, 14:47
Medlem
Raoul skrev stad så mitt tips blir Lund
Citera
2010-10-24, 11:32
Medlem
Konstigt att de inte plockat in någon för detta än när så många sett dem helt omaskerade.
Jag hörde nu även att de hade varit och rekat platsen dagen innan.
Och för den som undrar så ja, dom hade utländskt utseende...förvånande
Citera
2010-10-24, 11:36
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
hmm ja tror de va zigenare från arlöv, kan ha varit staffanstorp

Det bor bara ziggizar i arlöv, säkert.
Citera
2010-10-28, 18:35
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/lund/article1282003/En-anhallen-for-datorranen.html

Vem/vilket gäng är det?
Citera
2010-10-28, 19:41
Medlem
Så det är misshandel, hot, antastande av flickor och rån det handlar om. Och vad pratar de om på mötet som skolan anordnade? Om hur man ska upptäcka riskbarn som behöver hjälp och stöd, hur man ska anpassa sig för att inte bli rånade och motiveringen till varför man valde Mac över PC......

När ska man börja behandla folk utefter deras medvetna agerande? Anhåll de jävla avskumen som går på barn.

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1275459/Vad-ska-ungdomarna-bara-med-sig.html

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1274771/Krafttag-mot-vald-pa-Killebackskolan.html
Senast redigerad av Killa_Mike 2010-10-28 kl. 19:50.
Citera
2010-10-28, 21:39
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Raoul skrev stad så mitt tips blir Lund
Eslöv tydligen. Kanske släkt med några andra zigenarjuveler där, tänker mest på de som rånmördade pensionären.

Har Maria Leissner uttalat sig om hur rasistiskt detta skolmöte är som undergräver zigenarnas kreativa ådra och möjlighet till försörjning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in