• 1
  • 2
2010-10-20, 15:51
Medlem
Jag brukar väl bränna runt 300 kcal/timme på promenad då jag håller en hastighet av cirka 6 km/h (korta ben ). De sista två hundra drar jag antingen på motionscykel eller kombinerat promenad/löpning på bandet.

Kosten är ganska balanserad faktiskt, försöker såklart hålla ner lite på onödiga kolhydrater men ändå tillräckligt för att orka med. Kände idag till exempel när ja hade dragit ner ordentligt på kosten att jag inte alls kunde hålla samma tempo på gymmet. Har funderat lite på LCHF diet, men vill inte riskera någon negativ kroppsomställning nu när man behöver all näring man kan få.
Citera
2010-10-20, 15:53
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naaze
Jag brukar väl bränna runt 300 kcal/timme på promenad då jag håller en hastighet av cirka 6 km/h (korta ben ). De sista två hundra drar jag antingen på motionscykel eller kombinerat promenad/löpning på bandet.

Kosten är ganska balanserad faktiskt, försöker såklart hålla ner lite på onödiga kolhydrater men ändå tillräckligt för att orka med. Kände idag till exempel när ja hade dragit ner ordentligt på kosten att jag inte alls kunde hålla samma tempo på gymmet. Har funderat lite på LCHF diet, men vill inte riskera någon negativ kroppsomställning nu när man behöver all näring man kan få.
Lyckas du hålla ut de första dagarna så ser jag fördelar med en LCHF-diet, speciellt om du inte styrketränar eller konditionstränar väldigt intensivt.
Citera
2010-10-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Lyckas du hålla ut de första dagarna så ser jag fördelar med en LCHF-diet, speciellt om du inte styrketränar eller konditionstränar väldigt intensivt.

Jo jag hade nog uppskattat kosten i alla fall, har läst en del om den. Men kan kanske passa på att ställa lite frågor angående den om du kan mer?
Hur blir det med mättnadskänslan? I mitt huvud ser ja mig trycka i mig sallad som en tok :P
Ekonomiskt, är student så man har ju inte pengar att kasta omkring sig precis.
Och till exempel, Om jag lägger till naturliga fettkällor som avokado, nötter osv, är det bara att ta bort ris/pasta/potatis mot grönsaker o lite frukt o bär?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in