2010-10-19, 23:43
Medlem
Hej!
Jag undrar om det finns någon mer småföretagare som blivit lurad av telefonförsäljare som ringer från Allaofferter.se ? (ägs tydligen av Nordic Media Sweden).

Fick samtal av en telefonförsäljare som tjatade på mig en sk "gratis månad" på allaofferter.se. Självklart så var det inte bindande, självklart skulle jag få avbryta tjänsten om jag inte var nöjd, lovade säljare! Tills det dök upp en faktura på 600kr för ett abonnemang, jag försökte ringa upp företaget men lyckades aldrig komma fram. Därefter skickade jag ett mail till mailadressen som uppgavs på fakturan, visade sig vara en falsk mailadress. När jag slutligen fick tag på en ansvarig (via annan mailadress, då dem vägrar ta ärendet per tel) visade sig att jag nu blivit Guldmedlem hos dem och är bunden i 24 månader! Alltså 600kr i två år för en tjänst som inte gett mig en endaste kund.

Känner mig så dum att jag tackade ja till gratismånaden.
Finns det någon mer som känner sig lurad eller känner till företaget?
Citera
2011-05-04, 10:55
Medlem
Vill utfärda en varning för Nordic Media.
Säljare från detta företag ringde och försökte sälja på oss Google-annonsering vilket vi vänligen avböjde. När vi annonserar på Googles hemsida sköter vi det själv.
Det dyker upp en faktura på 6000kr senare med en förseningsavgift på 24%.
Jag ringer dit och frågar vad detta är för faktura och får då höra en inspelning på samtalet, som de då tydlingen har klippt ihop så det ska låta som om man har tackat ja till deras erbjudande.
Frågade också vilka sökort vi skulle ha beställt och får svar som inte alls stämmer in med vår verksamhet.

Vi bestrider självklart fakturan.

Tro om Google skulle vilja peta ett finger i ögat på dem.
Citera
2011-05-10, 23:08
Medlem
Oj då!

Ojdå, det låter inte som roliga problem. Jag hoppade på erbjudandet via en telefonförsäljare som kontaktade mig för ett par månader sedan. Det var samma princip som ni, att man erhöll en ”fri månad” och sen fick ett fortsatt abonnemang. Såvida man inte valde att säga upp den inom en viss tid. För min del har det dock fungerat väldigt bra och faktiskt genererat fler kunder som via google har hittat mina annonser och hemsidan. Hoppas det löser sig för er del, med tanke på att att det är en tjänst som verkligen fungerar.
Senast redigerad av Direktor 2011-05-10 kl. 23:39.
Citera
2011-05-11, 07:27
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktor
Ojdå, det låter inte som roliga problem. Jag hoppade på erbjudandet via en telefonförsäljare som kontaktade mig för ett par månader sedan. Det var samma princip som ni, att man erhöll en ”fri månad” och sen fick ett fortsatt abonnemang. Såvida man inte valde att säga upp den inom en viss tid. För min del har det dock fungerat väldigt bra och faktiskt genererat fler kunder som via google har hittat mina annonser och hemsidan. Hoppas det löser sig för er del, med tanke på att att det är en tjänst som verkligen fungerar.

Bra försök dock
Citera
2011-05-11, 09:17
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktor

Jo tjena, lite svettigt nu när kunderna börjar bli sura?
Citera
2011-10-11, 20:18
Avstängd
Lacerdas avatar
Just nu verkar det som att Nordic media utför en drive igen. Jag har fått e-post från flera personer som varnar för dessa fittor.

Citat:
Vill varna Er alla om Nordic Media. Det är ett bluff företag som ringer runt. Be samtliga att bara lägga på luren som blir uppringda. De vill att du ska uppge ditt namn och få dig att säga vissa ord som de behöver för att klippa ihop ett avtal som de sedan försöker skicka faktura på. Så be alla att bara slänga på luren så fort de uppfattat att det är nordic media som ringt.
Citera
2011-10-12, 20:59
Medlem
Finans.killens avatar
Bara att bestrida fakturan.
Citera
2011-11-29, 22:55
Medlem
Pjornens avatar
Dessa har ringt upp mig för 3-4 gånger den senaste veckan och sagt att de gör någon undersökning om tv användningen eller liknande, de frågar vad man har för tv utrustning osv. Har aldrig svarat på frågorna men då jag brukar bara säga Ja när jag svarar i telefon så blev man ju lite orolig nu ifall om de klipper ihop nå skit
Citera
2011-11-30, 21:30
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjornen
Dessa har ringt upp mig för 3-4 gånger den senaste veckan och sagt att de gör någon undersökning om tv användningen eller liknande, de frågar vad man har för tv utrustning osv. Har aldrig svarat på frågorna men då jag brukar bara säga Ja när jag svarar i telefon så blev man ju lite orolig nu ifall om de klipper ihop nå skit

Är du säker på att det inte är Radiotjänst? De brukar göra så ibland om de inte kör "Tjena, vad gör du" mitt under OS-finalen i hockey eller "Tjena, såg du på nyheterna, fyfan vad hemskt".
Citera
2011-12-01, 09:47
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Är du säker på att det inte är Radiotjänst? De brukar göra så ibland om de inte kör "Tjena, vad gör du" mitt under OS-finalen i hockey eller "Tjena, såg du på nyheterna, fyfan vad hemskt".

.. en myndighet får inte göra så. Skall de kontrollera något så måste de presentera sig från vart de kommer och syftet med samtalet. De får inte luras på de sättet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in