Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-20, 10:47
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmarple
jag ska bygga upp brösten lite (inga enorma mängder direkt) och tänkte om det går att göra endast med armhävningar.
Det går utmärkt. Upplägget som du filar på i trådstarten, med armhävningar varje kväll, kommer dock inte ta dig särskilt långt. Lägg några dagars vila mellan "passen" om du vill ge det här en ärlig chans.
Citera
2010-10-20, 12:43
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
menade inte 60 på en gång utan kanske snarare 20-25, 3 gånger.
altså jag har rätt bra muskleratur men skulle bara vilja öka lite i framförallt bröst. ryggen mest för hållningen.

jag har verkligen inte tid till gym så nämn det inte.

och om det nu e så dåligt att träna bara bröst och rygg så måste det ju betyda att det faktiskt ger någonting? eller?
Att träna bröst och lats gör nog inte så mycket för din hållning,förmodligen tvärtom.
Vill du göra något för hållningen så ställer du chinsstången lägre och kör supine row.
Eller skrev du rygglyft?
Hur fan gör man rygglyft hemma som känns?
Citera
2010-10-20, 17:15
Medlem
Highsounds avatar
Dina armhävningar/rygglyft kommer inte bygga någon volym, nej. Om du jobbar till 19:00 borde du börja lite senare? Ta tag i ditt liv och besök gymmet innan jobbet.
Citera
2010-10-21, 16:08
Medlem
mutixs avatar
Är väll smartast att köpa in ett par hantlar så kan du även träna lite andra delar också.
Men vad jag brukar göra när jag inte har tillgång till något är att lägga benen på något högt objekt och sedan göra armhävningar därifrån.
Citera
2010-10-21, 16:25
Bannlyst
Citat:
tja

jag jobbar väldigt mycket och hinner inte riktigt med att träna så som jag egentligen vill. slutar runt 7 varje dag och när man sedan kommer hem så måste man laga mat, diska osv.

jag har gymmat innan jag fick mitt nya jobb men hinner som sagt inte med nu.
så min fråga: om jag varje dag gör tex 60 armhävningar och 60 rygglyft, kommer det att ge någon effekt? är ute efter större muskler inte styrkan i sig.

Att göra 60 armhävningar och 60rygglyft kan antingen vara moderat/övertränande/onödigt allt beroende på din fysik. Du säger att du kan mycket om gym och har bättre fysik än de flesta och ändå frågar du en sådan fråga, råder dig att läsa på.

Som sagt beror det på din fysik, men rent allmänt så ökar man mer i uthållighet än vad volym om man kör på lika övningar.

Om du verkligen dör av 60 armhävningar och gör det varje dag lär du bli övertränad ja.
Om du tycker 60armhävningar är en lätt match ökar du i din uthållighet mer ja.

Gör som crankshaft5 säger, han gav bra tips

Volym ökar du genom att köra tunga reps och att köra det explosivt är ju något som bidrar
Citera
2010-10-21, 16:36
Bannlyst
Tyvärr är det inte optimalt för hypertrofi.
Citera
2010-10-21, 16:52
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av October10
kolla killen som tror det går att punktbränna

Hahaha

http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-154872.html

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2382947&postcount=68
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2010-10-21 kl. 16:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in