Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-19, 22:12
Bannlyst
Hej,
jag ska ha en slags fest här på fredag och jag har tänkt att lira ifrån min dator musik till stereon.

Jag har en tanke om att det kanske är möjligt att skapa ett konto och sen förbjuda läsning och borttagande av filer? Är det möjligt? Hur gör jag?

Eller finns det någon annan lösning?
Jag har fyra drivar med mer än 5TB.

tack för alla tips!

EDIT: glömde att säga att jag kör win7.

EDIT: okej, jag relaxerar det hhär kravet med att läsa filer, skit samma, med de får inte ta bort några!
Senast redigerad av Zilo 2010-10-19 kl. 22:34.
Citera
2010-10-19, 22:14
Medlem
anooonyms avatar
Eh, lås datorn
Citera
2010-10-19, 22:14
Medlem
Fixa ihop en spellista, sätt den på repeat, fixa ett lösenord till datorinloggningen och tryck på växla användare = löst? eller har jag missuppfattat frågan?
Citera
2010-10-19, 22:15
Medlem
Afskums avatar
Är du inte lite väl paranoid? Varför skulle någon sabotera din dator under en fest?
Citera
2010-10-19, 22:16
Medlem
Är det inte att bara att låsa datorn med lösenord eller ngt. Riktigt irriterrande när folk byter låt hela tiden.
Citera
2010-10-19, 22:16
Medlem
Man vill ju att folk ska kunna kolla musik ändå
Förstår vad du menar..
Citera
2010-10-19, 22:22
Medlem
neptunitys avatar
Lås datorn, göm undan skärmen och festa loss!
Citera
detta är intressant du skulle kunna kryptera dina personliga filer lite omständigt kanske eller så lägger du all musik i en mapp och säter lösenord på resten
Citera
Medlem
Awesomes avatar
Spela musiken i Spotify på adminanvändaren. När du satt på en spellista så loggar du ut och loggar in på gästanvändaren. Fulla människor förstår inte alls varför de inte kan byta låt.
Glöm inte sätta lösenord på din adminanvändare så att dina filer inte kan nås från gästanvändaren.
Citera
2010-10-19, 22:23
Medlem
..FAN..s avatar
Spellista + win + L = ?
Citera
2010-10-19, 22:35
Medlem
Traashs avatar
Fixa en playlist, ha den i fullskärmsläge och plocka bort tangentbord och mus. Då kan alla se vilken låt som spelas osv. Har du en android-lur eller iPhone kan du ju fjärrstyra spotify med den också.
Citera
2010-10-19, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Eh, lås datorn

nej, det går ju inte, ska ju spela spotify

Citat:
Ursprungligen postat av Dreaper
Fixa ihop en spellista, sätt den på repeat, fixa ett lösenord till datorinloggningen och tryck på växla användare = löst? eller har jag missuppfattat frågan?

måste kunna förändra spellistan och spela annan musik dynamiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Afskum
Är du inte lite väl paranoid? Varför skulle någon sabotera din dator under en fest?

man vet aldrig när folk blir fulla

Citat:
Ursprungligen postat av hendrixanders
Är det inte att bara att låsa datorn med lösenord eller ngt. Riktigt irriterrande när folk byter låt hela tiden.

jo, jag vet, men vi är bara typ 10

Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Spela musiken i Spotify på adminanvändaren. När du satt på en spellista så loggar du ut och loggar in på gästanvändaren. Fulla människor förstår inte alls varför de inte kan byta låt.
Glöm inte sätta lösenord på din adminanvändare så att dina filer inte kan nås från gästanvändaren.

nah, måste kunna ändra

Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
Spellista + win + L = ?

vad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto