Citat:
Ursprungligen postat av DaleCooper
hej, en bekant satte ett par silver haze för ca 2 veckor sedan men endast en har tittat upp ur jorden och den är bara ett litet "strå" och har så varit i ca en vecka, tidigare projekt har varit mycket snabbare i utvecklingskurvan och skjöt upp efter ca 1 vecka i krukan och bildade raskt nya bladpar.(tidigare projekt va northern lights, detta är silver haze som ter sig annorlunda alltså)
de står i jord, vattnas enligt swecans råd, 18/6 ljus.
Haze är sativa.
Sativas gillar lägra PH i jorden och de växer segare men ger oftast mer yield. Det kan vara så att det fröet han har är en dålig pheno, alltså det genetiska materialet är inte som det ska. Därför så ter den sig annolunda.
Northern lights sägs vara den enklaste strainen av alla, det är nästan omöjligt att misslyckas med den. Den tål de flesta klimat och den trivs bra i olika PH. Jag har iallafall aldrig misslyckats med en northernlight och man behöver inte lägga ner någon energi för att strainen ska bli bra.
Haze är bland de svårare strainsen och de gillar oftast att ha lite näring. Eftersom haze egentligen kommer från delar av afrika och indien där bönderna inte tillsätter någon näring alls så har Haze inte samma behov som strain från t.ex. sydamerika där jorden är näringsrikare. Mer än så vet jag inte.
Så tipsen är.
- lågt ph, 5.5(i vegg) till 6.2(i blom)
- ta det lugnt med näringen
- förmodligen är det en muntant strain som kommer växa segt. Jag har bara stött på det en gång och den växten tog otroligt lång tid på sig.
PZ