2010-10-19, 19:25
Medlem
P mobilen kan man dela Internet med datorn genom att g in p:
Instllningar -> Ntverk -> Internetdelning p/av.

De funkar bra tills datorn krashar helt.
Med krasha menar jag att de stannar till, man kan inte gra ngot, om man har en lt igng i iTunes s hackar det och nn form av gr filter kommer uppifrn och ner p skrmen och sen dyker nn text upp dr det str att jag mste starta om datorn. Hnder fr ofta genom Internetdelning. Brukar hnda nr jag spelar spel, lyssnar p musik eller bara surfar genom Firefox.

Nr datorn r kopplad till en trdls-ntverk (genom router) s kommer inga snna problem.
Problemet dyker upp nr det r Internetdelning frn telefon -> datorn.
Citera
2010-10-19, 19:40
Medlem
Skitonds avatar
Har du provat att installera om iTunes? Om jag inte minns fel s installeras instllningar fr internetdelning tillsammans med iTunes.
Citera
2010-10-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Har du provat att installera om iTunes? Om jag inte minns fel s installeras instllningar fr internetdelning tillsammans med iTunes.

Bra att du nmner iTunes.
Det r s att iTunes synkar min telefon varje gng jag kopplar in den.
Ingen sync r p och allt r borttaget, men nd synkar den, hatar synk; smsta som hnt iTunes.

S jag mste avinstallera och installera om iTunes?
Kan problemet vara det?
Fr vl ge de ett frsk.
Citera
2010-10-19, 20:23
Medlem
Fernets avatar
Knner inte till problemet du startade trden om men om iTunes skall avinstalleras r det inte bara att slnga ikonen tyvrr.
Ls mer hr:
http://support.apple.com/kb/ht1224
Citera
2010-10-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Knner inte till problemet du startade trden om men om iTunes skall avinstalleras r det inte bara att slnga ikonen tyvrr.
Ls mer hr:
http://support.apple.com/kb/ht1224

Tack, har gtt igenom de krngla avinstallera iTunes biten.
Jag kommer testa Internetdelning igen nr han jag snor Internet av stnger av och sticker.

Finns en granne som har WEP, men han brukar stnga routern varje gng han inte anvnder mer.
Kommer testa Internetdelning sen, har avinstallerat, startat om och installerat iTunes igen.
Citera
2010-10-20, 13:55
Medlem
Deliras avatar
Brukar sjlv kra internetdelning med hjlp av iPhonen, dock s har jag en 3G[s] (vilket inte borde gra ngon skillnad eftersom vi kr samma OS), men jag behver stta p BT i telefonen fr att det ska fungera samtidigt som jag kr med USB-kabeln ikopplad. Vad kr du, kabel eller BT?

Hur som helst, det "gr filtret" r en s kallad kernel panic och kan bero p en mngd saker, inte helt ovanligt s kan det bero p defekta minnesmoduler. r det din MBP som du sitter med (kan vl inte tnka mig att du kpt en ny Mac i och fr sig )? Du har ju haft en mngd problem med den, s det kan ju vara ngon form av hrdvaruproblem som iscenstter KP. Har du kollat kraschloggarna, eller posta dem hr s kan ngon (mer insatt i sjlva UNIX) ta en titt.

Sker KP ngon annan gng eller r det bara nr du frsker dig p internetdelning med hjlp av iPhone? Telefonen lser sig inte? Har du testat att anvnda den som modem p en annan dator? Om du kr med kabel mellan telefonen och datorn, hur ser kabeln ut vid fstena? Testat en annan USB-port?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in