2010-10-19, 19:09
Medlem
Coss avatar
Jag är lite sugen på följande:

http://www.pccity.se/product/datorer...O/hp-g62-a35so

Jag tittar lite på film och spelar lite spel, behöver inte ha på högsta upplösningen.
Jag kan inte så mycket om datorer, men ser inte denna prisvärd ut? Den är i mkin prisklass...

Egentligen vill jag ha en med i3/i5 processor, är denna mycket sämre?
Vågar jag köpa en HP?
Andra synpunkter?

Tack!
Citera
2010-10-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Jag är lite sugen på följande:

http://www.pccity.se/product/datorer...O/hp-g62-a35so

Jag tittar lite på film och spelar lite spel, behöver inte ha på högsta upplösningen.
Jag kan inte så mycket om datorer, men ser inte denna prisvärd ut? Den är i mkin prisklass...

Egentligen vill jag ha en med i3/i5 processor, är denna mycket sämre?
Vågar jag köpa en HP?
Andra synpunkter?

Tack!

Film klarar den av. Spel...nja. Den klarar nog kanske av CS med ganska låga inställningar.

Säg exakt vilka spel du vill spela och vilken nivå. Säg inte bara, lite äldre spel/lite nyare spel eller ganska bra grafik eller nå sånt shit. Säg vad du vill ha så får vi se om det går.

För 6000 får du en bärbardator som egentligen inte är menad att spela spel på.
Citera
2010-10-19, 19:47
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
Säg vad du vill ha så får vi se om det går..

Typ Fallout 3.

Är ATI Radeon HD5470-kortet så dåligt att det knappt går att spela spel på alltså, eller faller det på processorn?
Citera
2010-10-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Typ Fallout 3.

Är ATI Radeon HD5470-kortet så dåligt att det knappt går att spela spel på alltså, eller faller det på processorn?

Hela datorn är skit. När det gäller spel så är det endast grafikkortet du ska titta på (finns inga datorer med usla processorer och bra grafikkkort, såvida du inte köper från nån kinesisk webshop)

Fallout 3 är ganska krävande. Nu förstod du inte riktigt att du skulle säga vilken kvalité på spelet du vill ha men jag tänker anta högsta inställningar på typ allt.

Då finns det bara en dator för dig. MSI gx740 alternativt MSI gx660 (lika prestanda, olika utseende). Dem kostar runt 11k. Om du ska ha en bärbar speldator så får du vara beredd att lägga ut mycket pengar. Det är inte billigt. Finns ingen billigare som kan prestera lika bra som MSI:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in