2010-10-19, 15:24
Medlem
Hej! Jag ska formatera datorn och skapa en backup för de filer jag vill ha kvar. När jag ska öppna CD:n jag vill föra över mitt "flyttgods" till möts jag dock av följande meddelande: "E:/ är inte tillgänglig. Felaktig funktion.". Vad betyder detta? Jag har googlat lite och kommit fram till att problemet kan härröra i att jag inte har tillgång till en Dual Player-funktion. Jag vet inte om jag har detta. CD:n läses för övrigt av som "CD-enhet", inte "DVD-enhet".

Eftersom jag är totalt oduglig när det gäller datorer vänder jag mig nu till er! Om det CD-format jag vill använda nu inte är kompatibelt med min laptop önskar jag tips om dugliga alternativ. Jag använder Windows XP och har Service Pack 3.

Tack på förhand.
Citera
2010-10-19, 15:27
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Hej! Jag ska formatera datorn och skapa en backup för de filer jag vill ha kvar. När jag ska öppna CD:n jag vill föra över mitt "flyttgods" till möts jag dock av följande meddelande: "E:/ är inte tillgänglig. Felaktig funktion.". Vad betyder detta? Jag har googlat lite och kommit fram till att problemet kan härröra i att jag inte har tillgång till en Dual Player-funktion. Jag vet inte om jag har detta. CD:n läses för övrigt av som "CD-enhet", inte "DVD-enhet".

Eftersom jag är totalt oduglig när det gäller datorer vänder jag mig nu till er! Om det CD-format jag vill använda nu inte är kompatibelt med min laptop önskar jag tips om dugliga alternativ. Jag använder Windows XP och har Service Pack 3.

Tack på förhand.

Du menar väl "Dual Layer"?

Du har troligen lagt i en tom DVD-R i din laptop som bara har en CD-läsare/brännare.
I så fall är det bara att lägga i en (du behöver ev. flera stycken) CD-R istället.
(Det är bara vissa DVD-skivor som bränns i två lager, d.v.s. dual-layer.)
Senast redigerad av Via 2010-10-19 kl. 15:29.
Citera
2010-10-19, 15:34
Medlem
layer*, ja!

Tack för svaret. Då det CD-R som gäller alltså.
Citera
2010-10-19, 15:40
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
layer*, ja!

Tack för svaret. Då det CD-R som gäller alltså.

Tja, är det inte svårare fel än så är det ju lätt fixat.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in